Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD - Błędy przepustnicy : P2100 i P2102

16 Sty 2018 10:49 6789 23
  • Poziom 13  
    Witam

    Od jakiegoś czasu pojawiały mi się błędy przepustnicy P2100 i P2102. Potem doszedł do tego taki problem, że po jakiś 10 minutach jazdy silnik gasł i ciężko go było odpalić.
    Została wymieniona cała przepustnica (miała np połamane zęby) i wiązka silnika (pognita).
    No i niby ok, ale cały czas po skasowaniu pojawiają się te błędy P2100 i P2102.
    Co może być nie tak ?

    Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD

    pozdrawiam
    Fantom
  • Poziom 11  
    Kolego a bezpieczniki przejrzałeś
    Klapa gasząca nowa założona czy używka
    Patrzyłeś czy działa
  • Poziom 13  
    Bezpieczniki sprawdzałem.
    Był jeden przepalony (F8), ale wg opisów jakie znajduję to on nawet nie jest używany ?!?Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD - Błędy przepustnicy : P2100 i P2102

    Przepustnica była zmieniana kompletna, więc razem z klapą. Nie ja wymieniałem, ale zakładam, że zrobione było ok.

    Zachowanie jest identyczne jak przed wymianą przepustnicy i przewodów.:(
    Przez OBD2 pokazuje mi throtthle ciągle na 94,9

    Fantom
    ps. Znalazłem też opisy, że ten bezpiecznik może być użyty faktycznie do przepustnicy. Ale wymieniony a błędy dalej lecą :(
  • Poziom 20  
    Kolego mierzyłeś jakie dochodzi napięcie do kostki i czy masa dobra ?
  • Poziom 13  
    Do której kostki mam zmierzyć ?

    Fantom
  • Poziom 20  
    Do wtyczki przepustnicy .
  • Poziom 13  
    Rozumiem, że mam sprawdzić tylko masę i zasilanie ? Dwóch pozostałych sygnałowych mam nie ruszać ?

    Fantom
  • Poziom 20  
    Ogólnie możesz sprawdzić ciągłość przewodów sygnałowych do ecu , ale błędy raczej wskazują na problem w napięciu do przepustnicy.
  • Poziom 5  
    Witam kolego.Mam ten sam problem z silnikiem BKD.2 miesiace temu wymienilem przepustnice egr poniewaz w starej polamaly sie zabki.Zalozylem od silnika 1.9 tdi konkretnie model przepustnicy 03G128063C. Robilem juz to kiedys w silniku BSY 2.0Tdi i problem z przepustnica nigdy juz sie nie pojawil.Od dwoch tygodni wywala mi blad p2100 i zapala sie check.Po wykasowaniu bledu wszystko jest ok do ponownego uruchomienia silnika.Bezpiezniki sprawdzone,wiazka instalacji tez.Dodam,ze przepustnica dziala prawidlowo,zabki cale,zamyka sie przy gaszeniu silnika i wraca do pozycji otwartej.Auto jezdzi normalnie,mocy nie brakuje tylkk ten check i blad.Pomoze ktos w tym temacie?Pozdro

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam jeszcze,ze raz zapalil sie dodatkowo abs,esp i kontrolka cisnienia w oponach ale zgasly po przejechaniu 2 km i wiecej sie nie zapalily.Wczoraj check zgasl samoczynnie przy odpalaniu i jezdzilem caly dzien,wszystko wydawalo sie ok.Dzis rano przy pierwszym odpaleniu check zapalil sie ponownie.
  • Poziom 40  
    Jakiej firmy przepustnica ?Chinole z alle potrafią działać kilka dni...

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Używka wiadomo...
  • Poziom 5  
    Wiem kolego dlatego nie chcialem chinola.Kupilem uzywke oryginal VDO siemens czy cos takiego.1,5 miesiaca bylo ok i nadal przepustnica dziala otwiera i zamyka.Nawet wyjalem ja drugi raz rozkrecilem i sprawdzilem zebatki,wszystko ok.Nie rozumiem skad ten blad,auto gasnie plynie bez szarpania silnikiem i odpala rowniez plynnie. Mysle,ze ten blad moze byc powiazany z czyms jeszcze.
  • Poziom 13  
    U mnie właśnie problem się zaczął jak u Ciebie. Różne błędy i zachowania. Raz nawet silnik w stan awaryjny przeszedł i miałem z 70 KM :(
    Ale te problemy zniknęły po wymianie wiązki silnika. Była przegnita i każdy kabelek sobie.

    Masz taką samą skrzynkę z bezpiecznikami jak dałem zdjęcie ?

    Fantom
  • Poziom 5  
    Nie,moja skrzynka wyglada inaczej.Jezeli wchodzil Tobie w tryb awaryjny to moze turbo przeladowuje.Mialem taki przypadek w 2.0 tdi BSY.Geometria w turbinie byla zapieczona.U siebie wszystko co moglem to juz sprawdzilem,nie mam pomyslu.Moze zainwestuje w nastepna przepustnice ale jaki sens skoro ona pracuje poprawnie.
  • Poziom 13  
    To, że wchodził mi w stan awaryjnym było spowodowane tym , że jedne z kabelków był naderwany, i komputer stwierdzał błąd turbiny.
    Dlatego całą wiązkę wymieniłem i problem zniknął.

    Fantom
    ps. Jaką masz skrzynkę ? Stwierdziłeś który bezpiecznik jest od przepustnicy ? U mnie na nim tez jest podpięty wentylator chłodnicy.
  • Poziom 5  
    Ja mam Seata Altea z 2007r wiec u mnie jest za to odpowiedzialny bezp nr 23 albo 24 juz nie pamietam a w starszych wersjach nr8.To prawda,ze jest powiazany z wentylatorem.U mnie wszystko dziala tzn klima i wentylatory.Pozniej wkleje zdjecie mojej skrzynki.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Powiedz mi czym diagnozowales te bledy Vagiem czy jakims innym skanerem?ja uzywalem elm327 i aplikacje na smartfona.Moze na konkretnym sprzecie bedzie wyswietlal zupelnie inny blad.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    To jest moja skrzynka bezpiecznikow pod maska.
  • Poziom 5  
    Od przepustnicy i wentylatora jest ktorys z tych dwoch czerwonych 10A obok przekaznika 370.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wczoraj wykasowalem blad wieczorem,dzis rano odpalalem i gasilem silnik z 5 razy i wszytko ok.Przejade kawalek zgasze i nagle sie zapali check i komunikat workshop emissions.Pozdro
  • Poziom 13  
    No tak - ten pierwszy po prawej.

    No to jeszcze trzeba sprawdzić to co i ja muszę. We wtyczce przy przepustnicy sprawdzić czy jest masa i napięcie. Tam są chyba 4 piny. Więc chyba dwa zasilające, jeden sterujący i jeden odczytujący pozycję (tak myślę)

    A pokazuje ci stan otwarcia przepustnicy w OBD2 ?

    Fantom
  • Poziom 5  
    Nie sprawdzalem w obd2.Zdjalem ta gruba rure z egr i sprawdzilem podczas pracy silnika.Przy gaszeniu zamyka i po chwili wraca do pozycji otwartej.Jezelj chodzi o sprawdzenie napiecia to gdzies czytalem ,ze sprawdza sie 2 i 4 pin ale jeszcze tego nie robilem.Jak sprawdzisz to daj znac co tam odczytales za pomiary.
  • Poziom 20  
    Pin 2 i 1
    1 - masa
    2 - 12v po zapłonie.
  • Poziom 5  
    Dzieki za info.Mozesz mi napisac jak to dokladnie zmierzyc miernikiem bo nie chcialbym zrobic jakiegos zwarcia.Rozumiem,ze miernik na V i plusowy na drugi pin a minusowy do akumulatora czy do obudowy silnika?? I w jaki sposob zbadac mase w odwrotny sposob czyli plus na akumulator a minus miernika na 1 pin?
  • Poziom 20  
    Dokładnie tak jak piszesz. W trakcie pomiarów możesz poruszać wiązką , jak pomiar w jakimś momencie się zmieni to znaczy że jest uszkodzona.
  • Poziom 5  
    Ok dzieki wielkie.Jutro sprawdze i dam znac.Pozdro

    Dodano po 15 [godziny] 41 [minuty]:

    Sprawdzilem napiecie i mase na wtyczce przepustnicy.Wszystko ok w obie strony 12,20V.Jak podpinalem kostke na wlaczonym zaplonie to slychac ,ze przepustnica reaguje.Znalazlem nowy sposob na to ,zeby zgasic kontrolke check.W momencie kiedy sie zapali gasze i odpalam silnik np 5-6 razy i po ktoryms razie check gasnie.Narazie odpuszczam temat i bede jezdzil z tym checkiem bo nie mam juz pomyslow.Za tydzien wymieniam rozrzad to moze mechanik cos doradzi.Pozdro

    Dodano po 49 [minuty]:

    Sprawdzilem jeszcze polozenie przepustnicy i mam 100% .
  • Poziom 2  
    KumanZet napisał:
    Ok dzieki wielkie.Jutro sprawdze i dam znac.Pozdro
    Dodano po 15 [godziny] 41 [minuty]:
    Sprawdzilem napiecie i mase na wtyczce przepustnicy.Wszystko ok w obie strony 12,20V.Jak podpinalem kostke na wlaczonym zaplonie to slychac ,ze przepustnica reaguje.Znalazlem nowy sposob na to ,zeby zgasic kontrolke check.W momencie kiedy sie zapali gasze i odpalam silnik np 5-6 razy i po ktoryms razie check gasnie.Narazie odpuszczam temat i bede jezdzil z tym checkiem bo nie mam juz pomyslow.Za tydzien wymieniam rozrzad to moze mechanik cos doradzi.Pozdro
    Dodano po 49 [minuty]:
    Sprawdzilem jeszcze polozenie przepustnicy i mam 100% .


    I jak udało się zlokalizować przyczynę ?
  • Poziom 13  
    U mnie temat się rozwiązał. Po wymianie tej wiązki, wymianie bezpiecznika i skasowaniu błędów już kilka tysięcy km i jest ok.

    Fantom