Witam forumowiczów.
Piszę ten post bo wydarzyło mi się coś dziwnego z akumulatorem w samochodzie. Do dzisiaj tj. 16.01 nie było z nim żadnych problemów, gdy poszedłem do garażu i chciałem uruchomić samochód, to żadna kontrolka się nie zaświeciła. Samochód stał w garażu ponad tydzień i gdy zmierzyłem napięcie na akumulatorze miernikiem cyfrowym, to on mi wskazał 0.00V. Podłączyłem prostownik, dałem maksymalny prąd ładowania 8A i sprawdzałem napięcie na zaciskach akumulatora, żeby nie przekroczyć 14,4V. Pierwszy moment ładowania, to był pobór 4 - 5A, a po pół godzinie już 8A. Spróbowałem go uruchomić i on uruchomił się, bez żadnego ale. Przeglądając internet, bardzo dużo piszą o ładowarkach buforowych do akumulatorów żelowych, a mi chodzi o te kwasowo-ołowiowe. Nie potrafię znaleźć schematu takiej ładowarki. Miałem ładowarkę z Quada 12V - 1.3A i ją teraz podłączyłem. Czy można tak zrobić i zostawić ją wpięta w akumulator na ten cały czas, gdy samochód stoi w garażu w tym zimowym okresie. Dotarłem też do buforowych ładowarek impulsowych 13.8V 1 -3A. Czy można takie coś zastosować.
Pozdrawiam Janusz
Piszę ten post bo wydarzyło mi się coś dziwnego z akumulatorem w samochodzie. Do dzisiaj tj. 16.01 nie było z nim żadnych problemów, gdy poszedłem do garażu i chciałem uruchomić samochód, to żadna kontrolka się nie zaświeciła. Samochód stał w garażu ponad tydzień i gdy zmierzyłem napięcie na akumulatorze miernikiem cyfrowym, to on mi wskazał 0.00V. Podłączyłem prostownik, dałem maksymalny prąd ładowania 8A i sprawdzałem napięcie na zaciskach akumulatora, żeby nie przekroczyć 14,4V. Pierwszy moment ładowania, to był pobór 4 - 5A, a po pół godzinie już 8A. Spróbowałem go uruchomić i on uruchomił się, bez żadnego ale. Przeglądając internet, bardzo dużo piszą o ładowarkach buforowych do akumulatorów żelowych, a mi chodzi o te kwasowo-ołowiowe. Nie potrafię znaleźć schematu takiej ładowarki. Miałem ładowarkę z Quada 12V - 1.3A i ją teraz podłączyłem. Czy można tak zrobić i zostawić ją wpięta w akumulator na ten cały czas, gdy samochód stoi w garażu w tym zimowym okresie. Dotarłem też do buforowych ładowarek impulsowych 13.8V 1 -3A. Czy można takie coś zastosować.
Pozdrawiam Janusz