Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Forda Maverick II 2.0 benzyna z 2001 układ chłodzenia - samochód się grzeje

15 Sty 2018 21:46 522 9
  • Poziom 3  
    witam
    Sprawa przedstawia się następująco. Jestem (żona jest) szczęśliwym posiadaczem Forda Maverick II 2.0 benzyna z 2001 roku. wszystko było ok do momentu założenia lpg i wymiany pompy wody - co jest winne niestety nie wiem. w skrócie problem jest taki, że na benzynie jadąc np. 140 jest wszystko ok do momentu wrzucenia luzu temperatura rośnie na czerwone na gazie jest podobnie tylko że przy 80 km/h temperatura rośnie nawet na biegu i się trzyma. nie wiem czego to wina, gość od gazu twierdzi ze u niego ok ten od pompy ze u niego ok a ja w czarnej d.. jestem. termostat ja wymieniłem czujnika temp. nie bo nie mogę go znaleźć. MoZe ktoś miał podobny problem i sobie poradził. pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Typowa spychologia, kluczowy jest fakt, co było montowane/ wymieniane pierwsze ? Lpg czy pompa wody ?
  • Poziom 3  
    reduktor jest gorący raczej nie zapowietrzony, wpięty za pomocą trójników, pompa była wymieniona przy okazji rozrządu, co pierwsze raczej pompa (auto żony więc po czasie to zauważyłem) jadąc z określona prędkością wrzucam luz i idzie w górę załącza się wentylator i spada chyba ze wcześniej znowu bieg wrzucę to też spada. Może to ten czujnik wariuje bo w zbiorniczku wyrównawczym nie ma oznak gotowania czy zapowietrzenia, przewody ciepłe poziom płynu nie podnosi się, nigdzie nie mogę znaleźć tego czujnika w mondeo mk3 jest przy termostacie a tu jest zaślepione to miejsce.
  • Poziom 3  
    chłodnicę płukałem i przedmuchałem więc jest drożna. na youtube są filmiki z takimi przypadkami a odpowiedzi z komentarzy sprawdziłem u siebie i nic. dzisiaj odłączzyłem przewody od reduktora zaślepiłem i to samo tylko przy wyższej prędkości. czyżby pompa była wadliwa? jak obroty spadają nie wyrabia? tylko dlaczego na lpg dzieje sie to przy mniejszej prędkości?
  • Poziom 43  
    karol1460 napisał:
    tylko dlaczego na lpg dzieje sie to przy mniejszej prędkości?
    Bo LPG ma wyższą temperaturę spalania. O wypalonych zaworach na tym paliwie nie czytałeś ? Termostat sprawdzony ?
  • Poziom 3  
    termostat wymieniony na nowy. A co do zaworów to na lpg ma przejechane 4 tyś, ford przy zakupie miał 120 tys (czwarte auto w domu do polowań) by były wypalone?
  • Poziom 43  
    karol1460 napisał:
    by były wypalone?
    Nie w tym rzecz. To był przykład. Rzecz w tym, że silnik pracując na LPG odprowadza więcej ciepła do układu chłodniczego, niż pracujac na benzynie. W normalnych warunkach termostat otwierając się bardziej kompensuje to zjawisko.
  • Poziom 3  
    Rozumiem.
    Tylko dziwne jest to, że zjawisko wzrastania temperatury występuje po wrzuceniu luzu (na lpg i benzynie) a obiawów gotowania się nie wiidać po zatrzymaniu, bym jeszcze czujnik temp wymienił ale nie mogę go znaleźć.