Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak dostępu do sieci co jakiś czas. Internet rozłącza się.

dojambla 17 Sty 2018 13:10 246 8
  • #1 17 Sty 2018 13:10
    dojambla
    Poziom 3  

    Witam,
    Od kilku lat walczę z problemem rozłączania się internetu. Problem występuje w nieokreślonych odstępach czasowych czasami kilka razy dziennie, czasami kilka dni działa bez problemu. Czasami prędkość internetu spada. Posiadam internet mobilny w domu, zmieniałem routery, karty sim nic nie pomaga, na infolinii zarzekają się że wszystko działa poprawnie. Zasięg jest w porządku a dla przykładu internet udostępniony z telefonu również od Play działa bez problemów. Kiedy problem występuje to internet wywala na wszystkich połączonych urządzeniach (max. 2 lapki + telefon) ale jak korzystam tylko z jednego komputera to również problem się pojawia. Już na prawdę nie mam pojęcia jak się zabrać do tego problemu.

    0 8
  • #2 17 Sty 2018 13:43
    sanfran
    Poziom 34  

    Internet mobilny jest na paśmie współdzielonym i bardzo zależy od ilości użytkowników korzystających z tej samej stacji bazowej.

    0
  • #3 17 Sty 2018 14:07
    dojambla
    Poziom 3  

    Problem czasami występuje o godzine 1 w nocy w środku tygodnia.

    0
  • #4 18 Sty 2018 00:00
    WS38
    Poziom 10  

    Jeżeli zmieniałeś komputer lub tylko kartę sieciową, to sprawdź ponownie konfigurację rutera. Kopiowanie adresu itd. Przed tą czynnością warto zresetować modem.

    0
  • #5 18 Sty 2018 01:16
    dojambla
    Poziom 3  

    Komputera nie zmieniałem, wystarczy że problem działa na 2 różnych lapkach w domu. Wcześniej miałem inny router mobilny i prosiłem aby mi go wymienili w Play bo myślałem że jest wadliwy. Dali mi nowy i dalej był problem. Jakoś pół roku temu przy przedłużaniu umowy dostałem nowszy zupełnie inny router, na początku działał okey ale po 2 miesiącach zaczął się rozłączać. Jakie ustawienia masz na myśli klonowanie adresu MAC i co mam z tym zrobić?

    0
  • #6 18 Sty 2018 10:59
    WS38
    Poziom 10  

    Ja nawet nie zmieniałem kompa tylko instalowałem ponownie system. i miałem te same problemy.

    Najpierw resetujesz modem - po prostu wyłączasz mu zasilanie na kilka minut. Po ponownym włączeniu modem pobiera aktualne ustawienia.
    Potem podłączasz kabel internetu bezpośrednio z modemu do komputera z pominięciem rutera.
    Uruchamiasz na komputerze pasek komend (cmd) i wpisujesz po kolei:
    ipconfig /all
    ipconfig /release
    ipconfig /renew
    sprawdzając swoje ustawienia.

    Teraz możesz podłączyć ruter. Wchodzisz w ustawienia i od początku konfigurujesz połączenie internetowe włącznie z klonowaniem adresu MAC.
    Jak masz możliwość to sprawdzasz czy nikt inny nie logował się do twojej sieci i czy prawidłowo zarejestrowane masz wszystkie swoje urządzenia.

    0
  • #7 21 Sty 2018 12:47
    dojambla
    Poziom 3  

    Spróbowałem utworzyć całe połączenie na nowo jednak to nie pomaga. Wyniki predkości są cały czas inne. Bywa że prędkość pobierania wynosi 0,5 Mb/s czasami dojdzie do 7 Mb/s no to jest jakaś żenada nie można nawet filmu bez zacinania oglądnąć.

    Ping
    opóźnienia
    * 29 ms
    Download
    predkość pobierania
    * 3.95 Mb/s
    Upload
    prędkość wysyłania
    * 12.58 Mb/s

    0
  • #9 22 Sty 2018 01:53
    dojambla
    Poziom 3  

    To co w takiej sytuacji zrobić ?
    Dodano po 12 [godziny] 49 [minuty]:
    Zrobiłem testy teraz o 2 w nocy i wyniki są takie:

    Ping
    opóźnienia
    * 30 ms
    Download
    predkość pobierania
    * 5.10 Mb/s
    Upload
    prędkość wysyłania
    * 2.55 Mb/s

    0