Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bicie kierownicy bmw e46 330xd

19 Sty 2018 17:58 1950 44
  • Poziom 5  
    Witam. Mam problem z biciem kierownicy, zaczyna się delikatnie między 80-100km/h. Przy hamowaniu z dużej prędkości przy 80km/h, chce urwać kierownicę. Każdy powie, że tarcze hamulcowe albo piasty. Tarcze zostały wymienione na nowe, ATE Power disk. Bicie na piastach: 0,015 lewa piasta, 0,010 prawa piasta. W czym może być problem?
  • Poziom 19  
    A w jakim stanie jest zawieszenie przednie? Koła rozumiem że wyważone i z oponami też wszystko w porządku.
  • Poziom 5  
    Bylem na szarpakach we wtorek gosciu powiedzial ze jest dobrze ze nie widzi luzow . Bylem dzisiaj u gumiarza powiedzial ze felgi i opony sa spoko . Jutro jade na ustawienie geometri w 3D. Zastanawiam sie czy nie zamienic tyl z przodem i zobaczyc efekt .
  • Poziom 19  
    Spróbować zawsze można. Problemy takie potrafią też powodować łożyska koła, ale raczej powinno wtedy by je słychać.
  • Poziom 5  
    Podejzewam ze moga byc to polosie z przodu ale chce pierw zaczac od najtanszych kosztow. Lozysk raczej nie slychac .Mozliwe ze bedzie takie cos spowodowane od amortyzatorow. Czy jest sens wywazyc kola jeszcze raz ale bardziej szczegolowo (do 2 gram )
  • Poziom 19  
    Na początek może przełóż koła tył na przód. Tak niewielkie nie wyważenie nie powinno powodować aż tak dużego bicia na kierownicy.
  • Poziom 5  
    A moze byc tak ze felga jest krzywa pomimo dobrego wywazenia.i czy geometria moze byc tez przyczyna bicia
  • Poziom 19  
    Taka usterka na pewno by wyszła podczas wyważenia koła. Ktoś kto przeoczył by to musiał by nie wiedzieć co robi. :)
  • Poziom 5  
    Podsumujac wszystko pozostaja nam przegoby zewnetrzne wewnetrzne i polosie i amortyzatory . A czy jest mozliwosc ze zaciski sa skrzywione i krzywia tarcze .
  • Poziom 19  
    Tak, ale wtedy hamulce cały czas by obcierały. Widać by to było po znacznie nagrzewającej się feldze.
  • Poziom 5  
    Ale klocek i tak by sie wytarl pod tarcze tak mi sie wydaje
  • Poziom 13  
    Sprawdzić należy przeguby koła. Aby to sprawdzić trzeba skręcić kierownicę na max lewo a później prawo i ruszać raptownie jeżeli to przegub to się zaraz odezwie. A wspomaganie czyli przekładnia kierownicza?. Pozostaje jeszcze sprawdzenie opon czy przypadkiem nie odkleił się bieżnik od osnowy i siła odśrodkowa powoduje takie kłopoty. Najlepiej przełożyć inne koła. A sprawdzałeś tylne tarcze bo to też ma związek z przednimi hamulcami i to bardzo duży
  • Poziom 5  
    Z tymi przegubami jest cos do rzeczy poniewaz gdy skrecam na max w lewo badz w prawo to przy ruszaniu w przod lub tyl przeskakuja jakby (opony) podejrzewalem mechanizm roznicowy
  • Poziom 13  
    luko1989 napisał:
    Z tymi przegubami jest cos do rzeczy poniewaz gdy skrecam na max w lewo badz w prawo to przy ruszaniu w przod lub tyl przeskakuja jakby (opony) podejrzewalem mechanizm różnicowy

    To nie mechanizm różnicowy na pewno. Sprawdź dokładnie przeguby to mi tak wygląda już takie przypadki miałem ze ruszało nawet kierownicą przy 60 km/h
  • Poziom 5  
    Ale mozliwe ze od przegubu bilo by kierownica podczas hamowania . Ktore przegubu wymienic zewnetrzne czy wewnetrzne ? Dodam ze samochod posiada 278 hp i 560nm przy 2100 obr
  • Poziom 13  
    Sprawdź jeszcze przeguby wewnętrzne tam jest przegub trójpalczasty i posiada bieżnie zamontowane na sworzniach z łożyskami igiełkowymi, noże spadła jedna rolka z łożyskiem i igiełki się rozsypały. Sprawdzisz to tylko przez demontaż osłony gumowej. Możesz jeszcze popróbować przy podniesionym samochodzie sprawdzając czy nie ma dużego luzu skrętnego na wewnętrznym przegubie
  • Poziom 5  
    Bylem na szarpakach i powiedziano mi ze nie ma zadnych luzow . Pojade jeszcze jutro na geometrie i poprosze zeby mi sprawdzono jeszcze raz na szarpakach . Wewnetrzny czyli przy dyfrze
  • Poziom 13  
    Podczas hamowania miałem przypadki krzywych tarcz tylnych i powodowało szarpanie przednimi kołami ponieważ jest to połączone przez pompę hamulcową która na dwa obwody przedni i tylny i jest sterowana hydraulicznie prze przednia część, która to wywołuje hamowanie z mniejszą siłą tylnym hamulcem bo to jest taka zasada aby zapobiec wpadanie w poślizg tylnych kół

    Dodano po 4 [minuty]:

    luko1989 napisał:
    Bylem na szarpakach i powiedziano mi ze nie ma zadnych luzow . Pojade jeszcze jutro na geometrie i poprosze zeby mi sprawdzono jeszcze raz na szarpakach . Wewnetrzny czyli przy dyfrze

    Nie można tego sprawdzić na szarpakach. Jak już to sprawdź amortyzatory jaki mają procent tłumienia. Przegub wewnętrzny jest w tulei ( końcówce) która wychodzi z tylnego mostu
  • Poziom 5  
    Nie wiem czy ma to znaczenie ale z tylu nie mam bebnow tylko tarcze srednicy 320mm

    Dodano po 3 [minuty]:

    Moge jeszcze dodac ze samochod mial seryjnie skrzynie automat po wymianie 3 sztuk wymieniono na manuala 6-biegowego

    Dodano po 8 [minuty]:

    Kurcze czym glebiej zapadamy w temat tym wiecej przyczyn odnajdowanych . Wiec jutro przekladam kola tyl na przod sprawdzam tylne tarcze i piasty czyjnikiem zegarowym i cisne na geometrie zobaczymy jutro jak bedzie :-)
  • Poziom 13  
    to już sprawdziłem i tarcze są z tyłu sory sprawdź tarcze tylne czy są proste Bo może mieć wpływ
    Skrzynia biegów nie ma żadnego znaczenia. Mnie najbardziej pasuje ze są to następujące usterki Wadliwa opona krzywa tarcza koła lub hamulca Pożycz koła i sprawdź lub przełóż koła. Myśmy już w BMW e36 przerabiali te tematy
  • Poziom 5  
    Mnie jeszcze te przeguby przednie chodza po glowie . Ale zobaczymy jutro
  • Poziom 25  
    alfred47 napisał:
    Mnie najbardziej pasuje ze są to następujące usterki Wadliwa opona krzywa tarcza koła lub hamulca Pożycz koła i sprawdź lub przełóż koła.

    Ja też stawiam na opony bo jeśli jest rozwarstwiona to można ją spokojnie wyważyć ale co z tego jeśli opona ma wybulenie czołowe nie zauważalne gołym okiem.
    Zamień tył z przodem i zobacz czy jest jakaś zmiana .
  • Poziom 13  
    Jaki jest napęd (4x4) i jaki jest rozmiar opon niski profil czy nie? Czy przypadkiem nie zaliczyłeś jakiejś dziury i nie hamowałeś wpadając w nią bo jeśli tak na 99% jest to opona jak pisał kolega. Przeguby i półosie na razie sobie odpuść.
  • Poziom 5  
    Rodzaj napedu jest 4x4 rozmiar opony 225/45/17" mniejsza felga nie wejdzie jak 17" i nie zaliczylem zadnej dziury
  • Poziom 10  
    przegub trudno zdiagnozować w warunkach domowych ponieważ nawet gdy wiedziesz na kanał półoś i przegub jest naprężony i luz jest niewyczuwalny. Ja u siebie zrobiłem tak:
    Zdjąłem koła i postawiłem samochód na drewnianych klockach podkładając je na wahaczach tak aby zawieszenie zachowywało się jakby koła były na swoim miejscu.
    Wtedy ktoś wsiada do samochodu i zaczyna "jechać". U mnie dopiero przy około 80 km/h jeden z przegubów zaczynał "wypadać" z osi obrotu powodując takie turbulencje, że aż wsteczne lusterko drżało :)

    Nie wiem jak fachowo wykrywa się takie usterki. Ja zrobiłem to po swojemu ;) Na stacjach diagnostycznych nikt nie był w stanie wychwycić awarii
  • Poziom 13  
    Ja wczoraj nie miałem wgranych danych samochodów bo przeinstalowywałem system padł mi dysk W nocy już sobie popatrzyłem. Która to półoś ? Przegub można zdiagnozować tylko przez wymontowanie z samochodu jeżeli jest to półoś przednia uważaj na olej bo jak wyjmiesz z skrzyni biegów to ci wycieknie olej, nie znam dokładnie tego modelu ( wnioskuje na podstawie innych samochodów ) najlepiej spuścić albo rozebrać przeguby przy zamontowanej półosi Dodam jeszcze abyś nie wyjmował obu półosi na raz bo być może mechanizm różnicowy się przestawić a co do pomysłu to był dobry
  • Poziom 5  
    Bylem na geometri 3D stwierdzono ze prawe przednie kolo cofniete o 1 cm ale powiedziano mi ze nie jest to przyczyna turbulencij na kierownicy . Dodatkowo stwierdzono ze jest luz na krzyzaku walu napedowego przod .kola zostaly zamienione tyl na przod jest to samo :-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Felgi pasują na piastę czy z pierścieniem dystansowym są ?
  • Poziom 8  
    U mnie była podobna historia to opony miały guzy i była bicie kierownica, guzy sa nie wykrywalne podczas wyważania kół.