Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Sprinter 316 CDI - Wymiana komputera silnika

piterq1991 18 Jan 2018 17:59 1731 3
  • #1
    piterq1991
    Level 8  
    Witam!



    Posiadam sprintera 316. Uszkodziły mi się wtryski. Zaprowadziłem auto do warsztatu, gdzie zostały regenerowane. Mechanik wgrał mi nowe oprogramowanie do komputera twierdząc, że będzie dużo lepiej. Po tym zabiegu już 5 krotnie wtryski (przelewy) padały po przebiegu od 4 do 10tys km. Naprawiał to za każdym razem, ale już za ostatnim zażądał sobie pieniędzy twierdząc, że go oszukuje podmieniając co chwilę wtryski. Odpuściłem sobie walkę z nim i na własną rękę zregenerowałem wtryski gdzie indziej. Niestety znów wytrzymały trochę ponad 10tys i przelewy puściły. Zauważyliśmy, że po zmianie tego oprogramowania wypiął wtyczkę z pompy wysokiego ciśnienia. W tym momencie znów ją podłączając silnik nie równo pracuje i zapala się EDC odcinając silnik.
    Wnioskuje, że ewidentnie coś jest skopane w komputerze. Posiadam z drugiego auta taki sterownik z oryginalnym oprogramowaniem, lecz niestety po podmianie auto nie chce odpalać. Chyba chodzi o immo. Ktoś poradzi jak podmienić ten komputer, żeby działało auto, bądź ewentualnie czy jest możliwość skopiowania oprogramowania do obecnego komputera. Już mi ręce opadają. Auto jeździ na trasach Polska Belgia i co chwilę muszę go ściągać do domu..

    od razu zaznaczam, że to nie wina tankowanego paliwa, bo posiadam jeszcze jedno takie samo auto i to działa bez najmniejszego problemu..

    tu jest bardzo zastanawiająca odpięta wtyczka...
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Podjedz do zakładu który tuninguje auta/elektronika samochodowego i niech wrzucą oryginalny soft.
  • #3
    kyniuu
    Level 6  
    andrzej20001 wrote:
    Podjedz do zakładu który tuninguje auta/elektronika samochodowego i niech wrzucą oryginalny soft.


    mam podobny problem.
    po regeneracji wtrysków ,pompy i wymianie czujnika w wyspecjalizowanym warsztacie silnik faluje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    kyniuu wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Podjedz do zakładu który tuninguje auta/elektronika samochodowego i niech wrzucą oryginalny soft.


    mam podobny problem.
    po regeneracji wtrysków ,pompy i wymianie czujnika w wyspecjalizowanym warsztacie silnik faluje.


    posiadam sterownik bez imma ,jutro będę przekładał , zobaczymy czy coś to zmieni.
    fachowiec mówił że prawdopodobnie jest uszkodzona mapa
  • #4
    Gerri
    Mercedes specialist
    piterq1991 wrote:
    Posiadam sprintera 316.

    Co to jest Sprinter 316??? To nie jest model! To tylko oznaczenie handlowe świadczące o mocy silnika i ładowności! Skąd mamy wiedzieć, jakie to auto? Sprinter jest już w produkcji dwadzieścia lat!
    piterq1991 wrote:
    Zauważyliśmy, że po zmianie tego oprogramowania wypiął wtyczkę z pompy wysokiego ciśnienia.

    Jeżeli to druga generacja Sprintera, to były pompy z wtyczką i były bez i zależnie od tego był odpowiedni soft. Zastosowanie nieodpowiedniego softu prowadzi do wygenerowania błędu. Nie zawsze jest możliwość skorygowania wyposażenia komputerem.
    piterq1991 wrote:
    Posiadam z drugiego auta taki sterownik z oryginalnym oprogramowaniem, lecz niestety po podmianie auto nie chce odpalać. Chyba chodzi o immo

    Moduł immo jest za licznikiem (o ile to jest Sprinter drugiej generacji) i stanowi komplet ze sterownikiem silnika i pastylką/chipem w kluczyku.
    Jeżeli masz nowsze auto (Sprinter III gen) to wszystko wygląda zupełnie inaczej - ale tej informacji niestety nie podałeś.