Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?

18 Jan 2018 11:55 13266 14
  • Level 9  
    Witam.
    Moja kilkuletnia wkrętarka Bosch GSR 14,4-2-LI zaczęła ostatnio iskrzeć jak na załączonym filmiku. Przy niskich obrotach jest ok ale jak silnik zatrzymuje się po wysokich, to lecą iskry i czuć smród. Podejrzewam szczotki, więc teraz pytanie, jak rozebrać i wymienić je w tym silniku? Jest sprasowany z tyłu. Nowy, oryginalny kosztuje w granicach 200zł (np. tu) więc jego wymiana jest nieopłacalna - lepiej kupić nową wkrętarkę.
    A może to nie szczotki? Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.




    Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?Bosch GSR 14,4-2-LI - Iskrzenie - zużyte szczotki - jak wymienić?
  • Level 15  
    Witam, szczotki w tym modelu się niewymienne. Pozostaje tylko kupno nowego.

    Pozdrawiam
  • Level 19  
    Iskrzenie podczas zatrzymywania się silnika jest normalne.
  • Level 9  
    Owszem ale nie tak duże iskrzenie. Poza tym nie powinno być smrodu spalenizny.
  • Level 34  
    A nie widać szczotek przez te wszystkie otwory w obudowie silnika ?
    Silnik da się rozebrać tylko nie jest to łatwe przez to że jest zaprasowany.
    Trzeba się trochę napracować aby to zrobić.
    Silnik zacisnąć w imadle i małym mocnym wkrętakiem wyprostować te zagniecenia.
    Otwierałem tak kiedyś podobny silnik.
  • Level 9  
    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu, bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotki i czy da się je wymienić. Bo jeżeli nie to jedyne co mi pozostanie to zajechać silnik do końca.
  • Level 43  
    errol wrote:
    bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotk
    errol wrote:
    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu
    Jeżeli potrafisz rozebrać zaprasowany silnik, to powinno nie sprawić Ci problemu znalezienie podobnych szczotek, lub dorobienie ich.
    errol wrote:
    czy da się je wymienić.
    Przecież ktos je tam włożył...
  • Level 23  
    Duże prawdopodobieństwo że będzie pasował silnik od makity 6281 tylko zębatkę będzie trzeba przebić. Podaj wymiar zewnętrzny wirnik ale bez blachy okalającej gdyż ją jak co też idzie przełożyć oraz długość bez trzpienia.

  • Level 18  
    Witam. Wygląda na to że silnik jest w porządku. Masz wkrętarkę, która posiada funkcje auto-stop, czyli przy wyłączaniu jej przyciskiem następuje natychmiastowe zatrzymanie silnika. Na ułamek sekundy po puszczeniu włącznika jest podawane napięcie w przeciw fazie mające natychmiastowo zatrzymać silnik. W tym momencie następuje zwiększone iskrzenie na szczotkach, tym większe im wyższe obroty silnika. Silnik i szczotki są w porządku to normalna praca tego silnika w tej wkrętarce.
  • Level 2  
    Witam. Posiadam taką wkrętarkę, na początku nie było iskrzenia, potem się pojawiło, a ostatnio przy wierceniu dziur w doniczkach plastikowych silnik się zadymił. Silnik wymieniono w autoryzowanym serwisie i po wymianie ten wymieniony iskrzy. Mi to przeszkadza, gdyż moim zdaniem takie iskrzenie skraca żywotność silnika. Funkcja auto hamulca nie jest mi potrzebna, czy ktoś może wie jak ją wyłączyć?
  • Level 27  
    linuxa wrote:
    Mi to przeszkadza, gdyż moim zdaniem takie iskrzenie skraca żywotność silnika.

    Zgadza się. Ale gdy by wkrętarka chodziła wiecznie to nie musiałbyś przecież kupować drugiej, prawda? W tych czasach wszystko produkowane jest w taki sposób, że by się zepsuło jak najszybcjej. Funkcja Auto - stop ma na celu natychmiastowe zatrzymanie wiertła lub wkrętła co zapobiega przed jego zerwaniem itp. ;) Dla mnie opcja nieprzydatna.
    errol wrote:
    Z otwarciem i założeniem nie będzie problemu, bardziej zastanawiam się nad tym czy dostanę na rynku odpowiednie szczotki i czy da się je wymienić. Bo jeżeli nie to jedyne co mi pozostanie to zajechać silnik do końca.

    Jeśli działa to nie masz się czym przejmować. Silnik jest już poprostu mocno zmęczony i niedługo zapewne padnie. Rozglądaj się za innym silnikiem bądź drugą wkrętarką. Silniki te są jednorazowe podobnie jak silniki w zabawkach które wyglądają podobnie. Podobne silniki siedzą też w suszarkach, blenderach itp.
  • Level 9  
    Nie chcą zakładać nowego tematu zapytam , czy szczotki węglowe można minimalnie zeszlifować z boku bo wchodzą zbyt ciasno do szczotkotrzymacza ? Chodzi o zeszlifowanie 0,1-0,2mm po boku .
  • Level 35  
    Można zeszlifować . szczotka powinna luźno przesuwać się w szczotkotrzymaczu.
  • Level 9  
    jerry1960 wrote:
    Można zeszlifować . szczotka powinna luźno przesuwać się w szczotkotrzymaczu.

    dzięki za szybką odp.
  • Level 10  
    Witam.
    Mam problem z tą wkrętarka. Zadymila mi przywykrecaniu mocno dokręconej śruby której nie odkręciła już się nie włączyła. Jeszcze jej nie rozbierałem.
    Co mogło pójść nie tak ?