Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanie

Brylant_22 17 Jan 2018 21:25 882 6
  • #1
    Brylant_22
    Level 16  
    Witam, potrzebuję pomocy w ustawieniach bądź znalezieniu usterki w instalacji.

    Auto:
    -opel omega 2.0 16v
    -reduktor Zavoli Zeta N
    -listwa wtryskowa Valtek czerwone 3ohm
    -sterownik Satg4
    -instalacja założona w 2014r,
    -przebieg auta na lpg : około 90 tyś km

    Tak naprawdę nie wiem od kiedy dokładnie to się stało bo usterkę odkryłem przypadkiem, auto przy pełnym zbiorniku gazu i przekroczeniu 4 tyś przełącza się na benzyne na kilka sekund i później wraca ponownie na gaz z automatu, w miarę ubywania gazu ten problem nasila się już zaczyna się przełączać nawet podczas delikatnego przyspieszania. W dodatku jest strasznie paliwożerna wcześniej na 46l robiłem 400 km, obecnie robię około 310 z mocą jest gorzej jeśli chodzie o benzyne ale nie ma tragedii.



    Po podłączeniu komputera widać że kiedy następuje przejscie na pb, ciśnienie gazu spada poniżej 0.50 .
    Jestem po wymianie wszystkich filtrów, przedmuchałem przewód miedziany od butli spr. nie ma żadnych załamań wgnieceń wyczyściłem również trójnik przed listwą wtryskową i sprawdziłem podciśnienia wszystko jest ok.

    Domyślam się że jest to pewnie wina reduktora ale chcę żebyście rzucili okiem czy np coś nie jest źle z mapami i mnożnikiem, i czy czasem nie jest to wina wtryskiwaczy bo mają już trochę za sobą.

    Omega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanieOmega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanieOmega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanieOmega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanieOmega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanieOmega B 2.0 16v - Stag4 spada ciśnienie powyżej 4 tyś i duże spalanie

    W rar plik osc.

    ---------------------------------------------------------------------------------
    Problem rozwiązany! Rozkręciłem reduktor a tam dramat wszędzie czarny smolisty syf, czyszczenie sprężynek i reduktora trwało 1h + skręcanie. Polecam nitro wtedy coś schodzi, użyłem stare uszczelki, membrany oczywiści umyte i wszystko hula... Obecnie po auto kalibracji ciśnienie jest w okolicach 1.14 przy pełnym bucie największy spadek jaki widziałem był do 0.95, auto śmiga.
    Pozdrawiam
  • #2
    rafcio_21
    Level 29  
    Na twoim miejscu zastanowiłbym się nad wymianą tych wtryskiwaczy skoro mają już przejechane 90k reduktor też za wydajny nie jest skoro spada do 0.5 bara , aż dziwne że te wtryski tyle wytrzymały ja jak zakładałem gaz chciałem zaoszczędzić założyli mi te wtryski co u ciebie to po 30k nie dało się już autem jeździć na gazie i musiałem wymienić na inne.
  • #3
    Brylant_22
    Level 16  
    Zastanawiam się nawet bardzo, ale nie wszystko naraz :). Tylko chciałbym wiedzieć czy obecny problem to reduktor czy te nieszczęsne wtryski...
  • #5
    Brylant_22
    Level 16  
    Nie będę się bawił w regeneracje jeśli padnie na reduktor kupie nowy, tylko chciałbym się jakoś w tym utwierdzić bo ja kupie nowy i dalej tak będzie to się potne :p , bo miałbym za to nową listwę wtryskowa. Fakt klekoczą :) ale u ojca w rocznej instalacji są jakieś czarne i ten dopiero stukają...
  • #6
    rafcio_21
    Level 29  
    Jak ci tak na jałowym spada ciśnienie to dobry nie jest możesz jeszcze poczekać na więcej opini żeby się upewnić , widziałem też jeszcze jedną modyfikację tego reduktora na poprawę wydajności goście go rozbierają i wyciągają z niego i wyrzucają takie małe ala sprężynki miedziane razem z tym syfem co się w nich nazbierał wtedy ponoć jest lepszy przepływ gazu ale osobiście tego nie testowałem.
  • #7
    Brylant_22
    Level 16  
    Na jałowym nie spada wtedy trzyma idealne 1.20 , może źle napisałem spadki są podczas mocnego deptania jak przekroczy 4 tyś obrotów w tedy na kilka sekund włącza benzyne. Jeśli rozpędzę auto do dużej prędkości to mogę już jechać nawet na 5 tyś i będzie jechał na gazie normalnie... Ten objaw się nasila jak ubywa gazu w zbiorniku i mniej tym robi to częściej i przy mniejszych obrotach ale nigdy na jałowym.


    Problem rozwiązany! Rozkręciłem reduktor a tam dramat wszędzie czarny smolisty syf, czyszczenie sprężynek i reduktora trwało 1h + skręcanie. Polecam nitro wtedy coś schodzi, użyłem stare uszczelki, membrany oczywiści umyte i wszystko hula... Obecnie po auto kalibracji ciśnienie jest w okolicach 1.14 przy pełnym bucie największy spadek jaki widziałem był do 0.95, auto śmiga.
    Pozdrawiam