Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Podłaczenie tuby i wzmacniacza z kond 1f. Jakie okablowanie lub ewentualne braki

16 Sty 2018 21:22 645 10
  • Poziom 8  
    Witam posiadam części car audio i Chciał bym je zainstalować
    Radio medion p62025 max. 4 x 22 W (RMS).
    wzmacniacz Bm audio labs xr-222 800w
    skrzynie basową jbl gto 1260br
    kondensator boschmann x9999 1f
    konwerter RCA.
    Proszę o podpowiedz z zastosowaniem okablowania auto do którego będzie montowane suzuki Alto 2009r 1.0 bardzo mały akumulator chce również dokupić dwa głośniki wysoko tonowe<syki> posiadam również equalizer osobno montowany ,
    Z góry dziękuje za pomoc
    Pitrts
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zależy jaki długi ma być ten przewód, czy ciągniesz masę od akumulatora, czy od karoserii.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Są gotowe zestawy kabli do car audio. Jak dla amatora są wystarczające. Nie polecam tylko tych najtańszych.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Kabel 4mm kwadratowe bedzie z zapasem. Coś mnie tknęło widząc Boschmann i 800W, ten wzmacniacz ma bezpiecznik 20A, czyli całkowita moc jaką może pobrać jest poniżej 300W.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    4mm^2? Nie wydaje mi się. Bierz jakieś co mają te 20mm^2. 4mm to można dać jako głośnikowy między subem a wzmacniaczem.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Dlaczego Ci się nie wydaje ?
    Patrząc na bezpiecznik mógłby to być przewód nawet 2,5mm^2 kwestia tylko jak długi będzie to przewód i jaki będzie spadek napięcia.. Ale patrząc zdrowo rozsądkowo to bez jaj z tym 20mm^2..
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Zazwyczaj aku jest z przodu a wzmak z tyłu (poza kilkoma wyjątkami). Niech montuje 2,5mm^2 a potem będzie temat że wzmacniacz się wyłącza. Według mnie jak nie chce mieć problemów niech bierze 20mm i z głowy nawet jak coś wymieni.
  • Poziom 8  
    Wiec sprostuje auto ma 3.5m długości suzuki alto 2009.
    Martwi mnie jednak to akumulator jest tam zastosowany coś typu matiz czy zbuduje on zapas Energi wraz w kondensator ??
    Rozumiem ze przekrój zasilania jest ważny myślałem o 50 x15 kolor czerwony. Jeśli to za dużo proszę o konkretny przekrój.
    Ale kolejna sprawa radio nie ma głośników z tyłu prosił bym o jakiś mądry schemat rozwiązania dla tej instalacji oraz oprzyrządowania które posiadam.
    Masa od karoserii .
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    olaf x napisał:
    Kabel 4mm kwadratowe bedzie z zapasem. Coś mnie tknęło widząc Boschmann i 800W, ten wzmacniacz ma bezpiecznik 20A, czyli całkowita moc jaką może pobrać jest poniżej 300W.



    Zmienić wzmacniacz na lepszy ??
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    pitrts napisał:
    ... zapas Energi wraz w kondensator ??
    Z definicji pojemności kondensatora: kondensator 1F odda ładunek 1 Kulomba (czyli 1 Amperosekundy) kosztem utraty napięcia o 1V.
    Jeśli chcesz "wspomóc" akumulator prądem 10A z tego kondensatora, to jego energii wystarczy na 0,1 sekundy.

    Akumulator samochodowy o pojemności 50Ah ma zmagazynowany ładunek 50*3600 = 180 000 Amperosekund, jeśli ten ładunek odda "kosztem" obniżenia napięcia o 2V (od 13,5V do 11,5V), to odpowiada to pojemności 90 000 Faradów.
    Dodanie tu 1F niewiele pomoże (0,001%).
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Kup kable 20mm^2 i będzie ok. Jak zmienisz wzmaka to też starczy. Oczywiście nie takiego co ma 1k wat w RMS 😂 😂. Co do twojego zestawu to ja bym najpierw wymienił radio na jakiegoś Pioneera i nie bawił bym się w konwertery, a i głośniki pod tym radiem zagrają lepiej. Tylko musisz kupić kabel RCA. Z tyłu głośników nie montuj a jeżeli chodzi o przód to najlepiej kup jakiś zestaw odseperowany. Na olx wczoraj ktoś wystawił powerbass s-6c za 100zł. I będzie fajnie. Później wygłusz drzwi i masz już jakąś podstawę. Chyba że tam głośniki to jakieś 10cm to wtedy niestety wymiana głośników wiąże się z dużą przeróbką. A jak faktycznie chcesz jakieś tw podłączyć tylko to masz dwie opcje. Podłączasz pod głośniki w drzwiach. Bierzesz tam plus i minus co idzie do głośnika. Albo podłączasz bezpośrednio z radia jako głośniki tylne. Wtedy faderem będziesz mógł sterować ich głośnością. W obu przypadkach na tw musi być przynajmniej kondensator żeby się głośnik nie spalił.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    adam_1991r napisał:
    Kup kable 20mm^2 ...
    3,5 metra takiego przewodu ma oporność 0,003Ω - przeszło 100 razy mniej, niż oporność głośnika.
    Aby ucho odczuło różnicę (3dB) kabel by musiał mieć oporność porównywalną z opornością głośnika (4Ω?). W tej instalacji nie odczujesz różnicy akustycznej między kablem 1mmi², a 20mm², różnicę finansową - tak!
    Ale przynajmniej będziesz mógł powiedzieć: "panisko jestem, stać mnie ...".