Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault clio II 1.2 - Pytanie odnośnie montażu elektrycznego wspomagania?

19 Sty 2018 12:38 3141 12
  • Poziom 4  
    Witam , Mam zamiar zamontować elektryczne wspomaganie w clio 99r. I teraz moje pytanie czy potrzebuje tylko kolumne ze sterownikiem oraz silnikiem ? czy coś jeszcze? Myślałem już nad hydraulicznym ale zdecydowałem się na elektryczne ponieważ z tego co wiem mniej przeróbek. Przy hydraulicznym do wymiany koło pasowe pasek , kolumna kierownicza podstawa alternatora magiel w którym przewody wadzą o wydech. Więc odpuściłem. Jeśli ktoś montował elektryczne proszę o listę części oraz jakiś schemat podłączenia. Widziałem jakiś schemat na forum ale nie ma konkretnych odpowiedzi.
  • AdexAdex
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Możesz wsadzić listwę hydro i wrzucić pompę elektryczną np. z astry g(4 przewody +,-,po zapłonie i lampka alternatora). Rurki zaprasujesz w każdym punkcie gdzie robia hydraulikę.
  • AdexAdex
  • Poziom 4  
    Bardziej interesuje mnie montaż oryginalnego , z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ? Będzie się zgrywał z kolumną z elektrycznego wspomagania? Ktoś montował takie wspomaganie w ciagnikach itd więc jak je uruchomić bez zbędnych podłączeń , czy oryginalny alternator wydoli ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jakub.1987 napisał:
    z tego co wyczytałem dwa piny na sterowniku plus i minus oraz po zapłonie. Tylko czy potrzebny jest czujnik kąta skrętu ten na maglu ? czy magiel może zostać oryginalny ?

    Bez czujnika pozycji wału na maglu wspomaganie nie ruszy więc magiel musi być odpowiedni.
    Oprócz zasilania sterownik wspomagania potrzebuje jeszcze sygnału pracującego silnika, i prędkości pojazdu(wspomaganie działa w sposób progresywny) bez sygnału pracy silnika nie uruchomi się. W ciągnikach montują wspomaganie od Megane II, nie od ClioII i to pierwsze rusza po samym podaniu zasilania (w trybie awaryjnym)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jakub.1987 napisał:
    Bardziej interesuje mnie montaż oryginalnego

    W Twoim przypadku nie będzie to oryginał bo Clio w tym modelu nie miało wspomagania elektrycznego, dostało go dopiero od rocznika 2001 w modelu phII.
  • Poziom 4  
    Czyli najprostszym sposobem będzie zamontowanie hydraulicznego mimo ze jest trochę kombinacji ? Czy ktoś ka ma jakiś inny pomysł aby dołożyć wspomaganie ?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Da się zamontować elektryczne, wszystkie sygnały potrzebne do uruchomienia są w aucie, np, sygnał pracującego silnika to nic innego jak sygnał obrotów lecący do wskaźników (pin 70 w syrius32).
  • Poziom 4  
    A ten czujnik z magla na który pin? Masz może jakaś rozpiskę z tym co gdzie się znajduje ? Jedno już wiem ze z zegarów ciągnę ten przewód od obrotów , z magla czujnik ale na który pin ? Jakiś kabel ze stacyjki tez podaje na ten sterownik ? I powiedz mi czy taki zestaw jak ze zdjęcia plus magiel wystarczy do montażu ?
  • Poziom 43  
    Znajdź sobie w sieci schematy VISU do modeli Renault, na nich będziesz miał wszystko dokładnie opisane który kabel do którego pinu. W komplecie powinieneś mieć kolumnę kierowniczą z silnikiem, magiel i sterownik, do tego potrzebne kostki połączeniowe
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zamontuj pompę wspomagania od saxo.Tam nie ma żadnych czujników na maglu.Tylko przekaznik sterowany plusem po zapłonie.On puszcza prąd na pompę i ona działa cały czas gdy silnik auta pracuje.Podłączasz tylko minus z akumulatora a plus podaje przekaznik.Ten przekaznik musisz dać taki jak oryginalnie jest zastosowany bo on jest na większy prąd niż taki uniwersalny np.do świateł.Jak nie kręci się kierownicą to ciśnienie wraca z powrotem.Węże dorobisz wszędzie jak ktoś wcześniej pisał.
  • Poziom 4  
    Nie mogę znaleźć visu do clio ii, ale właśnie rozpatruje temat wspomagania z saxo , wtedy pójdzie oryginalny magiel plus wspomaganie z saxo. Ale szukam części właśnie :) zobaczymy jak z dostępnością
  • Poziom 43  
    Jakub.1987 napisał:
    wtedy pójdzie oryginalny magiel plus wspomaganie z saxo.

    W Saxo jest elektrohydrauliczna pompa, co chcesz nią zasilać jak twój magiel jest czysto mechaniczny???
    Co byś nie kombinował to magiel masz do wymiany, ratuje cię jeszcze wspomaganie z Twingo I, tam nie ma nic na maglu ale jak z pasowaniem kolumny w Clio to nie wiem..
  • Poziom 4  
    Chodziło mi o to ze założę magiel hydrauliczny plus pompa elektrohydrauliczna. Ma to prawo bytu z tego co się orientuje ?
  • Poziom 11  
    Przecież założenie przekładni ze wspomaganiem samo przez się jest oczywiste.Myślę że z pompą od saxo będzie to śmigało