Witam,
otóż mam następujący problem. Ekspres Krups EA8005 przez lata pracował bez zarzutu. Dwa tygodnie temu podczas robienia kawy, ekspres zmielił kawę i zaczął zaparzać, ale z dyszy popłynęła minimalna ilość kawy (zbiornik na wodę był pełen), pompa cały czas pracowała, w pewnym momencie z ekspresu zaczęła się wydobywać para, po czym parzenie skończyło się. Po wyłączeniu i włączeniu dzieją się dwie rzeczy: albo po kilku sekundach zaczynają migać wszystkie kontrolki i pojawia się błąd 10, albo ekspres nagrzewa się bez końca (miga niebieska kontrolka na włączniku). Drugi scenariusz zdarza się rzadziej. Ekspres został oddany do serwisu, gdzie po kilku dniach diagnoza była następująca - spalona grzałka (co tłumaczy kod błędu 10, znalazłem instrukcję serwisową i kod oznacza brak możliwości osiągnięcia temperatury). Choć symptomy się zgadzają, to zastanawia mnie jak mogło dojść do spalenia grzałki. Jest ona zabezpieczona termistorami z tego co zauważyłem patrząc na blok.
Wg serwisu do wymiany jest cały blok kotła co ma kosztować u nich 600 zł. Oczywiście mam wątpliwości czy naprawa ma sens gdyż taki sam model nowego ekspresu kosztuje 1000 zł.
Pytanie czy są jakieś inne możliwości doprowadzenia ekspresu do używalności bez wymiany całego bloku? I czy kwota podana przez serwis nie jest wygórowana? Widzę, ze w sklepach kompletny blok kosztuje ok. 350 zł ( https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Komora+z...+kawy+Krups+EA80005PN70F-%7C194440;KL7219A35/ ). Co już jest bardziej do przełknięcia.
otóż mam następujący problem. Ekspres Krups EA8005 przez lata pracował bez zarzutu. Dwa tygodnie temu podczas robienia kawy, ekspres zmielił kawę i zaczął zaparzać, ale z dyszy popłynęła minimalna ilość kawy (zbiornik na wodę był pełen), pompa cały czas pracowała, w pewnym momencie z ekspresu zaczęła się wydobywać para, po czym parzenie skończyło się. Po wyłączeniu i włączeniu dzieją się dwie rzeczy: albo po kilku sekundach zaczynają migać wszystkie kontrolki i pojawia się błąd 10, albo ekspres nagrzewa się bez końca (miga niebieska kontrolka na włączniku). Drugi scenariusz zdarza się rzadziej. Ekspres został oddany do serwisu, gdzie po kilku dniach diagnoza była następująca - spalona grzałka (co tłumaczy kod błędu 10, znalazłem instrukcję serwisową i kod oznacza brak możliwości osiągnięcia temperatury). Choć symptomy się zgadzają, to zastanawia mnie jak mogło dojść do spalenia grzałki. Jest ona zabezpieczona termistorami z tego co zauważyłem patrząc na blok.
Wg serwisu do wymiany jest cały blok kotła co ma kosztować u nich 600 zł. Oczywiście mam wątpliwości czy naprawa ma sens gdyż taki sam model nowego ekspresu kosztuje 1000 zł.
Pytanie czy są jakieś inne możliwości doprowadzenia ekspresu do używalności bez wymiany całego bloku? I czy kwota podana przez serwis nie jest wygórowana? Widzę, ze w sklepach kompletny blok kosztuje ok. 350 zł ( https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Komora+z...+kawy+Krups+EA80005PN70F-%7C194440;KL7219A35/ ). Co już jest bardziej do przełknięcia.