Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 99 - Przy niskich temperaturach kiepsko wchodzi 1 i 2 bieg czyżby olej?

17 Sty 2018 00:47 441 5
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam takie pytanie, jaka może być przyczyna.
    W moim Golfie IV benzyna z 99 roku, przy niskich temperaturach bardzo kiepsko wchodzą biegi, bieg 1 i 2.
    Sytuacja wygląda w ten sposób auto stoi np na 1 biegu, odpalam zimny silnik to ta jedynka wchodzi nadal ok, dopóki nie ruszę ale jak ruszę jest problem.
    Ciężko też wbić dwójkę, o dziwo trzeci wchodzi lekko ale z kolei coś go haczy, natomiast nie ma tego oporu co 1 i 2, tutaj to sytuacja wygląda tak jakbym chciał wrzucić "szóstkę" której w 5 biegowej skrzyni brak.

    Gdy wskaźnik temperatury sięgnie 90stopni, jest lepiej ale rewelacja jest dopiero po jeździe w takim stanie jeszcze ok 30-40 min autem.

    Zastanawiam się czy to kwestia gęstego oleju przekładniowego? Jaki tam powinien być 75w90? czy 75w80? oryginał VW czy Castrol albo Motul?

    A może to jednak sprawa zmęczonego sprzęgła/docisku?
    Bo gdy auto zimne stoi np na światłach, tak jak przy odpaleniu mogę te biegi "sobie ułożyć" i wtedy przy wciśniętym cały czas sprzęgle wchodzą dobrze, gorzej jak odpuszczę pedał sprzęgła i wcisnę ponownie, już wtedy zaczyna się problem.

    Ostatnio przebyłem trasę 200 km to po powrocie jak inne auto.
    Więc to wszystko się kupy nie trzyma, nie wiem czy to olej, sprzęgło a może..synchronizatory w skrzyni?

    No ale dlaczego później jest lepiej?

    Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że jak "po chamsku" na zimnym włożę na szybko, mocno 1 bieg to czasem lekko zacharczy nawet.
    Muszę to robić delikatnie, spokojnie, no ale 1 i 2 bieg wchodzi z bardzo dużym oporem.


    Ma ktoś jakiś pomyśl? Olej mogę zmienić tylko jaki wybrać?

    Dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Kolego spróbuj po odpaleniu parę razy pod żad nacisnąć pedał sprzęgła. I wtedy bieg jeśli będzie lepiej to zacznij od odpowietrzenia sprzęgła nie wiem jaki silnik ale raczej hydrauliczne jest u ciebie.
    Nie wykluczone że olej gęstnieje przy niskiej temperaturze również może być przyczyną jak już napisałeś.
    Olej do twojej skrzyni skrzyni dobierzesz tutaj:
    https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/search
    A jakiej firmy wlejesz to twoja sprawa .
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Olej do twojej z uwagi na synchronizatory skrzyni musi być GL4 ja używam castrol taf-x 75w90
  • Poziom 2  
    Ok, bo generalnie jest problem z olejami - bo jest Motul, Castrol, Fuchs, Liquid Moly itd..a nawet jak wiadomo oryginał.
    Każdy jeden olej ma zwolenników i przeciwników.

    Chodzi mi o to żeby ta zamiana coś dała, na porządnym oleju skrzynia powinna odżyć, tak mi się wydaje, chociaż dodatkowo problem może tkwić tez gdzie indziej.

    Generalnie jak spróbowałem kilka razy sprzegło nacisnąć to specjalnie różnicy nie czuje.
    Ale jak np jeżdzę autem codziennie to na zimnym ciut lepiej wchodzą biegi niż jak auto stoi 3-4 dni i się solidnie wychłodzi.
  • Poziom 31  
    Oleji przekładniowych na rynku jest dużo...ale niewiele pozostało z normą GL4 przeznaczoną do tych skrzyń(synchronizatory z metali kolorowych korodujące w olejach GL5)
  • Poziom 23  
    Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło bo to chyba jego koniec.
    Czym cieplejsze sprzęgło tym miej wysprzęgla