Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwi

marker1975 19 Jan 2018 23:26 12471 12
  • #1
    marker1975
    Level 10  
    Witam wszystkich. Zwracam sie do was fachowców z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu który zauważyłem 2 dni temu w moim samochodzie (jest to Peugeot 5 drzwiowy). Problem dotyczy fabrycznego centralnego zamka prawych przednich drzwi które się nie zamykają ani z kluczyka ani z przycisku na desce rozdzielczej tuż przy przycisku od świateł awaryjnych, ani również po przez przekręcenie kluczykiem w klamce drzwi od kierowcy .
    Po naciśnięciu kluczyka lub przycisku na desce zamykają się wszystkie drzwi oprócz wspomnianych, natomiast po otwarciu owych drzwi klamką, centralny otwiera wszystkie pozostałe zamki. Podczas uruchomienia centralnego we wszystkich drzwiach słychać charakterystyczną pracę zamykania i otwierania zamków natomiast w tych jednych pracy nie słychać. Zauważyłem jeszcze to, że podczas zamknięcia centralnego na przycisku znajdującego się na desce cały czas pulsuje czerwona dioda czego wcześniej z pewnością nie było. W dniu dzisiejszym wymontowałem zamek z drzwi w celu oględzin ale raczej jest to nie rozbieralne dlatego może jest taka możliwość aby sam zamek sprawdzić na osobnym zasilaniu czy w ogóle mechanizm jest sprawny aby wykluczyć jego awaryjność i przejść do dalszych poszukiwań. Z kostki w zamku wychodzi 6 bolcy, być może podanie napięcia na któryś z pinów uruchomi jakiś tam silniczek.
    Może ktoś z kolegów pomoże lub pokieruje co dalej z tym fantem zrobić gdzie sprawdzić napięcie lub zrobić inne pomiary na kostce wpinającej. Może jakiś schemat który ułatwi mi orientację gdzie i do czego idą kabelki i czy wina leży w samym mechanizmie czy w instalacji.
    Z góry serdeczne dziękuję..
  • Helpful post
    #2
    sly_1978
    Level 20  
    Przewody nie połamane w przelotce drzwi-nadwozie?
  • #3
    marker1975
    Level 10  
    Przewody sprawne, niepołamane ani nie po przecierane.
  • Helpful post
    #4
    gimak
    Level 40  
    Czyli tych drzwi nie da się wcale zamknąć? Nie wiem czy ten samochód pod tym względem jest podobny do meganki, bo ja miałem trochę podobny przypadek z prawymi drzwiami od pasażera. U mnie można było te drzwi zamknąć tylko z kluczykiem w zamku tych drzwi. Okazało się że w siłowniku nie było kontaktu na styku z silniczkiem elektrycznym.
  • #5
    marker1975
    Level 10  
    Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki.

    Dodano po 52 [minuty]:

    Peugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwiPeugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwi

    Sytuacja przedstawia się następująco. Po zdemontowaniu zamka, odpiąłem kostke zasilającą zamek i na bolcach kostki zamka zrobiłem pomiary miernikiem.
    -przewód 1- niebieski -2686
    -przewód 2-żół-zielony-MC 627
    -przewód 3-szary-620B
    -przewód 5-kość słoniowa-6211B
    Zamykając mechanizm zamka ręcznie, rezystancja pomiędzy 3-5 wynosi 53 oma.
    Otwierając mechanizm zamka, rezystancja pomiędzy 3-5 wzrasta do 178 oma.
    (Według schematu jest to chyba silniczek.)
    Natomiast pomiędzy 1-2 przy zamku otwartym, rezystancja wynosi 2,60 oma,
    A przy zamku zamkniętym, rezystancja wynosi „0” oma.

    Następnie kontrolką z żaróweczką 24V 4W(akurat taka jest) zrobiłem pomiary na kostce zasilającej zamek czy dochodzą sygnały na pozycję 3-5 i tak:
    1-masa z karoserii i kontrolka do pinu 5 (zamykam centralny) żarówka zapala i po chwili gaśnie.
    2-otwieram centralny-żarówka nie reaguje.
    3-masa z karoserii i kontrolka do pinu 3 (otwieram centralny) żarówka zapala i po chwili gaśnie.
    4-zamykam centralny-żarówka nie reaguje.
    Z tego wynika że sygnał przychodzi przy zamykaniu i otwieraniu na zmiane, więc silniczek raz kręci się chyba w jedną raz w drugą stronę ( tak mi się wydaje) co wynika ze schematu.
    Teraz zdemontowany zamek postanowiłem sprawdzić na zwykłym zasilaczu antenowym 12V 400mA(wiem że jest za słaby,ale dla próby sprawdziłem reakcję)
    I tak- podłączając przewody pod bolce 3-5 i na odwrót 5-3 słychać wyraźnie że coś reaguje i zdecydowanie buczy z charakterystycznym jakby kręceniem, natomiast po zamianie przewodów słychać jak by kliknięcie z buczeniem.
    Nie jestem pewny czy można to podłączyć pod zasilanie z akumulatora dla osiągnięcia większego prądu, dlatego proszę o waszą opinię koledzy i dalsze instrukcję.
  • Helpful post
    #6
    gimak
    Level 40  
    marker1975 wrote:
    Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki.

    Czyli tak jak u mnie w megance.
    Z załączonego schematu schematu oraz zdjęcia wtycznki wynika, że pin 3 i 5 we wtyczce, to jest zasilanie silniczka. Ja bym sprawdził czy za każdym razem przy podawaniu (na 2-3 sek) napięcia na te piny silniczek zareaguje. Przez zmianę polaryzacji uzyskuje się zamykanie lub otwieranie zamka.
    U mnie to właśnie nie działało za każdym razem. Jak zamek pasażera był zamknięty to otwieranie z pilota, czy drzwi od wewnątrz, czy kluczykiem drzwi kierowcy wszystkie drzwi się otwierały, ale już zamknąć drzwi pasażera można było tylko kluczykiem.
    Działo się tak dlatego, że przy otwieraniu drzwi silniczek w obudowie siłownika tak się ustawiał, że wewnątrz siłownika (tam jest tylko silniczek i przekładnia ślimakowa) na styku zasilania silniczka robiła się przerwa. Wystarczyło tylko lekko rozchylić (wygiąć) piny w obudowie samego silniczka, włożyć go do obudowy siłownika i wszystko zaczęło działać poprawnie. Tu też może być podobnie.
  • #7
    marker1975
    Level 10  
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są sprawne poza tym gdyby któryś padł to nie przychodził by sygnał na silniczek, także od tej strony wszystko sprawne. Co do samej konstrukcji zamka raczej nie jestem w stanie tego rozebrać aby odsłonić wnętrzności gdyż podejrzewam że osłony są zgrzewane i to nie pozwala na rozebranie. Sprawdzę jeszcze sam silniczek podając napięcie z akumulatora bo jak już nadmieniłem z zasilacza antenowego słychać wyraźną reakcję na podanie napięcia. Natomiast po założeniu kostki żadnej reakcji nie ma a jednak sygnał + pojawia się na zmiane bo żarówka wyraźnie świeci. No cóż dalej trzeba eksperymentować aby można było coś wykluczyć w poszukiwaniu usterki.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Właśnie sprawdziłem silniczek podłączając go pod gniazdo zapalniczki i reakcja jest taka, w jedną stronę słychać jak by pracował i zamykał jakąś zapadke a w drugą słychać charakterystyczne głośne kliknięcie jak by odblokowywał zapadkę. Powtarzałem to kilka razy na zmiane i chyba silniczek pracuje bo inaczej pracuje na zamykaniu a inaczej na otwieraniu. Także przyczyna leży w czymś innym. Sprawdzę jeszcze piny w kostce może są zaśniedziałe i styku nie ma prawidłowego.
  • Helpful post
    #8
    gimak
    Level 40  
    marker1975 wrote:
    Powtarzałem to kilka razy na zmiane i chyba silniczek pracuje bo inaczej pracuje na zamykaniu a inaczej na otwieraniu.

    Nie znam tego samochodu, więc trudno mi to oceniać, ale to by mnie zastanowiło, bo u mnie w megance i w corolli odgłos przy zamykaniu i otwieraniu jest podobny, więc po samym odgłosie nie byłbym w stanie powiedzieć powiedzieć, czy zamki zostały zamknięte czy otwarte.
    Tak samo było przy sprawdzaniu działania siłownika. Odgłos jaki dawał przy zamykaniu i otwieraniu był taki sam - chwilowa praca silniczka zakończona stuknięciem, a wizualnie wysuwał lub chował się tłoczek zakończony oczkiem. Natomiast inny odgłos był ponownie podałem napięcie o tej samej polaryzacji, czyli jakbym ponawiał czynność którą wcześniej wykonałem, wtedy nie było słychać pracy silniczka tylko stuknięcie, wizualnie nic się nie zmieniało.
    W kontekście tego co napisałem sprawdź jaki jest odgłos pozostałych sprawnych zamków przy zamykaniu oraz otwieraniu i porównaj to z tym niedziałającym.
  • #9
    marker1975
    Level 10  
    W moim zamku nie ma tłoczka tylko sam silniczek i prawdopodobnie układ ślimakowy. Podając + na pin 3 jest kliknięcie tak jak by zwolnienie blokady i zamek sie otwiera. Natomiast na pin 5 słychać pracę silniczka co powoduje zamykanie blokady i w rezultacie niemożliwość otwarcia drzwi klamką. Wszystko jest zabudowane i sklejane także próba rozebrania całego zamka skończyła by sie podejrzewam wysypaniem części i brak możliwości złożenia. Ale to tylko moje spostrzeżenia.
    Suma summarum praca zamków centralnych jest inna a ja na podstawie pomiarów i prób na tym konkretnym mechanizmie stwierdzam jednoznacznie, iż cały zamek jest dobry i już pracuje bez zarzutów. Okazało się, że albo piny w kostce albo bolce w zamku nie miały dobrego styku ponieważ po dokładnym przeczyszczeniu zarówno jednej jak i drugiej kostki mechanizm przywróciłem do życia. Być może w dużej mierze pomogło WD40 po delikatnej kropelce na każdy styk, plus dokładne obskrobanie bolcy a do tego 3-5 odpowiadające za silnik lekko odgiąłem i mechanizm przemówił. Także przyczyna leżała w złym styku. Podejrzewałem też że styki na masę nie przewodzą dlatego zmierzyłem miernikiem również ciągłość przewodów 3-5 z masą ale żadnej rezystancji miernik nie pokazywał czyli wszystko jest dobrze.
    Kończąc opisywanie przyczyny, serdecznie dziękuję za zainteresowanie się tematem wielkie dzięki za pomoc.
    Temat można zamknąć.
  • #10
    gimak
    Level 40  
    Cieszę że zamek działa, ale
    marker1975 wrote:
    Podając + na pin 3 jest kliknięcie tak jak by zwolnienie blokady i zamek sie otwiera. Natomiast na pin 5 słychać pracę silniczka co powoduje zamykanie blokady i w rezultacie niemożliwość otwarcia drzwi klamką.

    tak dla jasności. Ze schematu wynika, na to żeby silnik się odezwał (zareagował) to konieczne jest równoczesne (chwilowe) podanie napięcia na piny 3 i 5: np. "-" na 3, a "+" na 5 - być może blokada zamka lub odwrotnie - wtedy odblokowanie zamka. Wtedy odgłosy powinny być podobne - tak jest u mnie.
    Zmiana polaryzacji napięcia podanego na piny 3 i 5 powoduje odblokowanie lub zablokowanie zamka. Podanie napięcia tylko na jeden z tych pinów nie powinien powodować żadnej reakcji, bo obwód silniczka jest cały czas otwarty.
  • #11
    marker1975
    Level 10  
    Przepraszam za niejasność moich postów. Dokładnie tak jak kolego napisałeś odnoście podania napięcia na pin 3-5.
    Ja skracając wypowiedzi czego nie powinienem robić pisałem tylko o plusie, bo oczywistym jest aby silniczek zadziałał jest potrzebny "+ i -". Zamiana polaryzacji zmieniała kierunek obrotów. Za niedokładność formy pisemnej bardzo przepraszam a co do dźwięków mechanizmu to tak jak juz napisałem + na pin 3 minus na pin 5 kliknięcie i odblokowanie powiedzmy zapadki a + na pin na 5 i - na 3 praca silniczka i zablokowanie zamka. Wprawdzie w tym stanie rzeczy dźwięk już jest nie istotny bo centralny działa i wszystkie zamki ładnie współpracują.
  • #12
    shuzzly
    Level 14  
    Witam
    Odświeżę temat bo problem mam podobny.
    Z pilota mogę zamykać i otwierać trzy drzwi od pasażerów. Lecz od kierowcy nie reaguje, tylko kluczem.
    Po zajrzeniu pod tapicerkę widzę ot to.. kable ucięte. Peugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwi Peugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwi

    Tu wyżej w poście pisano ze napięcie ma dochodzić do pinu 3-5. U mnie niby nowe kabelki dociągnięte do pinu 5-6.
    Ale zrobiłem zamianę i podłączyłem do pinu 3-5 i też zero reakcji.
    Z nowych kabelków jak i ze starych uciętych wychodzi takie samo napięcie po naciśnięciu blokady czy odblokowania. Napięcie to 8-9V i spada, czyli impulsowo, na sekundę.
    Podejrzewam ze zamek do wymiany.. tyle ze chciałbym mieć pewność, i chciałbym to sprawdzić ale nie mogłem kostki odłączyć. Czy znajdę jakąś instrukcję do demontażu zamka, odpięcia kostki?

    Z góry dziękuję.
  • #13
    gimak
    Level 40  
    shuzzly wrote:
    Z pilota mogę zamykać i otwierać trzy drzwi od pasażerów. Lecz od kierowcy nie reaguje, tylko kluczem.
    Po zajrzeniu pod tapicerkę widzę ot to.. kable ucięte. Peugeot 307 1,6 16V 2003r - centralny nie zamyka prawych przednich drzwi

    shuzzly wrote:
    Podejrzewam ze zamek do wymiany.. tyle ze chciałbym mieć pewność,

    Nie znam tego samochodu, ale napiszę co ja bym w tej sytuacji zrobił, żeby to sprawdzić.
    Sprawdziłbym jak się zachowuje napięcie (jakie jest, albo jak się zmienia) na poszczególnych pinach (przewodach) przy zamykaniu i otwieraniu, w zamkach, które działają. Przy trudności z dostępem do pinów we wtyczce, wkłuwałbym się szpilką w przewód. I porównałbym z zachowaniem się tego napięcia na odpowiednich odciętych przewodach w zamku kierowcy. Jeżeli zachowanie byłoby takie samo to należałoby się spodziewać, że w zamku kierowcy coś jest nie w porządku, tylko z drugiej strony po co ta kombinacja z tymi podpiętymi bajpasami, jaka miałaby być ich rola. Przypuszczam, że być może jest to informacja z tego zamka (kierowcy) do pozostałych zamków o tym czy jest zamknięty czy otwarty. U mnie w corolli przekręcając kluczyk w drzwiach kierowcy, zamykam lub otwieram pozostałych drzwi i bagażnika. Nie sprawdzałem czy jest tak odwrotnie, czy np otwierając lub zamykając bagażnik kluczykiem, otwieram lub zamykam wszystkie pozostałe pozostałe zamki.