Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówki H4 LED homologacja ?

haker999 03 Sty 2019 15:49 31485 171
  • #121
    tzok
    Moderator Samochody
    tomus2k napisał:
    Błagam, mówimy o LED H4 homologowanym czyli przystosowanym do lamp H4.
    Czyli mówimy o czymś co nie istnieje. Też mi się podobały LEDowe lampy więc... zmieniłem samochód na taki który jest w nie wyposażony - proste... i w praktyce powiem, że wcale takie cudowne te LEDy nie są, zwłaszcza w deszczu/śniegu albo we mgle - czyli wtedy kiedy są najbardziej potrzebne. W takich warunkach ciepłe światło żarówek halogenowych zapewnia dużo lepszą widoczność. Zimne, niebieskawe światło tylko sprawia wrażenie jaśniejszego. Całego świata lampami nie oświetlisz, a im jest jaśniej przed tobą tym gorzej widzisz co jest w cieniu, w oddali, gdzie Twoje światła już nie sięgają. Ciepłe światło mniej zaburza zdolność widzenia w mroku. Dlatego np. komandosi używają latarek z czerwonym filtrem do czytania map w nocy i dlatego firmy motoryzacyjne, które kierują się badaniami naukowymi, a nie opiniami stylistów, stosują czerwone podświetlanie zegarów.

    tomus2k napisał:
    Najlepsze jest to że w domu pewnie już większość ulubieńców żarzenia wolframu w aucie ma LED'y
    Tak, to prawda, ale LEDy o barwie ciepłej i nie dlatego, że chcę tylko z konieczności (po prostu nie da się już kupić żarówek). Na pewno nie jest to przyjazne dla wzroku źródło światła.

    Jeśli by się dało to zapewne któryś z dużych producentów żarówek i lamp LED uzyskałby świadectwo homologacji albo przynajmniej świadectwo homologacji sposobu montażu, jak to ma miejsce w przypadku konwersji samochodów na LPG lub CNG. W tym drugim przypadku montaż takich zamienników żarówek byłby możliwy tylko w warsztacie, który wystawiałby na taki montaż odpowiedni dokument, co (przynajmniej w teorii) gwarantowałoby poprawny montaż takich źródeł światła w lampach do tego się nadających (czyli projekcyjnych/soczewkowych). Niemniej fabryczne oświetlenie LED, podobnie jak ksenonowe wymaga przynajmniej automatycznego poziomowania.
  • Sklep HeluKabel
  • #122
    kwok
    Poziom 39  
    Moja propozycja jest taka: niech każdy tu wypowiadający się za "postępowym" stosowaniem ledów zamiast h4 czy h7 wstawi taki super zamiennik w reflektor merca w115 albo jeszcze lepiej WV T3, sprawdzi jakość lini cienia na SKP i potem się z takim autem minie w bezksiężycową noc.
  • #123
    Grzegorz_madera
    Poziom 32  
    Nie wiem po co ta cała dyskusja. W UE homologację może dostać tylko lampa jako całość, czyli ze źródłem światła. Jak ktoś chce mieć LED w samochodzie po prostu zmienia lampy na LED (pomijam już fakt czy są takie dostępne jako zamiennik). Natomiast nie ma możliwości homologowania pojedynczych lamp, np. montuję do lampy LEDy, wysyłam do odpowiedniego laboratorium i jeżeli wszystko jest ok dostaję homologację. Może ją uzyskać tylko producent lampy w celu produkcji masowej. Nie mogę teraz znaleźć źródła, jak poszukam to zamieszczę.
  • #124
    E8600
    Poziom 38  
    750kV napisał:
    Mnie też korciły przeróbki moich H7 na ksenony, bądź LED-y. Przeraziłem się jednak ewentualnymi kosztami obciążenia mnie w razie wypadku. Wtedy ubezpieczenie nie działa. Proponuję to przemyśleć, bo prawo jest nieugięte.

    Te słowa powinny trafić dla szerszego grona.
    Ludzie przestańcie być uzależnieni od cyferek więcej/dalej/szybciej nie jest synonimem lepsze.

    Co niektórym chyba nie przetłumaczymy dopiero jak dostaną pismo z nakazem wypłaty odszkodowania/renty to zrozumieją.

    Należy zrozumieć jak działa oko ludzkie aby zrozumieć w czym jest problem, czym jest olśnienie i jak łatwo je wywołać nocą.
    Zbyt jasne światła nocą o jasnej barwie (wysokiej temperaturze barwowej) meczą wzrok dlatego np. w monitorach/TV jest tryb nocny. Podobnie w autach są przyciemniane lusterka aby tego olśnienia nie wywołać.

    Swoją drogą widzę, że mając wypadek/kolizję trzeba będzie zwracać uwagę ubezpieczycielowi/policji aby sprawdził źródła światła w drugim pojeździe. :)

    Jeszcze jedno jak ktoś uważa, że jego H4 zbyt słabo święcą to może niech kupi nowe reflektory zamiast polerować stare pastą polerska oraz kupi przyzwoitą żarówki a nie takie 2 sztuki za 10 zł. Ewentualnie niech sprawdzi zasilanie reflektorów bo zdarza się uszkodzona instalacja/masa i napięcie spada.
  • Sklep HeluKabel
  • #125
    zworys
    Poziom 38  
    tomus2k napisał:
    Najlepsze jest to że w domu pewnie już większość ulubieńców żarzenia wolframu w aucie ma LED'y, za to na ulicy broń Boże to może uszkodzić wzrok, razić śmiertelnie, wywoływać katastrofy.

    Tylko że LEDy w domu to mój wybór i tylko mój problem. Na drodze to akurat problem tego z naprzeciwka . Kolego nie stosuj argumentów nie związanych z tematem - i bierz pod uwagę także DRUGIEGO użytkownika drogi , tego z naprzeciwka!
  • #126
    kris8888
    Poziom 31  
    kazik-t napisał:
    kris8888 napisał:
    Mam tylko nadzieje, że u nas w Polsce stacje diagnostyczne i policja będą wyłapywać i odpowiednio karać tych, którzy używają niehomologowanych żarówek LED w reflektorach.


    Mamy nadzieję, że większość użytkowników forum nie posiada aż tak płytkich instynktów...

    Czemu piszesz w liczbie mnogiej, pisz za siebie. To, że Tobie nie przeszkadza to, że ktoś Ciebie oślepia z naprzeciwka to nie znaczy że mi to też może nie przeszkadzać.
    Szkoda, że przez takie łamanie przepisów na drodze i brak zrozumienia istoty problemu ciagle nam jeszcze daleko do bardziej cywilizowanych państw.
    tzok napisał:
    Wcale nie potrzeba więcej światła niż daje H4 w sprawnej lampie, wzrok dostosowuje się do poziomu oświetlenia, ale jak tylko pojawi się jaśniejsze źródło światła to chwilowo wzrok dostosuje się do niego i na tym polega oślepienie, a dokładniej olśnienie. Nie ma sensu w nieskończoność podnosić jasności źródeł światła.

    W pełni popieram to co wyżej napisane.
  • #127
    Charles W
    Poziom 10  
    Czy się to komu podoba, czy nie - LEDY wchodzą do " życia" nieubłaganie, tak jak halogeny po zwykłych żarówkach, xenony po ich poprzednikach, a po xenonach LED-y, których kulminacją ( jak na razie ) są już LED-y laserowe, tego już nikt i nic - czyli żadne przepisy homologacyjne, czy ubezpieczeniowe nie zatrzymają. Ten postęp jest tak szybki i gwałtowny, że samochody nie zdążą się nawet zestarzeć, przynajmniej niektóre.
  • #128
    kwok
    Poziom 39  
    Oczywiście niech wchodzą nowe źródła światła, nikomu to nie przeszkadza pod warunkiem że wchodzą razem z oprawą czyli nowe LAMPY.
  • #129
    Charles W
    Poziom 10  
    Kto przeprojektuje stare klosze ( ich zwierciadła )przystosowane tylko i wyłącznie do halogenów w starszych 5- cio, 10 - cio letnich samochodach ? myślę, że jedynie co można zrobić w tej kwestii, to projektować różne rodzaje LED-ów do odpowiednich reflektorów, nie tylko obrotowe, ale również z regulacją wzdłużną, do ustawiania w różnych ogniskach lustra, poza tym odpowiednie przysłony, wreszcie przegląd na przyrządzie optycznym i Szerokiej Drogi. Temat jest do ogarnięcia.
  • #130
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #131
    tzok
    Moderator Samochody
    Mam fabryczne LEDy w samochodzie, ale one mają samo-poziomowanie i same się przyciemniają jak coś jedzie z naprzeciwka, przy ich jasności to jest konieczne, by nie oślepiać. Do tego potrzebna jest kamera, czujniki w podwoziu i komputer, który to wszystko analizuje i odpowiednio steruje lampą. Koszt takiej jednej lampy to ok 5000zł. Jak chcesz to zrealizować w reflektorze przystosowanym do żarówki H4 i samochodzie wartym tyle co jedna lampa LED?
  • #133
    eurotips
    Poziom 36  
    tzok napisał:
    Też mi się podobały LEDowe lampy więc... zmieniłem samochód na taki który jest w nie wyposażony - proste... i w praktyce powiem, że wcale takie cudowne te LEDy nie są, zwłaszcza w deszczu/śniegu albo we mgle - czyli wtedy kiedy są najbardziej potrzebne. W takich warunkach ciepłe światło żarówek halogenowych zapewnia dużo lepszą widoczność.


    No i super, prawidłowe podejście do sprawy.
    Ja pozostałem przy tradycyjnych xenonach, są fantastyczne i mają to czego nie mają żadne inne: jak zmieniasz na długie to krótkie nadal się palą i dodatkowo podnoszą się nieco wyżej.
    Tu pewnie użytkownicy Bi-Xenona nie czają o czym piszę ale to ich strata, Bi-Xenon to taki xenon dla ubogich.
    Taniej niż LED, jeden palnik do 200 zł więc wymiana 500 za parę.
    Szczególnie polecam D2R, jest dużo lepszy od D2S z soczewkami.
    No ale znam takich co palniki kupują po 19 pln/szt a potem że palić się zaczyna od przetwornicy...
  • #134
    zworys
    Poziom 38  
    kazik-t napisał:
    Niechby się jeden z drugim zastanowił dlaczego nowe samochody wyposażane są w nowe technologie oświetlenia ?

    Kolego przeczytaj sam co piszesz - sam sobie wyjaśniasz problem ale dalej to do Ciebie nie dociera. Piszesz "nowe samochody" i to jest gwóźdź programu - są wyposażone w cały SYSTEM sterowania oświetleniem, reflektor jest skonstruowany specjalnie dla LED, razem tworzy to system który lepiej oświetla drogę ale nie oślepia jadących z naprzeciwka. Ty z uporem maniaka chcesz wkładać LEdy do nieprzystosowanych reflektorów i wszystkich którzy wskazują błędny tok rozumowania wyzywasz od zacofanych itp. Zrozum - NIKT nie kwestionuje LED jako źródeł światła w samochodzie ale MUSI to być CAŁY SYSTEM a nie byle jakie LED wpakowane do byle jakiego reflektora.
  • #135
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #136
    zworys
    Poziom 38  
    kazik-t napisał:
    A gwóźdź programu, to LED H4 i brakująca do niego homologacja, czytaj tytuł tematu i staraj się zrozumieć co przeczytasz

    Tu Twoja odpowiedź
    kazik-t napisał:
    Ale, jak kto woli, że na to musi być kwit, to nie ma rady.

    i jak widzisz rozumiem co czytam....
  • #137
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #138
    zworys
    Poziom 38  
    kazik-t napisał:
    że temat jest o LED H4 a nie o lampach w których ledy są niewymienne.

    Owszem temat był o LED zamiast H-4 i homologacji dla tych LED ale chyba kolega nie zauważył że się rozszerzył na stosowanie i efekty stosowania niehomologowanych źródeł światła LED. Oślepianie to owszem cecha źle ustawionych świateł ale w tym temacie kilka razy podkreślono że zastosowanie nietypowego źródła światła dla danego reflektora często nie pozwoli na poprawne ustawienie świateł i wokół tego trwa dyskusja. Z mojej strony tyle w tym temacie.
  • #139
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #140
    tzok
    Moderator Samochody
    Powiem tak - podjechanie na stację kontroli pojazdów na której robię przeglądy z pseudo-ksenonami albo pseudo-ledami w lampach pod żarówki halogenowe kończy się utratą 98zł... bo odsyłają takich delikwentów "z kwitkiem" i zapraszają ponownie po wymianie żarówek na zgodne z homologacją lamp, a obecnie opłata jest pobierana przed przystąpieniem do badania. Mam nadzieję, że będzie coraz więcej tak postępujących SKP.
  • #141
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    zworys napisał:
    taki sam efekt będzie gdy źródło światła nie będzie dostosowane do odbłyśnika. W takim wypadku ŻADNE kombinowanie, obracanie nie pomoże. Źródło światła nie jest we właściwym miejscu i prawidłowego ukształtowania strumienia światła nie będzie.

    Charles W napisał:
    Kto przeprojektuje stare klosze ( ich zwierciadła )przystosowane tylko i wyłącznie do halogenów w starszych 5- cio, 10 - cio letnich samochodach ? myślę, że jedynie co można zrobić w tej kwestii, to projektować różne rodzaje LED-ów do odpowiednich reflektorów

    Upraszczacie koledzy strasznie. Bo nie ma problemu z dowolnym ustawieniem (odległością) LED od zwierciadła - to tylko kwestia zachowania odpowiednich reżimów technologicznych. Problem jest inny: Chipy LED są w większości tych "lepszych" konstrukcji umieszczone z dwóch stron płytki stanowiącej radiator. Jej grubość to zazwyczaj kilka milimetrów - najczęściej 4 do 5 mm.
    Niestety - prawa optyki są nieubłagane i przyrząd optyczny typu zwierciadło ma ogniskową TYLKO W JEDNYM PUNKCIE. O ile żarnik żarówki halogenowej można w przybliżeniu uznać za punkt, to dwóch chipów LED oddzielonych od siebie o kilka milimetrów za punkt na pewno uznać nie można!
    Brednie? Proszę bardzo: wsadzasz krzywo żarówkę halogenową. Jak bardzo krzywo? Założę się, że nie jest to centymetr, tylko góra klima milimetrów od prawidłowej pozycji. Jak wygląda granica światło/cień? Jak ktoś zwrócił na to uwagę, to wie...
    I tu jest główny problem: 99% LED-ówek oferowanych w internecie nie spełnia tego założenia. I nic tu nie pomoże konstruowanie zwierciadeł pod będące w ofercie LED-y bo to NIE JEST MOŻLIWE. Przy okazji spróbujcie zwrócić uwagę na konstrukcję prostego, zwierciadlanego reflektora LED (fabrycznego): jeżeli jest więcej chipów LED, to każdy ma swoje niewielkie zwierciadło!
    tomus2k napisał:
    Szkoda że temat jest zaśmiecany opisami jak to rażą lampy z LED czy HID- lampy rażą bo są źle ustawione - czysta lampa prawidłowo ustawiona nie może razić i tyle.

    Rzeczywiście - tu się zgadzam. Weź latarkę o zasięgu 200 metrów. Jak ustawisz ja poziomo będzie razić. Jak skierujesz światło w dół - nie będzie razić. Reflektor z wystarczająco kontrastową granicą odcięcia i prawidłowo ustawiony nie powinien razić - pomimo jaśniejszego źródła światła. Czemu razi? Bo użytkownicy usiłują zwiększyć zasięg reflektora ustawiając wiązkę światła bardziej poziomo. Bo w terenie "pofalowanym" (a tego jest większość w Polsce) nawet prawidłowo wyregulowane reflektory z LED-ami trafią jednak w końcu na wzniesieniu w oczy kierowcy nadjeżdżającego z przeciwka i oślepią (i nawet samopoziomowanie tu nie pomoże). Reflektory z żarówkami halogenowymi już nie oślepią w takiej sytuacji bo ich światło jest zbyt słabe.
    750kV napisał:
    nie o ilość tu chodzi, tylko o barwę światła. Ciepłobiała H4 oświetla drogę mizernie w porównaniu do lamp ksenonowych, czy LED-owych. Sam mam H7 w reflektorach (volvo v70) i g..no widać w nocy, w porównaniu do LED-ów, czy ksenonów.

    Tu nie do końca może się rozumiemy - w warunkach suchej drogi H7 świecą słabiej, bo są po prostu słabsze niż LED i barwa światła jest tu raczej sprawą drugorzędną. Natomiast w warunkach drogi mokrej reflektory o barwie "zimnej" zdecydowanie gorzej oświetlają drogę niż poczciwe H7. Może dochodzą tu do głosu cechy indywidualne wzroku poszczególnych kierowców, jednak nie po raz pierwszy spotykam się z tym spostrzeżeniem i osobiście je potwierdzam.
    maurycy123 napisał:
    To wskaż mi takie co nie sprawiają problemów. Kupię i sprawdzę.

    Pisałem o nich na trzeciej stronie obecnego tematu. Fotka światła wygląda tak:
    Żarówki H4 LED homologacja ?
    Jest to obraz z jednego reflektora. Klin jest po lewej bo moje auto jeździ po złej stronie drogi. Lepszego zdjęcia nie udało mi sie zrobić - jakoś artystą nie jestem. Może na ciemnym tle byłoby lepiej? W rzeczywistości jest bardzo dobrze. W każdym razie przy bardzo cienkiej bazie pod chipami LED było możliwe dużo lepsze zogniskowanie światła niż przy bazie rzędu kliku mm grubości. Kilka par już mam na półce i nie dały rady.
  • #142
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Cała dyskusja wygląda, jaby toczyła się na temat dalekowschodnich LED owych zamienników. Owszem , LEDówki zrobione na bazie zwykłego żarówkowego trzonka i z diodami porozmieszczanymi bez ładu i składu przy baaedzo dużej dozie dobrej woli (zakładając że w ogóle jakoś świecą) nadają się do zamontowania w dzielonych reflektorach z osobnymi światłami długimi i któtkimi (zwłaszcza projektorami) albo w projektorach bihalogenowych. Dla reflektorów pod H4 nie ma opcji, coby takie zamienniki spod żółtych rączek w ogole się do czegoś nadawały.
    Ale istnieją już LEDówki idealnie imitujące strumień światła Hczwórki, no Philips Xtreme Ultinon. (dodatkowo wyposażone w zewnętrzne chłodzenie oraz przetwornice). Mają konkretny kształt oprawy, asymetryczne przesłony do krótkich. Ale z racji ceny trzeba się ze 22 razy zastanowić.

    Fakt braku homologacji podnosi w opisie sam producent.

    Na razie u siebie założyłem Osram Night Breakery - i świecą niemal jak xenony ale cena też niczego sobie - okolice 100 zł za parkę....
  • #143
    janusz_tcz
    Poziom 10  
    Ale sie dyskusja rozochocila. Zajrzalem tu, bo rowniez chcialem kupic led o trzonku h15. Niby by nie oslepialy, bo dlugie i tak trzeba zmienic na krotkie, wiec o oslepianiu jako takim nie ma mowy. Ale znowy gdyby cos sie wydarzylo nieszczesliwego i z ubezpieczalni by sie przyczepili i nie chcieli pokryc kosztow OC, to chec zakupu nawet homologowanych ledow przestaje byc atrakcyjna. Natomist chcialbym zauwazyc ze nie ma sie co czepiac linii odciecia swiatla. Ledy potrafia byc tak mocne ze potrafia oslepiac samym rozproszeniem na kloszu lampy. Mozna miec super odciecie, ale jak wsadzimy Slonce, to nie ma opcji by taki najlepiej homologowany reflektor nie oslepial. Mozna powiedziec, ze takie homologowane ledy w audi czy passatach ze strefowymi wycieciami aut jadacych z przeciwka i tak oslepiaja swoja intensywnoscia jak smok. Jedyna roznica, ze na legalu :-). niestety jako typowy janusz jade wtedy na dlugich bo mysle ze ten z przeciwka tez jedzie jeszcze na dlugich.
  • #144
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany
    janusz_tcz napisał:
    Natomist chcialbym zauwazyc ze nie ma sie co czepiac linii odciecia swiatla. Ledy potrafia byc tak mocne ze potrafia oslepiac samym rozproszeniem na kloszu lampy.
    Ty tak poważnie?
    janusz_tcz napisał:
    Mozna miec super odciecie, ale jak wsadzimy Slonce, to nie ma opcji by taki najlepiej homologowany reflektor nie oslepial.
    Więc nie wsadzaj tego "słońca' tylko żarówki jakie są dopuszczone do danej lampy.
  • #145
    janusz_tcz
    Poziom 10  
    A drogi Panie maurycy123,a masz przyjemność i wytrzymałość patrzeć w dobrze wyregulowane lampy ledowe w nowoczesnych audi, arteonach itd? Bo wg mnie te lampy i tak oślepiają, nawet jak są super wyregulowane i kontrolowane przez wszelakie systemy w pojeździe. Piszę o tym, bo widzę, że dyskusja również toczy się wokół tego, że jak linia odcięcia jest super, to każde LEDy wsadzone do takiej lampy też są super, a przecież nie są.
    Co do Słońca - dlatego, że nie mam homologacji na lampie, że testowane ze Słońcem, używam zwykłych właśnie żarówek, co najwyżej jakiś night brejkerów szanowanych producentów.
  • #146
    maurycy123
    Warunkowo odblokowany
    janusz_tcz napisał:
    masz przyjemność i wytrzymałość patrzeć w dobrze wyregulowane lampy ledowe w nowoczesnych audi, arteonach itd? Bo wg mnie te lampy i tak oślepiają, nawet jak są super wyregulowane i kontrolowane przez wszelakie systemy w pojeździe.
    Czyli wychodzisz z założenia, że jak lampy led (dopuszczone do użytkowania) mnie (Ciebie) oślepiają, to ja będę za karę bardziej oślepiał? Czyli sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po Twojej stronie. Mam już czwarty krzyżyk na karku, jednak ze wzrokiem nie mam problemu. Bardziej mnie oślepiają ci co mają źle wyregulowane lampy lub złe źródła światła niż ci co mają (fabrycznie) ledy. A teraz pomyśl dlaczego w lampach jest odcięcie linii światła. Nawet jakbyś "leżał" na fotelu to Twoje oczy są powyżej lamp w samochodzie. Dlatego prawidłowo ustawione światła nie powinny oślepiać. Gorzej jest z SUV'ami. Tam lampy są fabrycznie zamontowane wyżej. Ale jak się nie "leży" na fotelu to nawet SUW'u nie oślepiają. Ale to jest tylko moje zdanie. Dużo rocznie samochodem nie robię. Tylko między 70 a 100 tys. km.
  • #147
    chicken19
    Poziom 11  
    Dyskusja toczy się na temat H4 ale jeśli można opiszę wrażenia z używania przez kilka dni Led H1 w warunkach drogowych. Konkretnie chodzi o C8 rzekomo 7200 lumenów.Pacjent Mazda 6 z soczewkowym reflektorem. zamontowane jako mijania.Jak dla mnie słabo.Oprócz fajnej barwy światła-jak xenon to nie ma innych zalet. Wiatraki sieją w radio i nie da się zamknąć zaslepki. Nikogo nie oślepia ale świecą jak halogeny przeciwmgielne nisko w zderzaku. Zasięg może 15 metrów.Byłem nawet na przeglądzie i diagnosta mówił że chyba mam wypalone soczewki bo mam bardzo słabe światła. Powiem Wam że jak dla mnie szkoda pieniędzy bo nawet jeden Led i jedna h1 miałem przez dzień i tradycyjna nawet świeci dalej i mocniej.Widziałem niedawno w Dafie kierowca miał H1 ale tam nie ma soczewki i instalacja 24V to efekt był bardzo ciekawy.Jeszcze jak będzie chwila to przetestuję w innym aucie gdzie nie ma soczewki i dam znać.Na ten moment aut i w drodze są osramy nightbraker.Pozdrawiam
  • #148
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    A mógłbyś wrzucić stronę na której kupiłeś? Lub wrzuć zdjęcie tego cuda.
    Podejrzewam, że wybrałeś do testów produkt niskiej jakości, o złym skupieniu światła.
  • #149
    chicken19
    Poziom 11  
    Nie była to jakaś tanizna bo kosztowała 100 zł a trochę wcześniej 160.W porównaniu do konwencjonalnej żarówki skrętka i diody były w tym samym punkcie i na tej samej wysokości od podstawy.Widziałem że na Twoim zdjęciu na trzeciej stronie jest bardzo ładny rozkład światła i jakość świecenia. Chętnie bym się dowiedział co to takiego masz zamontowane.Nie wiem czy mogę tu wstawić link do aukcji ale myślę że jak w portalu na "A" wpiszesz "H1 C8" to znajdziesz.
  • #150
    MysterPL
    Poziom 4  
    A propos żarówek LED od Philipsa (używam H7). Ja wiem że jest grupa hejterów, która nie dopuszcza żadnych zmian, ale te światła naprawdę robią robotę. Temperatura 6500K za duża i razi? 6500k to jest światło dzienne, tak tylko przypominam, bo może ktoś nie słuchał na fizyce. Tak samo przypominam, że o sile oświetlenia mówią nam lumeny, żarówki których używam mają ich ZALEDWIE 1500. Skoro poniżej 2000, to nie trzeba mieć automatycznego poziomowania świateł ;) inną sprawą jest prawidłowe ustawienie świateł, i tu już niezależnie od żarówek, każda będzie oślepiać, jeśli jest źle ustawiona.