Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira 2.0dti z 2003r. - Błąd świec żarowych i natychmiast błąd zaworu egr.

Maniek1234202 16 Sty 2018 23:57 594 3
  • #1 16 Sty 2018 23:57
    Maniek1234202
    Poziom 2  

    Witam. W mojej zafirze jest elektroniczny egr. Auto odpala , równo pracuje, ma moc, Dopóki silnik nie wejdzie w tryb awaryjny. Czasem jest to po kilkuset metrach , czasem po kilku kilometrach. Po ponownym odpaleniu problem po chwili wraca. Przed wejściem w tryb awaryjny pojawia się na komputerze błąd świec żarowych choć są sprawne i wszystkie identyczne, a zaraz po nim błąd egr i auto wchodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś mi powie co wspólnego mają świece żarowe z egr? i co może być uszkodzone? Dodam że przewody do świec ok. i nowa przepływka org.

    0 3
  • Pomocny post
    #2 17 Sty 2018 01:47
    migmig85
    Poziom 23  

    A masz moduł sterownik świec sprawdzony i jest ok ??
    Taki chyba jest u ciebie nr OE opla 55353011
    A EGRY oplowskie to chyba wszystkie padają jeśli chcesz zażegnać problem na wieki to usunąć EGR z ECU.

    0
  • #3 17 Sty 2018 02:25
    dbm100
    Poziom 1  

    Maniek1234202 napisał:
    Witam. W mojej zafirze jest elektroniczny egr. Auto odpala , równo pracuje, ma moc, Dopóki silnik nie wejdzie w tryb awaryjny. Czasem jest to po kilkuset metrach , czasem po kilku kilometrach. Po ponownym odpaleniu problem po chwili wraca. Przed wejściem w tryb awaryjny pojawia się na komputerze błąd świec żarowych choć są sprawne i wszystkie identyczne, a zaraz po nim błąd egr i auto wchodzi w tryb awaryjny. Czy ktoś mi powie co wspólnego mają świece żarowe z egr? i co może być uszkodzone? Dodam że przewody do świec ok. i nowa przepływka org.


    Witam. Będzie ciężko zdiagnozować wszystko bez bez sprawdzenia kodów błędów. Najprostszym sposobem byłoby podłączenie jakiegoś interfejsu pod złącze OBD np. OP COM-a i odczytanie błędów, a na pracującym silniku można było by sprawdzić parametry silnika, a zwłaszcza jaka jest podawana dawka paliwa przez pompę wtryskową i ciśnienie doładowania w kolektorze dolotowym. Oczywiście najlepiej jest to obserwować podczas jazdy jak silnik ma zmienne obciążenie. Bardzo często problem z EGR-em spowodowany jest nieprawidłowym działaniem czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czujnik ten po jakimś czasie użytkowania, może działać w bardzo wąskim zakresie ze względu na jego zabrudzenie. Najlepiej widać to właśnie podłączając OP COM-a i sprawdzając w blokach pomiarowych wartość jaką daje. W efekcie jego błędnego działania może być tak, że komputer mając nieprawidłowy odczyt ciśnienia powietrza zaniża dawkę paliwa na pompie wtryskowej, co powoduje, że samochód traci moc. I wielokrotnie spotkałem się, że przez ten czujnik ciśnienia pojawiał się błąd EGR-a. Natomiast świece żarowe można sprawdzić woltomierzem sprawdzając po włączeniu silnika, czy jest na każdej z nich napięcie około + 12V. Ewentualnie żarówką 12-sto woltową, sprawdzając czy się zaświeci, kiedy przekręcimy kluczyk, oczywiści najlepiej zimnego silnika bo wtedy zawsze podawane jest napięcie na świece ( mamy zimę ) . Podłączenie wygląda w taki sposób, że jeden kabelek podłączamy na masę, a drugi do każdej świecy z osobna. Ważne jest żeby sprawdzać napięcie na zacisku śrubowym samej świecy, a nie na kablu czy szynie, które są podłączone do świecy. A jeśli dysponujesz miernikiem cęgowym na prąd stały to możesz zmierzyć prąd pobierany przez świece. Nie pamiętam dokładnie, ale jedna świeca powinna pobierać prawdopodobnie około 12A. Jeślibyś odłączył zasilanie od świec żarowych, ( tak dla bezpieczeństwa sterownika ), i podłączając kabel od plusa akumulatora i do każdej świecy z osobna, to zobaczyłbyś czy pobierają prąd. Tak najprościej mówiąc jak zaiskrzy to znaczy, że prąd płynie. Jednak najlepiej mieć amperomierz na zakres 20A i sprawdzić każdą z osobna czy pobiera około 12A. Co do sterowania świec żarowych to jest po drodze sterownik, bezpiecznik i też należałoby to sprawdzić ( czujnik temperatury płynu chłodzącego też wpływa czy świece będą się grzać ). Ale najlepiej zacząć od odczytania kodów błędów.

    0
  • #4 28 Sty 2018 21:45
    Maniek1234202
    Poziom 2  

    migmig85 napisał:
    A masz moduł sterownik świec sprawdzony i jest ok ??
    Taki chyba jest u ciebie nr OE opla 55353011
    A EGRY oplowskie to chyba wszystkie padają jeśli chcesz zażegnać problem na wieki to usunąć EGR z ECU.

    Tak to był EGR na razie przesmarowałem wd-40 i jest ok. ale znajomy ma mi go wyciąć. dzięki. a sterownik sprawdzę.

    0