Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E-bike z alternatora. Jaki alternator pod 96V?

sledz94 17 Sty 2018 23:57 246 2
  • #1 17 Sty 2018 23:57
    sledz94
    Poziom 9  

    Witam.
    Ostatnio widziałem projekty pojazdów zbudowanych na silnikach BLDC z alternatora.
    Wiem, że taki alternator można połączyć na 3 fazy w gwiazdę, dołożyć 3 czujniki Halla i wytoczyć nową obudowę. :)
    Silnik ma mieć zamkniętą obudowę i działać na wysokich obrotach. Przy takim założeniu można by kombinować z używanymi alternatorami za grosze +niewielki koszt modyfikacji tzn. toczenie łożyska i czujki Halla.
    Czy alternator 12V 200A będzie odpowiedni, jeśli chcę zapodać mu 72V lub 96V? Ponoć wyższe napięcie i wyższe obroty to mniej strat,
    Mój kolega sam nawijał BLDC i wyciąga do 4kW przy 72V i 5kg wagi. ;)

    0 2
  • #2 18 Sty 2018 01:33
    soniak2
    Poziom 20  

    By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim.

    Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R.

    Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko 1000A i 72V? Teoretycznie przez sekundę wygeneruje 72KW potem się uzwojenie przepali.

    Zasilając silnik można go przewoltować o 30-60% ale nie o 600%.

    Obawiam się kolego że bez przewijania się nie obędzie.

    0
  • #3 18 Sty 2018 02:08
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Pomysł to dno dna i 200 mm mułu. Bezsensowna robota. Zobacz ceny chińskich BLDC montowanych jako felga.

    0