Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 500 - Duże spalanie, brak mocy

Mottto 16 Sty 2018 18:05 1218 12
  • #1 16 Sty 2018 18:05
    Mottto
    Poziom 7  

    Witam,
    Koleżanki i koledzy mam problem z V ką 2006 rok, silnik euro 3 z pompowtryskami.
    Auto dużo pali względem innych aut tego typu w tej samej robocie ok 10l. Więcej..., do tego nie ma mocy takiej jak powinna, ogólnie "boi się gorek". Na dzień dzisiejszy dodatkowe objawy to bardzo szybkie wytracanie ciśnienia doładowania (na wskaźniku) pod górki. I wyskakują na komputerze błędy 2 wtryskow... Ale :
    1.Wtryski są po regeneracji
    2. Sterownik silnika nie zapisywal błędów, jest naprawiony i teraz wyskakują błędy wtryskow.
    3. Silnik po wymianie
    -tulei
    -pierscieni
    -filtrów nowe i org
    -czujnika doładowania
    -wiska
    -sprezarki
    4.głowice po regeneracji
    5.uklad dolotowy szczelny
    6. Ciśnienie na listwie wg serwisu ok
    Z historii samochodu wychodzi, że z jakiegoś podowodu był wymieniany sterownik silnika 7 razy jeszcze w Szwecji - auto sprowadzone
    I teraz pytanie do was co jeszcze może mieć na to wszystko wpływ. Co zrobić, żeby ten samochód jeździł normalnie bo ręce opadają... W grę nie wchodzi Sprzedaż.

    0 12
  • #2 16 Sty 2018 18:42
    Megawe
    Poziom 30  

    Analizowany był sygnał z przepływomierza ?
    Czy auto kopci ?

    0
  • #3 16 Sty 2018 18:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Megawe napisał:
    Analizowany był sygnał z przepływomierza ?
    Czy auto kopci ?


    A gdzie tam masz przepływomierz??

    A wracając do tematu to jeśli na komputerze wyskakują błędy od wtrysków to pasowałby z tymi błędami się w pierwszej kolejności uporać. To po pierwsze. Po drugie: pasowałoby podmienić pompowtryski na nowe bo z tymi "regeneracjami" różnie wychodzi.
    Po trzecie: dolot w 100% szczelny?? Wydech w 100% drożny??

    No i czy kiedykolwiek to auto będąc w twoich rękach chodziło dobrze?

    0
  • #4 16 Sty 2018 19:30
    Mottto
    Poziom 7  

    Dolot sprawdzali w serwisie i określili na stan igła. Co do wydechu to myślę, że jest ok bo nie ma tam ani egr ani ad Blue ani innych żadnych rzeczy. Na maszynie wtryski pracowały ok. Auto od kupienia prawie rok nie jeździło przynajmniej nie żeby pracowało, jakieś drobne trasy bez obciążenia. Serwis proponuję wymianę sterownika... Dodatkowo o czym zapomniałem wcześniej napisać są momenty, że auto odzyskuje moc i ciągnie jak szalone ale na krótki moment. Najczęściej tak się dzieje przy prędkości maksymalnej na 1500 obr silnika. Jednak gdy tylko przed górka zacznie wytracac prędkość to gwałtownie słabnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kopci tylko delikatnie czarnym dymkiem. Podobnie jak 500 pracujące dobrze nic nadzwyczajnego co mogłoby zwrócić uwage

    0
  • #5 16 Sty 2018 19:41
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeśli masz drugie takie auto to można spróbować zamienić sterowniki - to powinno rozwiać wątpliwości czy serwis ma rację czy nie.

    0
  • #6 16 Sty 2018 20:11
    pawelwoj90
    Poziom 8  

    Witam. Czy auto ma hamulec gorski na wydechu? Jesli tak to sprawdz klape czy nie jest luzna i nie zyje wlasnym zyciem. Mozesz odlaczyc tlumik i przejechac sie na probe. Jakiego filtru powietrza uzywasz? Scania jest wrazliwa na kiepskie zamienniki. Pozdrawiam

    0
  • #7 16 Sty 2018 21:05
    Mottto
    Poziom 7  

    Niestety nie posiadam obecnie drugiego takiego auta więc jakieś podmiany części zostają tylko z serwisu, wszystkie filtry to oryginały. Powietrze paliwo. Auto ma górski i retarder, klapa nie jest luźna jedynie mogłaby się zamykać jak by siłownik lub zawór wariował? Ale czy takie rzeczy się zdarzają? Samochód musi w tym momencie pracować więc cała diagnostyka i naprawy są przeciągane w czasie bo w serwisie coś zrobią a później jedz, zobacz no i mija tydzień lub dwa zanim znowu uda się dojechać na serwis... Przez to już meczymy się z nią 3 miesiące... Dodam tylko że po wszystkich naprawach auto pali tylko 10l. Więcej niż norma, na początku było to 20 l...

    0
  • #8 17 Sty 2018 11:15
    mariomalinie
    Poziom 17  

    Witam
    A czy sprawdzałaś turbosprężarkę? Może ona nie domaga. Pisałeś coś o szybkim wytracaniu doładowania. Oczywiście wtryskiwacze też mają wpływ na pracę turbosprężarki (mało paliwa--->malo spalin--->niskie doładowanie) tylko że pisałeś że jest czarny dym, co raczej świadczy że paliwa jest wystarczająca ilość.

    0
  • #9 17 Sty 2018 21:55
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    V8 nie były takie wredne tym bardziej Euro 3.Zastanawia mnie ta wymiana tych sterowników 7 razy czyżby byli lepsi od Angoli i Irlandczyków:-)podaj numer vin kolego a na priv numer telefonu bo pisać nie lubię, odezwę się bo to ciekawy przypadek.Kody do programowania rozumie że masz.

    0
  • #10 17 Sty 2018 22:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    szaman108 napisał:
    Kody do programowania rozumie że masz.


    Szaman, w tym roczniku to jest duża nadzieja, że immo nie ma.

    0
  • #11 18 Sty 2018 00:25
    szaman108
    Poziom 29  

    miejmy nadzieje,że tak jest:-)

    0
  • #12 31 Sty 2018 22:34
    Mottto
    Poziom 7  

    Ostatecznie auto nie chodzi dalej jak powinno, wyrzuca błąd 2 giego wtrysku więc jak się uda jutro podmianka na inny. Zobaczymy co będzie. Sterownik został na tą chwilę ten sam. Jak pisałem brak czasu = brak kolejnych testów. Dam znać czy coś się zmieniło.

    0
  • #13 07 Lut 2018 02:45
    Mottto
    Poziom 7  

    Witam, ostatecznie usunięte błędy wtrysków. Już nic nie wyrzuca (potrzeba było 1 cyl wymienić na nowy wtrysk, 2 cyl cewke i 5 cały wtrysk).
    Ale... Auto lepiej się rozpędza, wg wskaźnika turbina pompuje cały czas maksa jadac pod górkę. Czyli z grubsza ok. Jednak pod górki nadal nie jest taka mocna jak powinna, czekam jeszcze na jakieś pierwsze tankowania po naprawie, napiszę czy lepiej jest ze zużyciem...

    0