Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD - Błędy przepustnicy : P2100 i P2102

szczukot 16 Jan 2018 10:49 18507 22
  • #1
    szczukot
    Level 13  
    Witam

    Od jakiegoś czasu pojawiały mi się błędy przepustnicy P2100 i P2102. Potem doszedł do tego taki problem, że po jakiś 10 minutach jazdy silnik gasł i ciężko go było odpalić.
    Została wymieniona cała przepustnica (miała np połamane zęby) i wiązka silnika (pognita).
    No i niby ok, ale cały czas po skasowaniu pojawiają się te błędy P2100 i P2102.
    Co może być nie tak ?

    Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD

    pozdrawiam
    Fantom
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #2
    SanchosX
    Level 12  
    Kolego a bezpieczniki przejrzałeś
    Klapa gasząca nowa założona czy używka
    Patrzyłeś czy działa
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #3
    szczukot
    Level 13  
    Bezpieczniki sprawdzałem.
    Był jeden przepalony (F8), ale wg opisów jakie znajduję to on nawet nie jest używany ?!?Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD - Błędy przepustnicy : P2100 i P2102

    Przepustnica była zmieniana kompletna, więc razem z klapą. Nie ja wymieniałem, ale zakładam, że zrobione było ok.

    Zachowanie jest identyczne jak przed wymianą przepustnicy i przewodów.:(
    Przez OBD2 pokazuje mi throtthle ciągle na 94,9

    Fantom
    ps. Znalazłem też opisy, że ten bezpiecznik może być użyty faktycznie do przepustnicy. Ale wymieniony a błędy dalej lecą :(
  • #4
    marfur30
    Level 24  
    Kolego mierzyłeś jakie dochodzi napięcie do kostki i czy masa dobra ?
  • #5
    szczukot
    Level 13  
    Do której kostki mam zmierzyć ?

    Fantom
  • #7
    szczukot
    Level 13  
    Rozumiem, że mam sprawdzić tylko masę i zasilanie ? Dwóch pozostałych sygnałowych mam nie ruszać ?

    Fantom
  • #8
    marfur30
    Level 24  
    Ogólnie możesz sprawdzić ciągłość przewodów sygnałowych do ecu , ale błędy raczej wskazują na problem w napięciu do przepustnicy.
  • #9
    KumanZet
    Level 7  
    Witam kolego.Mam ten sam problem z silnikiem BKD.2 miesiace temu wymienilem przepustnice egr poniewaz w starej polamaly sie zabki.Zalozylem od silnika 1.9 tdi konkretnie model przepustnicy 03G128063C. Robilem juz to kiedys w silniku BSY 2.0Tdi i problem z przepustnica nigdy juz sie nie pojawil.Od dwoch tygodni wywala mi blad p2100 i zapala sie check.Po wykasowaniu bledu wszystko jest ok do ponownego uruchomienia silnika.Bezpiezniki sprawdzone,wiazka instalacji tez.Dodam,ze przepustnica dziala prawidlowo,zabki cale,zamyka sie przy gaszeniu silnika i wraca do pozycji otwartej.Auto jezdzi normalnie,mocy nie brakuje tylkk ten check i blad.Pomoze ktos w tym temacie?Pozdro

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam jeszcze,ze raz zapalil sie dodatkowo abs,esp i kontrolka cisnienia w oponach ale zgasly po przejechaniu 2 km i wiecej sie nie zapalily.Wczoraj check zgasl samoczynnie przy odpalaniu i jezdzilem caly dzien,wszystko wydawalo sie ok.Dzis rano przy pierwszym odpaleniu check zapalil sie ponownie.
  • #10
    Ireneo
    Level 41  
    Jakiej firmy przepustnica ?Chinole z alle potrafią działać kilka dni...

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Używka wiadomo...
  • #11
    KumanZet
    Level 7  
    Wiem kolego dlatego nie chcialem chinola.Kupilem uzywke oryginal VDO siemens czy cos takiego.1,5 miesiaca bylo ok i nadal przepustnica dziala otwiera i zamyka.Nawet wyjalem ja drugi raz rozkrecilem i sprawdzilem zebatki,wszystko ok.Nie rozumiem skad ten blad,auto gasnie plynie bez szarpania silnikiem i odpala rowniez plynnie. Mysle,ze ten blad moze byc powiazany z czyms jeszcze.
  • #12
    szczukot
    Level 13  
    U mnie właśnie problem się zaczął jak u Ciebie. Różne błędy i zachowania. Raz nawet silnik w stan awaryjny przeszedł i miałem z 70 KM :(
    Ale te problemy zniknęły po wymianie wiązki silnika. Była przegnita i każdy kabelek sobie.

    Masz taką samą skrzynkę z bezpiecznikami jak dałem zdjęcie ?

    Fantom
  • #13
    KumanZet
    Level 7  
    Nie,moja skrzynka wyglada inaczej.Jezeli wchodzil Tobie w tryb awaryjny to moze turbo przeladowuje.Mialem taki przypadek w 2.0 tdi BSY.Geometria w turbinie byla zapieczona.U siebie wszystko co moglem to juz sprawdzilem,nie mam pomyslu.Moze zainwestuje w nastepna przepustnice ale jaki sens skoro ona pracuje poprawnie.
  • #14
    szczukot
    Level 13  
    To, że wchodził mi w stan awaryjnym było spowodowane tym , że jedne z kabelków był naderwany, i komputer stwierdzał błąd turbiny.
    Dlatego całą wiązkę wymieniłem i problem zniknął.

    Fantom
    ps. Jaką masz skrzynkę ? Stwierdziłeś który bezpiecznik jest od przepustnicy ? U mnie na nim tez jest podpięty wentylator chłodnicy.
  • #15
    KumanZet
    Level 7  
    Ja mam Seata Altea z 2007r wiec u mnie jest za to odpowiedzialny bezp nr 23 albo 24 juz nie pamietam a w starszych wersjach nr8.To prawda,ze jest powiazany z wentylatorem.U mnie wszystko dziala tzn klima i wentylatory.Pozniej wkleje zdjecie mojej skrzynki.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Powiedz mi czym diagnozowales te bledy Vagiem czy jakims innym skanerem?ja uzywalem elm327 i aplikacje na smartfona.Moze na konkretnym sprzecie bedzie wyswietlal zupelnie inny blad.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    To jest moja skrzynka bezpiecznikow pod maska.
  • #16
    KumanZet
    Level 7  
    Od przepustnicy i wentylatora jest ktorys z tych dwoch czerwonych 10A obok przekaznika 370.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wczoraj wykasowalem blad wieczorem,dzis rano odpalalem i gasilem silnik z 5 razy i wszytko ok.Przejade kawalek zgasze i nagle sie zapali check i komunikat workshop emissions.Pozdro
  • #17
    szczukot
    Level 13  
    No tak - ten pierwszy po prawej.

    No to jeszcze trzeba sprawdzić to co i ja muszę. We wtyczce przy przepustnicy sprawdzić czy jest masa i napięcie. Tam są chyba 4 piny. Więc chyba dwa zasilające, jeden sterujący i jeden odczytujący pozycję (tak myślę)

    A pokazuje ci stan otwarcia przepustnicy w OBD2 ?

    Fantom
  • #18
    KumanZet
    Level 7  
    Nie sprawdzalem w obd2.Zdjalem ta gruba rure z egr i sprawdzilem podczas pracy silnika.Przy gaszeniu zamyka i po chwili wraca do pozycji otwartej.Jezelj chodzi o sprawdzenie napiecia to gdzies czytalem ,ze sprawdza sie 2 i 4 pin ale jeszcze tego nie robilem.Jak sprawdzisz to daj znac co tam odczytales za pomiary.
  • #19
    marfur30
    Level 24  
    Pin 2 i 1
    1 - masa
    2 - 12v po zapłonie.
  • #20
    KumanZet
    Level 7  
    Dzieki za info.Mozesz mi napisac jak to dokladnie zmierzyc miernikiem bo nie chcialbym zrobic jakiegos zwarcia.Rozumiem,ze miernik na V i plusowy na drugi pin a minusowy do akumulatora czy do obudowy silnika?? I w jaki sposob zbadac mase w odwrotny sposob czyli plus na akumulator a minus miernika na 1 pin?
  • #21
    marfur30
    Level 24  
    Dokładnie tak jak piszesz. W trakcie pomiarów możesz poruszać wiązką , jak pomiar w jakimś momencie się zmieni to znaczy że jest uszkodzona.
  • #22
    KumanZet
    Level 7  
    Ok dzieki wielkie.Jutro sprawdze i dam znac.Pozdro

    Dodano po 15 [godziny] 41 [minuty]:

    Sprawdzilem napiecie i mase na wtyczce przepustnicy.Wszystko ok w obie strony 12,20V.Jak podpinalem kostke na wlaczonym zaplonie to slychac ,ze przepustnica reaguje.Znalazlem nowy sposob na to ,zeby zgasic kontrolke check.W momencie kiedy sie zapali gasze i odpalam silnik np 5-6 razy i po ktoryms razie check gasnie.Narazie odpuszczam temat i bede jezdzil z tym checkiem bo nie mam juz pomyslow.Za tydzien wymieniam rozrzad to moze mechanik cos doradzi.Pozdro

    Dodano po 49 [minuty]:

    Sprawdzilem jeszcze polozenie przepustnicy i mam 100% .
  • #23
    szczukot
    Level 13  
    U mnie temat się rozwiązał. Po wymianie tej wiązki, wymianie bezpiecznika i skasowaniu błędów już kilka tysięcy km i jest ok.

    Fantom