Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?

errol 18 Sty 2018 11:55 2988 13
  • #1 18 Sty 2018 11:55
    errol
    Poziom 9  

    Witam,
    moja kilkuletnia wkrętarka Bosch GSR 14,4-2-LI zaczęła ostatnio iskrzeć jak na załączonym filmiku. Przy niskich obrotach jest ok ale jak silnik zatrzymuje się po wysokich, to lecą iskry i czuć smród. Podejrzewam szczotki, więc teraz pytanie, jak rozebrać i wymienić je w tym silniku? Jest sprasowany z tyłu. Nowy, oryginalny kosztuje w granicach 200zł (np. tu) więc jego wymiana jest nieopłacalna - lepiej kupić nową wkrętarkę.
    A może to nie szczotki? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.




    Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?

    0 13
  • #2 18 Sty 2018 13:27
    Kamilpl123
    Poziom 15  

    Witam, szczotki w tym modelu się niewymienne. Pozostaje tylko kupno nowego.

    Pozdrawiam

    2
  • #3 18 Sty 2018 17:00
    TomekB123
    Poziom 18  

    Iskrzenie podczas zatrzymywania się silnika jest normalne.

    0
  • #4 18 Sty 2018 19:00
    errol
    Poziom 9  

    Owszem ale nie tak duże iskrzenie. Poza tym nie powinno być smrodu spalenizny.

    0
  • #5 18 Sty 2018 21:35
    wiertacz
    Poziom 34  

    A nie widać szczotek przez te wszystkie otwory w obudowie silnika ?
    Silnik da się rozebrać tylko nie jest to łatwe przez to że jest zaprasowany.
    Trzeba się trochę napracować aby to zrobić.
    Silnik zacisnąć w imadle i małym mocnym wkrętakiem wyprostować te zagniecenia.
    Otwierałem tak kiedyś podobny silnik.

    0
  • #6 19 Sty 2018 00:05
    errol
    Poziom 9  

    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu, bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotki i czy da się je wymienić. Bo jeżeli nie to jedyne co mi pozostanie to zajechać silnik do końca.

    0
  • #7 19 Sty 2018 08:06
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    errol napisał:
    bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotk
    errol napisał:
    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu
    Jeżeli potrafisz rozebrać zaprasowany silnik, to powinno nie sprawić Ci problemu znalezienie podobnych szczotek, lub dorobienie ich.
    errol napisał:
    czy da się je wymienić.
    Przecież ktos je tam włożył...

    0
  • #8 25 Lut 2018 12:52
    Jacek1983rr
    Poziom 23  

    duże prawdopodobieństwo że będzie pasował silnik od makity 6281 tylko zębatkę będzie trzeba przebić. Podaj wymiar zewnętrzny wirnik ale bez blachy okalającej gdyż ją jak co też idzie przełożyć oraz długość bez trzpienia.

    0
  • #9 10 Kwi 2018 11:06
    ziomekorko

    Poziom 17  

    Witam. Wygląda na to że silnik jest w porządku. Masz wkrętarkę, która posiada funkcje auto-stop, czyli przy wyłączaniu jej przyciskiem następuje natychmiastowe zatrzymanie silnika. Na ułamek sekundy po puszczeniu włącznika jest podawane napięcie w przeciw fazie mające natychmiastowo zatrzymać silnik. W tym momencie następuje zwiększone iskrzenie na szczotkach, tym większe im wyższe obroty silnika. Silnik i szczotki są w porządku to normalna praca tego silnika w tej wkrętarce.

    0
  • #10 18 Kwi 2018 09:40
    linuxa
    Poziom 2  

    Witam. Posiadam taką wkrętarkę, na początku nie było iskrzenia, potem się pojawiło, a ostatnio przy wierceniu dziur w doniczkach plastikowych silnik się zadymił. Silnik wymieniono w autoryzowanym serwisie i po wymianie ten wymieniony iskrzy. Mi to przeszkadza, gdyż moim zdaniem takie iskrzenie skraca żywotność silnika. Funkcja auto hamulca nie jest mi potrzebna, czy ktoś może wie jak ją wyłączyć?

    0
  • #11 18 Kwi 2018 10:29
    LENIWIEC_PL
    Poziom 17  

    linuxa napisał:
    Mi to przeszkadza, gdyż moim zdaniem takie iskrzenie skraca żywotność silnika.

    Zgadza się. Ale gdy by wkrętarka chodziła wiecznie to nie musiałbyś przecież kupować drugiej, prawda? W tych czasach wszystko produkowane jest w taki sposób, że by się zepsuło jak najszybcjej. Funkcja Auto - stop ma na celu natychmiastowe zatrzymanie wiertła lub wkrętła co zapobiega przed jego zerwaniem itp. ;) Dla mnie opcja nieprzydatna.
    errol napisał:
    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu, bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotki i czy da się je wymienić. Bo jeżeli nie to jedyne co mi pozostanie to zajechać silnik do końca.

    Jeśli działa to nie masz się czym przejmować. Silnik jest już poprostu mocno zmęczony i niedługo zapewne padnie. Rozglądaj się za innym silnikiem bądź drugą wkrętarką. Silniki te są jednorazowe podobnie jak silniki w zabawkach które wyglądają podobnie. Podobne silniki siedzą też w suszarkach, blenderach itp.

    0
  • #12 13 Paź 2018 11:05
    Bałdyzer
    Poziom 9  

    Nie chcą zakładać nowego tematu zapytam , czy szczotki węglowe można minimalnie zeszlifować z boku bo wchodzą zbyt ciasno do szczotkotrzymacza ? Chodzi o zeszlifowanie 0,1-0,2mm po boku .

    0
  • #13 13 Paź 2018 12:56
    jerry1960
    Poziom 33  

    Można zeszlifować . szczotka powinna luźno przesuwać się w szczotkotrzymaczu.

    0
  • #14 13 Paź 2018 17:31
    Bałdyzer
    Poziom 9  

    jerry1960 napisał:
    Można zeszlifować . szczotka powinna luźno przesuwać się w szczotkotrzymaczu.

    dzięki za szybką odp.

    0