Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Vectra B 1.6 101 KM - Drgania na biegu jałowym i brak mocy

20 Sty 2018 15:23 1050 6
  • Poziom 3  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Mam problem ze swoją Vectrą B 1.6 101 KM, 97 r. i postaram się jak najdokładniej opisać problem.
    Od jakiegoś czasu, mniej więcej od czasu gdy temperatura spadła do bliższych zimowych, czyli 0 stopni i poniżej, pojawił mi się problem z silnikiem. Pierwszy z problemów to problem z kręceniem zimnego silnika. Auto cały czas stoi na dworze i jak próbuje odpalić to czasem bywa, że bardzo ciężko kręci ale odpala bez problemu. Ale bywało też i tak, że pojechałem samochodem do sklepu, chwilę postał i jak próbowałem odpalić to już łatwo kręcił ale musiałem długo kręcić nim załapał. Akumulator jest jeszcze dobry bowiem ma 12,1 V gdy stoi na mrozie.
    Drugi problem to drgania silnika na biegu jałowym i brak mocy na podjazdach. Gdy silnik załapie to ma drgania, nawet jak już jest rozgrzany. Bywało także, że jak np. dojeżdżałem do skrzyżowania i wrzucałem na luz to tak obroty mu nagle spadały, że prawie gasł ale zaraz potem załapywał i dalej silnik drgał. Po wymianie świec parę dni temu już nie przygasał przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i ten problem ustał ale zostały inne. Podczas gdy te drgania nie są jeszcze jakieś poważne tak spadek mocy to już mnie martwi. Podczas podjeżdżania pod górkę nieco większą to mogłem na 5-tym biegu mogłem jechać 80 km/h i jeszcze przyspieszał tak teraz na tej samej górce nawet jak jechałem 80km/h ale na 4-tym biegu przy ponad 2500 obr./min to szybko spadała mi prędkość mimo pedału do dechy.
    W tym tygodniu wymieniłem świece na nowe jak i również cewkę zapłonową bo także dużo mi palił. Oleju jeszcze nie wymieniałem, mimo że rok minął na jesieni oraz nie wymieniałem kabli zapłonowych. Jak kiedyś byłem na diagnostyce to powiedzieli, że są braki ciśnienia na 4-tym biegu ale do tej pory spokojnie dało radę wyprzedzać na 4-rce.
    Proszę o pomoc i propozycję co mogło się stać nim wstawię go do mechanika na drogocenną wycenę naprawy i diagnostyki.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Warunkowo odblokowany
    Przydało by się kompresję sprawdzić, bo mechanikowi pewnie chodziło o brak ciśnienia na czwartym cylindrze. Te wspaniałe 1.6 16v jak już swoje przejadą to trzeba je remontować albo wymienić bo pierścienie lubią się zapiekać.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Ciśnienie na cylindrach do sprawdzenia tak jak kolega wyżej napisał
    Ale warto zajrzeć do filtra powietrza w jakim jest stanie jak zapchany to wymień na nowy nie wiele kosztuje zł
    Braki mocy mogą być także spowodowane zapchanym filtrem paliwa
    LPG kolega posiada?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 3  
    Nie, czysta benzynka. Filtr powietrza czysty był, niedawno sprawdzałem, a i pomyłka moja była, jest brak ciśnienia na czwartym cylindrze jak koledzy napisali powyżej, źle napisałem poprzednio bo na czwartym cylindrze jak wymontowałem świece to była aż czarna, trochę zaolejona.
    Podpowiedzieli mi, że to też może być wina kabli zapłonowych, nie przekazują poprawnego napięcia i przez to nierówna praca silnika i zanik mocy ale nie wiem czy faktycznie są już do wymiany te przewody. No i sprawdzę jeszcze filtr paliwa bo też to podejrzewałem, że może być zapchany
  • Poziom 11  
    jak zaolejona to masz już odpowiedź i tu musisz szukać przyczyny szarpania
    do sprawdzenia kabel zapłonowy ale podejrzewam, że pierścienie tłokowe są zapieczone lub co gorsza popękane -i stąd brak ciśnienia ...
    najpierw wyczyść świece lub jak masz nową to włóż ją w kabel zapłonowy i zakręć rozrusznikiem tylko nie trzymaj jej w ręce tylko połóż ja na metalowej pokrywie zaworów
    rób to w 2.osoby Ty obserwuj czy przeskakuje iskra na elektrodach świecy
    Uważaj też żeby do otworu w głowicy nic nie wpadło przy kręceniu rozrusznikiem
    Kabel zapłonowy powinien mieć jak dobrze pamiętam ok.12 ohm więc multimetr i sprawdź
    Co jeszcze to kable nie powinny świecić w ciemności na pracującym silniku
    Iskra na świecy powinna mieć niebieski kolor
    to tak w skrócie
    Powodzenia
  • Poziom 3  
    Trochę porobiłem przy aucie i już ociupinke jest jaśniejsze co nieco. Wymieniłem filtr paliwa i wyczyściłem filtr powietrza, to akurat nic nie dało ale filtr paliwa i tak musiałem wymienić bo cały zardzewiały był. Wymieniłem też kable zapłonowe i jest troszkę lepiej jeżeli chodzi o moc auta. Nadal brak mu pełnej mocy ale już jest mniejszy spadek niż przed wymianą przewodów i jest jeszcze mniejszy spadek mocy jak już tak naprawdę bardzo dobrze silnik się rozgrzeje.
    No i zauważyłem, że jak jest teraz powyżej 0 stopni to za pierwszym razem już nie tak ciężko kręci jak w przypadku gdy był mróz. Gdy silnik się trochę rozgrzeje to już nie kręci ciężko, ale nadal czasem długo muszę kręcić nim silnik zapali gdy kawałek się przejadę i zostawię go na jakiś czas.
    Jeszcze mój ostatni taki pomysł co może być przyczyną tego to nie wymieniony olej na czas. Olej powinien był być wymieniony na jesieni, miną wtedy rok. Mamy styczeń ale to chyba nie powinno aż tak obciążać silnika, prawda? Czy może się mylę, szanowni forumowicze? Od ostatniej wymiany oleju przejechało się mniej więcej 8-9 tys. km
  • Poziom 3  
    Problemu nie rozwiązałem, próbowałem różnych rzeczy ale ostatecznie już nie będę inwestował w niego więc dziękuję za pomoc forumowiczom