Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 460 I-shift - Wolna zmiana biegów , zwłoka po zmianie biegu.

18 Sty 2018 19:36 1809 22
  • Poziom 9  
    Witam,
    mam następujący problem , po zmianie biegu auto nie jedzie przez 2-3 sekundy jest taka zwłoka reakcji na gaz , najgorzej jest pod górkę lub w ciasnych rondach.Dziś nie mogłem podjechać pod górkę , ruszałem potem przerzucało bieg do góry ale zanim zaczął jechać dalej (2-3 sekundy) prędkość spadała na tyle że zmieniony bieg był za wysoki i znowu zmiana do dołu .Najbardziej zauważalne przy zmianie na 7 i na 9 właśnie pod obciążeniem , na pusto przy lekko wciśniętym gazie jest ok.Ale dziś pod tą górę z 24t ładunku na niższych biegach był problem. Niedawno został wymieniony siłownik sprzęgła , nawalił w górzystym terenie , wydaje mi się że kierowca próbując ruszyć na siłę uszkodził coś w skrzyni (zamiast ruszać z ręcznego to pozwalał żeby auto toczyło się do tyłu i wtedy próbował ruszać , jak siłownik załapał to tylko szarpnęło i zdusiło motor tak kilka razy aż poszedł dym ze skrzyni i dopiero zadzwonił do mnie :( żę jest problem). Po zmianie siłownika pojawił się ten problem , co to może być?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Dym pewnie poszedł że sprzęgła. Po wymianie wysprzeglika kalibracja była.
  • Poziom 9  
    Tak kalibracja była , komputer pokazuje 20% zużycia tarczy.
  • Poziom 19  
    Pokazuje zużycie czy pozostałość tarczy. To dość ważne, biegi zmienia bez szarpania.
  • Poziom 9  
    Pokazuje że zużyte jest 20% , zmienia bez szarpania tylko ta zwłoka po zmianie .
  • Poziom 19  
    Wygląda to na złe skalibrowanie sprzęgła. Nowy wysprzeglika był taki sam jak stary. Spróbuj skalibrować jeszcze raz , no chyba że coś w sprzęgła się uszkodziło. Sama skrzynia raczej nie.
  • Poziom 9  
    Bez zdjęcia skrzyni się raczej nie obejdzie.
  • Poziom 19  
    Zrób jeszcze raz kalibrację. Jeśli nie pomoże to pewnie będziesz musiał zdjąć skrzynie.
  • Poziom 16  
    Sprawdź błędy, może być problem z zaworem sterującym sprzęgłem.
  • Poziom 9  
    Błędów żadnych nie pokazuje , w tym problem.
  • Poziom 19  
    Co do samej kalibracji sprzęgła, jeśli wymieniłeś sam wysprzęglik a tarcza stara to należy odczytać wartość X1 i podać do danych kalibracji, jeśli zostało skalibrowane jako nowe to będą nieprawidłowości w czasie zasprzęglania. Druga sprawa jeśli poszedł dym z tarczy to bardzo możliwe że kalibracje już nie pomogą. Deformacje powierzchni ciernych tarczy, docisku i koła zamachowego powodują różne dziwne zachowania I-shifta
  • Poziom 26  
    Może trzeba wymienić gumki na wybieraku i oczyścić ze szlamu tłoki.
  • Poziom 9  
    A więc przyczyną tych zjawisk było zużycie a raczej brak hamulca na wałku , dosłownie aż przetarło obudowę tego hamulca (dekiel przykręcany od zewnątrz).Do tego doszło obracające się łożysko w obudowie na wałku górnym.Cała skrzynia poszła do wymiany . Wybierak i elektronika została moja. Na tą chwilę raz na jakiś czas pokazuje mi komunikat o za niskim lub za dużym ciśnieniu w skrzyni ( wet tank ) lub usterka elektryczna czujnika. Ten czujnik jest wymienny ?
  • Poziom 9  
    Trzeba zdejmować wybierak czy można z zewnątrz się do niego dostać ?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Trzeba zdemontować elektronikę oddzielić płytę elektroniczną od obudowy. Koszt czujnika 700zl ostatnio w magnumce robiłem.
  • Poziom 9  
    Ok, dzięki za info
  • Poziom 34  
    A gdzie tam od razu czujnik. Normalny błąd zasilania i zawór o numerach 20382312. W ogóle to częsty błąd Volva jak olewają sobie okresowe kontrole. Nie wiedzą, że pneumatyka wymaga ścisle ustalonych regulacji, albo po prostu ktoś nie umie/nie wie jak to zrobić. Umiejętna diagnostyka i czujnik pięknie wychodzi, choć z tymi błędami nie wykluczone, że już po nim.
  • Poziom 9  
    Ten zawór był zmieniany w styczniu oraz czterodrożny (wielbłąd) w celu uzyskania prawidłowego ciśnienia w skrzyni.
  • Poziom 1  
    Witam. Volvo fh 12 automat przerywa podczas przyśpieszania praktycznie na każdym biegu jakby bezyniak zarzucał na świece. Podczas ruszania ze świateł przerwie ze dwa razy a puźniej jak mu zaskoczy to i na innych biegach też przerywa i nawet na 12 biegu.
  • Poziom 26  
    Kod błędu podaj .