Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Żarówki H4 LED homologacja ?

haker999 28 Mar 2019 07:46 30579 171
  • #151
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    MysterPL napisał:
    Skoro poniżej 2000, to nie trzeba mieć automatycznego poziomowania świateł

    Nie doczytałeś odpowiedniego przepisu do końca (pomyliło ci się z ksenonami):
    "jeżeli światła mijania wykorzystują jako źródło światła moduły LED lub strumień świetlny źródła światła zastosowanego w światłach mijania przekracza wartość 2000
    lumenów, to korektor pochylenia reflektorów pojazdu musi działać automatycznie"
  • Sklep HeluKabel
  • #152
    MysterPL
    Poziom 3  
    Poczytaj dokładniej o przepisach ;) Powiem Ci tylko na przykładzie Renault Megane ze światłami LED, że ma normalne pokrętło do regulacji wysokości świateł ;)
  • Sklep HeluKabel
  • #154
    MysterPL
    Poziom 3  
    Nikt nie mówi o dziennych, tylko o mijania :)
  • #155
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Na stronie 3 tego tematu jest link do aktualnie obowiązującego przepisu w tej materii - sam sobie poczytaj a nie zarzucaj innym że tego nie robią. ;)
    I mało mnie obchodzi, że jakieś auto ma inaczej, bo to nie jest wykładnia przepisów.
  • #156
    MysterPL
    Poziom 3  
    Hmmm no nie wiem, skoro auto jest dopuszczone do ruchu to znaczy ze wszystko jest zgodne z homologacją, a skoro ma światła LED, i nie ma automatycznego poziomowania, to widocznie zgodnie z przepisami nie jest to wymagane. I nie jest to wyczytane w jakimś tam chińskim katalogu, mam taki samochód to wiem :)
  • #157
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Może jest tak, że auto dostało homologację ponieważ spełnia przepisy unijne które mogą się różnic od polskich. A potem dostało polska homologację „z automatu” bez kontroli w Polsce.
  • #158
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Wszystko się zgadza ale musisz mieć HOMOLOGACJĘ . Wszystko jest ok do czasu np.zdarzenia drogowego,kontroli policji,przegladu okresowego.
  • #159
    MysterPL
    Poziom 3  
    Oczywiście, brak homologacji niestety jest problemem, ale i głupotą. Jeżeli chodzi o jazdę nocą to nie ma porównania do zwykłych żarówek, nawet tych lepszych jak philips racing vision czy osram night breaker laser. Świetnie oświetlona droga zarówno przed samochodem, jak i pobocze. A co do przeglądu, różnie, zależy na kogo trafisz i jak dokładnie sprawdza, ja byłem na regulacji świateł led (tak, lubie mieć dobrze ustawione światła i tak, żeby nie oślepiały) w Hondzie 12 letniej z reflektorem odbłyśnikowym i bez problemu mi ustawił, także wszystko zależy od człowieka.
  • #160
    kkknc
    Poziom 43  
    Na takiej samej zasadzie są w aucie cenimy o mocy 25W. Świeci to trochę lepiej od H7 i nic nie musi mieć. Ani poziomowania, ani spryskiwaczy. Za mały strumień świetlny. A kupujący się cieszy że ma super światła no bo Xenon. Fajnie też w ofercie producenta to wygląda. My dajemy Xenon w standardzie inni wymagają dopłaty....
  • #161
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Nie do końca zasada jest ta sama - doczytaj przepis: poziomowanie muszą mieć WSZYSTKIE LEDy, a z pozostałych (czyli również ksenony) tylko te, które przekraczają 2000 lumenów.
  • #162
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Panowie, homologacja zależy również od wkładu finansowego zainteresowanej firmy. Pierwsze Fordy Mondeo MK4 na ledach (te z aktywnym doświetlaniem zakrętów) nie miały dynamicznej regulacji wysokości snopa światła a jakoś homologację miały.
    A co powiecie n/t sekwencyjnych kierunkowskazów?Przecież wg obowiązujących przepisów takowe nie mają racji bytu, czyli połowa nowych Audi i Merców nie mogłaby przejść przeglądu. Ale jest homologacja kupiona za miliony i wszystko OK.
  • #163
    hevet2
    Poziom 25  
    kotbury napisał:
    Panowie, homologacja zależy również od wkładu finansowego zainteresowanej firmy. Pierwsze Fordy Mondeo MK4 na ledach (te z aktywnym doświetlaniem zakrętów) nie miały dynamicznej regulacji wysokości snopa światła a jakoś homologację miały.
    A co powiecie n/t sekwencyjnych kierunkowskazów?Przecież wg obowiązujących przepisów takowe nie mają racji bytu, czyli połowa nowych Audi i Merców nie mogłaby przejść przeglądu. Ale jest homologacja kupiona za miliony i wszystko OK.

    Ale lampa była "stworzona" do led za wkładanie gó.... do zwyklej lampy zabierać dowód i pełen wymiar, mijanie się z takim delikwentem to w większości przypadków wrażenia jak po spawaniu.
  • #164
    kris8888
    Poziom 31  
    MysterPL napisał:
    A propos żarówek LED od Philipsa (używam H7)....
    ...Powiem Ci tylko na przykładzie Renault Megane ze światłami LED....
    ....mam taki samochód to wiem :)......


    Czy w tym Megane są rzeczywiście fabrycznie zamontowane, wymienne żarówki LED H7 Philipsa?
    Aż mi się nie chce w to wierzyć. To Megane było kupione jako nowe w Polsce?
  • #165
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Są auta full led kolego nowe.
  • #166
    kris8888
    Poziom 31  
    Wiem że są, ale nie widziałem jeszcze żadnego z wymiennymi żarówkami LED H7. Zwykle są to zespolone lampy LED jako kompletny, "nierozbieralny" element.
  • #167
    kkknc
    Poziom 43  
  • #168
    Doombringer
    Poziom 11  
    Pozwolę sobie odgrzać temat w kontekście żarówek H7 LED a nie H4.
    Dzisiaj trafiłem przez przypadek na taka aukcję: https://allegro.pl/oferta/zarowki-swiatel-mijania-led-nssc-s-h7-bmw-audi-sk-7634026960
    zgodnie z tym co jest na żarówce, ma ona homologację E9 10R-05 11187. Niestety nie jestem w stanie naleźć świadectwa homologacji, więc zapytałem o to sprzedawcę. Może jemu uda się ją zdobyć, jeśli mu zależy. Na razie pomijam czy rzeczywiście granice światła i cienia są zachowane oraz czy tak jasne świecenie nie jest za mocne. Chciałbym się skupić na temacie wałkowanym w tym temacie czyli założenie led do reflektora homologowanego na halogenowe źródło światła. w tym przypadku mamy "teoretycznie" homologowane źródło światła H7. Chciałbym zauważyć, że każde źródło światła ma odpowiednią wielkość oraz kołnierz, który teoretycznie uniemożliwia zamontowania w oprawie przystosowanej do innego źródła światła oraz w inny, niż przewidziany przez producenta oprawy, sposób. A więc skoro taka żarówka uzyskał homologację jako H7, to w gruncie rzeczy przeciętnego użytkownika, który nie zna się na tym, nie powinno interesować czy elementem generującym światło jest żarnik w otoczeniu odpowiedniego gazu, zamknięty w szklanej bańce, czy jest to dioda LED na wypolerowanym kawałki aluminium. Żarówka może być zamontowana w oprawie przystosowanej do żarówek z serii H. Powstaje teraz pytanie. Czy wybity numer to prawda, czy pic na wodę. Jeśli homologacja taka istnieje to czy dotyczy tej konstrukcji żarówki, czy może innej, a producent produkuje teraz co innego. Jeśli jednak homologacja dotyczy tego modelu to znaczy, że "teoretycznie' spełnia ona warunki żarówki H. Oczywiście wysoka cena (270 zł za parę) może być tylko naciąganiem na to, że jak drogie to pewnie legalne. Nie mniej jednak jeśli istnieje urzędowy papier, to prawnie pozostaje tylko jasność świecenia, która kwalifikuje do założenia automatycznego korektora. Zwracam uwagę, że żarówka nie wymaga ingerencji w konstrukcję oprawy. Przez ingerencję rozumiem proces przeróbki, który nieodwracalnie zmienia jej konstrukcję(np wiercenie otworów, zmiana kształtu, usuwanie elementów).
    Do tej pory cała polemika szła w kierunku braku homologacji na H4-LED, teorii jak taka żarówka świeci i jak oślepia oraz używania wynalazków offroadowych na drogach publicznych. Teraz chciałbym podjąć dyskusję, na razie teoretyczną związaną z homologowanym źródłem światła oznaczonym H7 ale jako LED.
    Dla ludzi, którzy staną okoniem bez refleksji. Dyrektywa ONZ ny 10, poprawka 05, bo taka jest podana w numerze homologacji, jasno określa wymogi, jakie musi spełnić produkt poddawany homologacji E. Ta instrukcja jest dostępna też w wersji polskiej. Tutaj Możecie zobaczyć PDF dokumentu, który jest wymieniony w numerze homologacji
    Z mojej strony mogę powiedzieć, że od wielu lat obserwuję rynek zamienników LED do żarówek typu H i do tej pory nikt nie uzyskał homologacji, a artykuły w sieci wskazywały, że to niemożliwe. Zatem nigdy tego nie kupiłem. Teraz też, póki nie będę w 100% pewny, że ten produkt jest bezpieczny, nie zaryzykuję takiej kasy. Tym bardziej, że w moim przypadku mam dwie pary H7 w aucie (jedne mijania i drugie drogowe). chciałbym na koniec poddać pod rozwagę jeden fakt, który nie został poruszony wcześniej, przy dyskusjach o rozproszeniu świtała. Najpierw H4. Mają one dwa żarniki. Jeden z nich jest specjalnie ograniczony specjalnie profilowana blaszką. Pamiętajcie jednak, że na drodze żarnika są też pręty, do których przymocowane są żarniki. Są tak blisko żarników, że także ograniczają promień światła, a wiec nie jest on dla żarnika "drogowych" pełnym kołem. To samo dotyczy H7, o których piszę. Żarnik jest ograniczany z jednej strony. Częściowo problem ten był poruszany prze kogoś, kto testował ledy z różnymi grubościami radiatora, na którym obsadzone są ledy. Mam nadzieję, że ktoś z Was jest w stanie wyłuszczyć skądś świadectwo homologacji o podanym numerze, albo ma cokolwiek więcej do powiedzenie ponad to, co już napisał.
  • #169
    kkknc
    Poziom 43  
    Nie ma znaczenia czy H4 czy H7. Brak możliwości legalnego użytkowania. Homologację mogą mieć tylko na co? Na kształt? Promieniowanie EM?
    Nawet uznane firmy produkują LED i mają homogacje. Ale nie drogową.
  • #170
    ociz
    Moderator Samochody
    Doombringer napisał:
    Czy wybity numer to prawda, czy pic na wodę.

    Oczywiście że pic. Na drodze to nie żarówka ma mieć homologację, tylko cała lampa, a tej ważna jest jak jest wyposażona wyłącznie w źródło światła przewidziane przez producenta, czyli np żarówka halogenowa typu H7. Już samo nazywanie LED żarówką jest żałosnym kłamstwem handlarza.
  • #171
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Już w drugim poście tego tematu kolega słusznie zauważył, że ten numer homologacji jest na portalach aukcyjnych "uniwersalny" - podczepiany do różnych produktów.
    Nie musiałem długo szukać:
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/h4-zarowki...-nssc-luxeon-zes-homologacja-i7253370823.html
    I tu pytanie: czy różne produkty mogą się posługiwać tą samą homologacją?
    Doombringer napisał:
    na drodze żarnika są też pręty, do których przymocowane są żarniki. Są tak blisko żarników, że także ograniczają promień światła, a wiec nie jest on dla żarnika "drogowych" pełnym kołem. To samo dotyczy H7

    Tym się nie przejmuj. Grubość drutu jest pomijalnie mała i jego cień nie jest widoczny w strumieniu światła. Zresztą prawdopodobnie tego rodzaju usterkę można by zneutralizować na poziomie konstruowania reflektora. Wielopłaszczyznowe zwierciadła są projektowane przy użyciu zaawansowanych programów i nie ma problemu żeby część wiązki świetlnej przenieść w inne, niedoświetlone miejsce. Ważniejsze jest to, żeby wiązka światła nie wykraczała poza pole wyznaczone "poziomą linią z klinem" bo to decyduje o oślepieniu kierowcy nadjeżdżającego z przeciwka. Niewielkie niejednorodności w intensywności strumienia światła można oceniać bardziej z punktu widzenia komfortu widzenia a mniej jako element bezpieczeństwa.
    Wracając do LED-ówki z linku: osobiście bym tego nie kupił. To nie jest warte 60€. Zdjęcia są sprytnie zrobione, ale zwróć uwagę ile tam jest "mięsa" pod chipami - w niektórych ujęciach to trochę widać. Powiedz mi w jakim celu chipy są zamontowane na płytkach drukowanych które nie odprowadzają ciepła? Według mnie to tylko zmniejsza koszt produkcji - a na pewno nie wpływa korzystnie na kształt wiązki światła. W tym samym sklepie już lepiej wyglądają te (pomimo że są tańsze):
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-h7-50w-...-000af7f61b40755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951
    Podłoże chipów jest zdecydowanie cieńsze, a elementy radiatorów znajdujące się na linii strumienia świetlnego nie mają tak zasadniczego wpływu jak próbujesz to zasugerować.
    Doombringer napisał:
    prawnie pozostaje tylko jasność świecenia, która kwalifikuje do założenia automatycznego korektora.

    Ustawa jest niestety bardzo precyzyjna: WSZYSTKIE reflektory w których źródłem światła są LED-y muszą mieć automatyczny korektor. Niezależnie od siły emitowanego światła.
  • #172
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa
    Tak z punktu widzenia technicznego to chyba wszyscy przedmówcy mają rację, z jednej strony wszystkie wielkie marki zrobiły homologacje na całym globie dla kierunków pływających - które w świetle obecnych polskich przepisów nie powinny nawet przejść przeglądu ( warunki działania kierunkowskazów są ściśle określone w dodatku do ustawy), z drugiej strony prawo sobie, technika sobie - czyli nasz prawodawca powinien JEDNOZNACZNIE ustalić czy wiodące są warunki techniczne (czyli nasza ustawa), czy homologacja , czy jedno i drugie.

    Co do reflektorów, z bólem serca przyznaję, że niestety jeśli na lampie jest napisane H7, to w lampie ma siedzieć H7 czyli żarówka halogenowa żarowa konstrukcyjnie zgodna z dokumentacją tejże. Dopóki duzi producenci klepią milionami halogenówki, nie będą się nawet starać o zalegalizowanie zamienników LED. Przecież Philips już ma idealne LED zamienniki H4 które dalej są nielegalne - bo po co ta legalizacja Philipsowi - coby zamknąć przynoszącą krocie fabrykę w Pabianicach?