Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zipp xrace - Faluja obroty na jałowym

Feniks6969 28 Sty 2018 15:35 1965 66
  • #31
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Podaj rozmiar dyszy głównej jaką masz wkręconą

    Nie wiem jutro sprawdzę i napiszę
    Dodano po 19 [godziny] 55 [minuty]:
    barton21 napisał:
    Podaj rozmiar dyszy głównej jaką masz wkręconą
    w
    Nie ma żadnego oznaczenia na tej dyszy co teraz jest na tej wcześniejszej jest 82 rozkrecilem gaźnik żeby zobaczyć iglice dałem jeden ząbek wyżej świeca nadal czarna i teraz obroty nie są tak stabilne jak były wcześniej i pod czas jazdy silnik nie równo pracuje
  • HelukabelHelukabel
  • #32
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Podaj rozmiar dyszy głównej jaką masz wkręconą

    Może powinienem założyć ten krujec ze zdjęcia ? Dostałem go wraz z silnikiem a krujec założyłem ten co miałem wcześnie bez tego dziubka na podcisnienie po za tym krujce są takie same . gaźnik wyreg... Teraz znów ładnie trzyma obroty iglice dałem o jeden ząbek wyżej i świeca nadal bez zmian czarna okopcona
  • #33
    barton21
    Poziom 22  
    Krućce maja tą samą średnice wewnętrzną?
  • HelukabelHelukabel
  • #35
    barton21
    Poziom 22  
    To podmiana ich nie da nic. A wstaw zdjęcie filtra powietrza na zewnatrz i w srodku
  • #36
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    To podmiana ich nie da nic. A wstaw zdjęcie filtra powietrza na zewnatrz i w srodku

    Mylem te gąbke jakieś 3Tyg temu teraz niczym nie nasaczalem wcześniej olejem silnikowym a ten krócec mogę założyć ze zdjęcia ? No bo co z tym otworem na podciśnienie ? Zatkac go ???
  • #37
    barton21
    Poziom 22  
    Kruciec ze zdjęcia możesz założyć. Otwór zaślep. Po zdjęciu widzę że masz filtr stożkowy....hmm ja bym się pokusił o założenie normalnego airboxa np od routera ws50. Twoj motorek i ten router ws50 maja takie dame silniki. Zakładałem kiedyś taki zestaw 72ccm do tego silnika przy ws50. Chodziło bajka i orginalnym gaźniku i airbox-sie. Wiec polecałbym Ci sprawdzić jak motorek zachowa sie na airbox od routera ws50. Według mnie powinno byc lepiej. Jak dla mnie taki filtr stożkoey jak masz to jest......do niczego. Gdy zakladałem cylindry 70ccm do skuterów i motorowerów to zawsze zostawiałem orginalny airbox( chyba że była jakaś zwężka w airbox-sie to wtedy się ja wycinało)

    Dodano po 55 [sekundy]:

    Oczywiście przy airbox-sie tez będzie inna dysza go gaźnika niż jak na stożku
  • #38
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Kruciec ze zdjęcia możesz założyć. Otwór zaślep. Po zdjęciu widzę że masz filtr stożkowy....hmm ja bym się pokusił o założenie normalnego airboxa np od routera ws50. Twoj motorek i ten router ws50 maja takie dame silniki. Zakładałem kiedyś taki zestaw 72ccm do tego silnika przy ws50. Chodziło bajka i orginalnym gaźniku i airbox-sie. Wiec polecałbym Ci sprawdzić jak motorek zachowa sie na airbox od routera ws50. Według mnie powinno byc lepiej. Jak dla mnie taki filtr stożkoey jak masz to jest......do niczego. Gdy zakladałem cylindry 70ccm do skuterów i motorowerów to zawsze zostawiałem orginalny airbox( chyba że była jakaś zwężka w airbox-sie to wtedy się ja wycinało)
    Dodano po 55 [sekundy]:
    Oczywiście przy airbox-sie tez będzie inna dysza go gaźnika niż jak na stożku

    Taki jak na zdjęciu ?
  • #39
    barton21
    Poziom 22  
    Dokładnie taki. Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze żeby fanrycznie był stożek
  • #40
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Dokładnie taki. Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze żeby fanrycznie był stożek

    Kupię sobie taki założę tamten stożek nie był fabryczny dokupilem go gość w sklepie mi taki doradził silnik kupiłem nowy w komplecie z tym gaźnikiem pz20 . Teraz obroty chodzą elegancko ale świeca cały czas czarna jak założę kupię ten filtr to jaka dysze dac do gaźnika ? Może tą co była 82 ta nie wiem jaka jest nie ma żadnego oznaczenia
  • #41
    barton21
    Poziom 22  
    Załóż na początek taka jaka była w gaźniku jak miałeś 50ccm. Szczerze mówiąc to możesz cały ten gaźnik założyć co byl przy 50cc i od tego zaczniemy. Potem pomyślimy co dalej. Ogolnie to szczerze mowiąc wszędzie piszą w internecie że jeśli zmieniasz cylinder na 70ccm to powinno się zmienić dyszę w gaźniku na większa....z mojego doświadczenia jest z kolei tak że w roku 2017 mialem 56 klientów i każdy z nich mial silniki 50ccm i w każdym zakładałem zestawy 70ccm. Nigdy nie zmieniałem dyszy na większa ani gaźnika ani filtra na stożek. Każdy z nich chodził elegancko. Żaden się nie zatarł i nie miałem reklamacji..... Wiec to co piszą w internecie to jedno a znowu moje doświadczenie pokazuje co innego. Oczywiście są przypadki takie gdzie mamy skuter 2t jeszcze z gaźnikiem 12mm i jak zakłada sie 70ccm to trzeba gaźnik zmienić na 16 albo 17mm(np malaguti f10 f12 yamaha jog50 yamaha aerox). Wiem pewnie że zaraz jacyś mądrzy Panowie co maja serwisy najadą na mnie ale ja mówie tak jak jest z mojego doświadczenia i nie każdy musi się z tym zgadzać

    Dodano po 18 [minuty]:

    Oczywiście są pewne odstępstwa od reguły i jesli mamy skuter 50ccm 2t z dysza 65 to po zmianie cylindra na większy trzeba zmienić dyszę na większa. Albo jak moj romet division 125 z 2011roku który zaczął mieć dobry kolor swiecy dopiero po zmianie gaźnika na pz30 i dyszy na 105( fabrycznie byl pz26 i dysza 92. Pojemności silnika nie zmieniałem)
  • #42
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Załóż na początek taka jaka była w gaźniku jak miałeś 50ccm. Szczerze mówiąc to możesz cały ten gaźnik założyć co byl przy 50cc i od tego zaczniemy. Potem pomyślimy co dalej. Ogolnie to szczerze mowiąc wszędzie piszą w internecie że jeśli zmieniasz cylinder na 70ccm to powinno się zmienić dyszę w gaźniku na większa....z mojego doświadczenia jest z kolei tak że w roku 2017 mialem 56 klientów i każdy z nich mial silniki 50ccm i w każdym zakładałem zestawy 70ccm. Nigdy nie zmieniałem dyszy na większa ani gaźnika ani filtra na stożek. Każdy z nich chodził elegancko. Żaden się nie zatarł i nie miałem reklamacji..... Wiec to co piszą w internecie to jedno a znowu moje doświadczenie pokazuje co innego. Oczywiście są przypadki takie gdzie mamy skuter 2t jeszcze z gaźnikiem 12mm i jak zakłada sie 70ccm to trzeba gaźnik zmienić na 16 albo 17mm(np malaguti f10 f12 yamaha jog50 yamaha aerox). Wiem pewnie że zaraz jacyś mądrzy Panowie co maja serwisy najadą na mnie ale ja mówie tak jak jest z mojego doświadczenia i nie każdy musi się z tym zgadzać
    Dodano po 18 [minuty]:
    Oczywiście są pewne odstępstwa od reguły i jesli mamy skuter 50ccm 2t z dysza 65 to po zmianie cylindra na większy trzeba zmienić dyszę na większa. Albo jak moj romet division 125 z 2011roku który zaczął mieć dobry kolor swiecy dopiero po zmianie gaźnika na pz30 i dyszy na 105( fabrycznie byl pz26 i dysza 92. Pojemności silnika nie zmieniałem)

    Pierw zmienię filtr i zobaczę później będę działał,dziś wymienialem olej(po 300km) weszło mi 0.5l i jest na miarce tak nie całe te trzy krzyżyki czyli tyle chyba ile powinno być ? myślałem że wchodzi więcej niż 0,5l między 700 a 800ml i ta śrube od oleju mam normalną a powinna być ta na magnez ?miałem taki mały magnez neodymowy dałem go pod tą śrube dobrze zrobiłem ??
  • #43
    barton21
    Poziom 22  
    W niektorych silnilach jest śruba spustowa z magnesem w niektórych nie ma. Zależy od fabryki. Magnes możesz dać na śrubę nawet od środka tylko trzeba go dodatkowo przykleić na klej do metalu.Nie pamiętam teraz ile jest krzyżyków na bagnecie ale w każdym bądź razie powinna być mokra cala ta podziałka z krzyżykami.
  • #44
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    W niektorych silnilach jest śruba spustowa z magnesem w niektórych nie ma. Zależy od fabryki. Magnes możesz dać na śrubę nawet od środka tylko trzeba go dodatkowo przykleić na klej do metalu.Nie pamiętam teraz ile jest krzyżyków na bagnecie ale w każdym bądź razie powinna być mokra cala ta podziałka z krzyżykami.

    Jak będę kupował filtr to może będzie te śrub to kupię mam jeszcze jedno pytanie dotyczące przednich świateł krótkie i długie świeca tak że jest prawie zerowa widocznoc przed zmianą silnika były te światła o wiele lepsze mimo że żarówki były 25w/25w teraz mam 35w/35w powinny świecić lepiej ale tak nie jest co może być przyczyną ??? Aku mam 12v 7am pradnica jest na 6cewek w Stary silnik była na 2 regulator napięcia mam zmieniony (wcześniej na Starym paliło żarówki )może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina
  • #45
    barton21
    Poziom 22  
    Chińskie motory z tym silnikiem co masz były produkowane w 3 wariantach.
    1. Światła były zasilane z prądnicy
    2. Tylko światła pozycyjne były zasilane z akumulatora a reszta świateł z prądnicy
    3. Wszystkie światła były zasilane z akumulatora.
    Teraz pytanie jak jest w Twoim motorze?
  • #46
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Chińskie motory z tym silnikiem co masz były produkowane w 3 wariantach.
    1. Światła były zasilane z prądnicy
    2. Tylko światła pozycyjne były zasilane z akumulatora a reszta świateł z prądnicy
    3. Wszystkie światła były zasilane z akumulatora.
    Teraz pytanie jak jest w Twoim motorze?

    Tylko przednie reflektory są z pradnicy pozycyjne i kierunki z aku
  • #47
    barton21
    Poziom 22  
    No i tu zaczyna się mały problem. O ile dobrze pamiętam to stojan 6 cewkowy był montowany do motorowerów ze swiatłami zasilanymi z akku a stojan z 2 cewkami do świateł z pradnicy. Dlatego jak mniemam regulator orginalny nie pasował Ci pod nowy silnik. No wlasnie bywaja takie szopki jak u Ciebie gdy wymienia sie caly silnik na drugi. Ale znajdziemy rozwiązanie tego problemu. Zmierz napięcie miernikiem jakie idzie na źarówkę refrektora przy obrotach silnika 6000
  • Pomocny post
    #48
    BANANvanDYK
    Poziom 39  
    Feniks6969 napisał:
    może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina

    Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych".
    Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży!
    Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa.
    Lepiej kup sobie markowe żarówki.
    Jednak jeśli masz teraz stator przystosowany tylko do ładowania akumulatora (uzwojenie bezmasowe), to niestety światła ze silnika nie będą działały poprawnie. Konieczna będzie wymiana statora, lub nawet kompletnego zapłonu (czasami nawet z pokrywą) od starego silnika.
  • #49
    Feniks6969
    Poziom 4  
    BANANvanDYK napisał:
    Feniks6969 napisał:
    może żarówki są kiepskie ? To są te ze zdjęcia awina

    Nie miałbym nic przeciwko, gdyby pisało na nich "do zastosowań specjalnych" oraz "nie do użytku na drogach publicznych".
    Tego chińskiego gówna z Wilmatu powinni już 10 lat temu zakazać sprzedaży!
    Położenie żarników niezgodne z normami (złe skupienie światła), trwałość jednorazowa.
    Lepiej kup sobie markowe żarówki.
    Jednak jeśli masz teraz stator przystosowany tylko do ładowania akumulatora (uzwojenie bezmasowe), to niestety światła ze silnika nie będą działały poprawnie. Konieczna będzie wymiana statora, lub nawet kompletnego zapłonu (czasami nawet z pokrywą) od starego silnika.

    Czyli teraz wymiana żarówek nawet na markowe w niczym nie pomoże ? Wymiana i tak by pasowała ? Możesz polecić jakieś dobre żarówki ?
  • #51
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    No i tu zaczyna się mały problem. O ile dobrze pamiętam to stojan 6 cewkowy był montowany do motorowerów ze swiatłami zasilanymi z akku a stojan z 2 cewkami do świateł z pradnicy. Dlatego jak mniemam regulator orginalny nie pasował Ci pod nowy silnik. No wlasnie bywaja takie szopki jak u Ciebie gdy wymienia sie caly silnik na drugi. Ale znajdziemy rozwiązanie tego problemu. Zmierz napięcie miernikiem jakie idzie na źarówkę refrektora przy obrotach silnika 6000

    Kupiłem filtr powietrza jutro założę, mam miernik prądu cegowy nigdy nie używałem i nie wiem jak ustawić żeby zmierzyc prąd idąca do żarówek ?
  • #54
    barton21
    Poziom 22  
    Ustawiasz pokrętło na ~750V i przewody pomiarowe wkładasz do gniazda V i com. Będziemy mierzyć napięcie zmienne idace na żarówkę a nie prąd.
  • #55
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    Ustawiasz pokrętło na ~750V i przewody pomiarowe wkładasz do gniazda V i com. Będziemy mierzyć napięcie zmienne idace na żarówkę a nie prąd.

    Napięcie jest 00.5 przy 6000obr,filtr zmieniłem obroty wyr... Trzyma płynnie wchodzą i zchodza ale po ok 5m gaśnie świeca bez zmian nadal czarna, tak dla pewności śruba wolnych obrotów to jest ta po prawej ?
  • #56
    barton21
    Poziom 22  
    Tak ta od prawej. To teraz regulacje robisz i jak cos to dyszę zmien. A napiecie 0.05V .....nie możliwe. Cos zle robisz
  • #58
    barton21
    Poziom 22  
    W oprawce boczny styk to masa a te dwa środkowe to światła długie i krótkie. Zmierz napięcie między bocznym stykiem a jednym ze środkowych
  • #59
    Feniks6969
    Poziom 4  
    barton21 napisał:
    W oprawce boczny styk to masa a te dwa środkowe to światła długie i krótkie. Zmierz napięcie między bocznym stykiem a jednym ze środkowych

    Przy tych stykach mierze pokazywała 065 na początku a później znów 005
    A możliwe jest ze są źle podłączone kable z silnika do instalacji ? Z silnika jest kostka i idą dwa żółte kable a w instalacji żółty i różowy dziś zamieniłem ten żółty i różowy zauważyłem że są one od świateł lub jeden z nich albo mi się wydaje albo światła świecea lepiej sprawdzę to wieczorem a co do obrotów to iglice dałem na ząbek u samej góry wyr... Nie gaśnie obroty Trzyma świeca nadal czarna może ten gaźnik jest za duży za dużo i jak by nie ustawić to za dużo paliwa bierze? Ale to dysza powinna załatwić sprawę ? mam tą od 50cc nie ma oznaczenie mam 82 może kupię seryjną dysze do 50cc i to załatwi sprawę może tamtą stara też była zmieniana ,założylbym ten stary ale nie wiem czy linkę od gazu uda mi się przełożyć musiałbym mieć nową
  • #60
    barton21
    Poziom 22  
    Zaloż caly stary gaźnik z orginalnymi dyszami od niego i zobacz. A co do kabli od silnika to jeden jest od swiatel a drugi od ladowania akku