Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sub. na pioneerach

adammc 15 Sie 2005 17:01 10478 55
  • #31
    Popak
    Moderator na urlopie...
    Dzieki!!! to czekam na odpowiedź. Mi też mi sie wydaje że niezły ma wygar :) chce go podłaczyc do wzmaka kenwooda 300W/150WRMS w mostu jak narazie starczy tylko ta buda mnie interesuje.

    _________________________________________________________________________________

    A co do wzmaka jaki powinnien napędzać głosniczki pionieera :) to polecam ten wzmacniacz :) http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=60505650 kupisz dwa tylko cena 1600zł ja jeden ;)

    Pozdrawiam
  • #32
    czarodziej1968
    Poziom 14  
    Ja trochę pochwalę i trochę zganię.
    Nie wnikam w zasadność stosowania głośniów takiej mocy w aucie bo to indywidualna sprawa użytkownika.

    Co do wykonania, duży plus za staranność, ładnie oklejone i wogóle super.
    Co zganię:
    - fatalny materiał na skrzynię, sklejka to najgorszy badziew, trudno się obrabia , jest droga i na dodatek strasznie rezonuje. W cenie tej sklejki dostaniesz dobry MDF i to grubszy.
    - na taką moc glośników płyta 18 mm jest stanowczo za cieńka, ja na mój głośnik 250W RMS dałem 22mm MDF.
    - proporcje skrzyni , powinny być odwrotne, tzn ścięcie powinno być z tyłu skrzyni tak żeby wpasowała się za pochylone siedzenia, chyba , że planujesz inny montaż.
    Jesli chodzi o brzmienie, nie sugeruj się tym jak ten głośnik zagrał w domu. Samochód to inna bajka. Ja zrobiłem skrzynię na Focalu 27V, w domu zagrał pięknie nawet na końcowce TDA7294, w samochodzie to jest porażka, strasznie mi rezonuje, czeka mnie wytłumianie auta i strojenie całego systemu.
  • #33
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Witam, widzę że w nareszcie coś car audio z prawdziwego zdarzenia a nie byle Lw800, tak zachwalane przez niektórych :D
    :arrow: Ta konstrukcja jest bardzo udana i starannie wykonana nie widzę niedoróbki, bo i po co robić ścieme na takie przetworniki. Co do wykorzystanych materiałow to zawsze konstruktor ma rację z czego chce wykonać nawet jakby z betony wykonał to ktoś by napisał że beton źle rezonuje, albo jest za słaby i drżą ścianki .:!: Głośniki są ok tylko teraz wzmak i umcy umcy po Tarnowie. Widzę konkurencję estrada & car audio.
  • #34
    adammc

    Poziom 26  
    witam dziś były pierwsze próby suba w autku na wzmaku którego zdjęcie wstawie jutro gdyz nadal nie mam własnej cyfrówki wzmak oddał najprawdopodobniej na te dwa cuda około 600W nie kituje a poza tym całość wkrótce napędzac będa 2 takie wzmaki :
    masakra w środku jak sie siedzi to nie da sie jechac gdyz obraz przed oczami sie rozmywa kierownica drga na okolo 5mm no jednym słowem cos potęznego nie da sie takrze przełknąc śliny jak to gra na zewnatrz ludzie rozglądaja sie z około 400m
    i klepią sie po głowie w moim kierunku .

    a co do fajnego wyglądu głośnika z tyłu też mnie to irytuje ale trzebaby było zastosowac elementy plexi w obudowie a taka plexi na 10 15 mm to droga rzecz.

    co do plyty czyli sklejki to nie zgodze sie że to szmelc gdyz jest lepsza niz wiurówka o więkrzej grubości
    obrabia sie ja łatwo a na obudowe tak mała i takiej konstrukcji czyli trapez z przegroda zupełnie wystarcza i nic nie drga ani nie buczy jednym slowem jak z kamienia.
    membrany głośników drgały przy tej mocy na około
    15 do 23 mm na oko patrząc .
    dach cały lata blacha na 4 mm drga drzwi sie same otwieraja chodzi o ryglowanie nie pociagnięcie klamki
    na razie akumulator jest juz 72Ah
    ale kond jeszcze stoi na stole

    i dla wiadomości wszystkich obecnych na tym forum
    ja robie na zamówienie ten sprzęt
    to nie dla mnie

    ale ja do swojego opelka co jeszcze stoi bez blach wstawie power 15 i efekt będzie podobny ale taniej mnie to wyjdzie, przy tym ze wzmak będę miał taki sam a jaki wstawię zdjęcia jutro wygląda imponująco w środku :
    napięcie zasilania końcówki +-60V więc na mostku to potęga po 6 tranzystorów mocy na kanał czyli razem na mostku 12
    więc i moc tego wzmaka nie podlega dyskusji kosztuje około 1200zł
    pozdrawiam
  • #35
    retoropak
    Poziom 12  
    Odnosnie mocy tych glosnikow to uwazam ze maja po 1 kW mam deczko slabszy model pioneera ts-w306dvc ma niby 400rms i grzalem w niego 360 w rmsie i glosnik widac bylo ze chcial wiencej. Mysle ze w te glosniki mozna spokojnie pompowac 1kW i raczej nic im sie nie stanie.
    Zreszta pooglondajcie ta strone http://www.realmofexcursion.com/videos.html
    Kolesie cuda wyczyniaja z glosnikami. Zobaczycie ze wcale nie jest tak latwo upalic glosnik.
  • #36
    adammc

    Poziom 26  
    a nikt nie zapytał o wymiary wiec szerokość 900mm
    wysokość 400mm
    głębokość u dołu 400mm z góry 300mm

    obudowa celowo scieta jest z przodu a nie z tyłu jak to w fabryce bywa wygląda to dla mnie beznadziejnie choc mniej graci bagażnik.

    tak jak zrobiłem jest
    lepiej i fajniej a w ogule po podswietleniu będzie wypas a tak jak przód nie jest ścięty to wygląda to jak kolumna do gitary a nie sub

    Dodano po 16 [minuty]:

    a jeszcze jedno charakterystyki tez jutro wstawie
    a caly ten sprzet będzie dpoełniony półka wypełniona dobrymi trzy droznymi głośnikami napedzanymi innym slabszym wzmakiem
    ale to jak juz wspominałem jako calośc będzie umieszczone w innym temacie a temat obecny to sub i tyle nic więcej jak dla mnie
    ale skoncze to dopiero po wymianie lub dolożeniu alternatora
  • #37
    DUD3K
    Poziom 19  
    no to slysze adammc ze ty tez lubisz troche LANSUUU no wiesz po tej przejadzce co 600waciorow podlaczyles slyszales cos wogole bo pewnie troche otępiałeś(sluchowo oczywiscie)...
    ___________
    ja rowniez sadze ze sklejka to lepszy material na obudowy(od wiurowki)a to dlatego ze ma wieksza gestosc..kto nie lubi sklejki jej nie polubi...ja osobiscie buduje suba na stx'ach i robie go z wiurowki glownie ze wzgledu ze jest bardziej dostepna(w moim miescie)i tansza od sklejki..."jak sie niema co sie lubi to sie lubi co sie ma"
    ___________
    a mozesz napisac co konkretnie i czym chcesz podswietlic (bagażnik??katoda??)

    pozdro...
  • #38
    adammc

    Poziom 26  
    witam myślę o świetlówkach jakich ale nie mam narazie namiarów
    co do ogłuchnięcia to po godzinie jazdy jak ktoś coś odemnie chciał to pierwszą reakcją z mojej strony było coooooooooo!!!!!!
    i taki byłem przez 2 godziny bloała mnie głowa i szum i tyle
    najgorsze jest to ze radio ma na skali 30 maksymalnie a jak się ustawi na 1 to jest problem z gadaniem przez telefon bo juz jest dość głośno
  • #39
    sMaD
    Poziom 22  
    no dobra perspektywa każdy lubi co innego, rórki za małe zamiast tych dwóch jedna duża powinna być, ale pewnie zrobiłeś je w oddzielnych komorach i masz ścianke na środku, w sumie mogłeś dać duże rórki na górze skrzynki, i mogłeś zrobić w jednej komorze wyszła by troche mniejsza i skuteczność by wzrosła na jakieś 93dB, ale tak to jest Ok, BraVo

    Dodano po 6 [minuty]:

    aha i z tymi wzmacniaczami przesadzasz troche, bo możesz pospinać w 2ohm bo są dwucewkowe, i jeden wzmak wystarczy 4x250rms (4ohm) da spokojnie ok 2x600+ przy 2ohm, seria wzmaków lanzar vibe ok 1300zł jeden i masz spokój looknij link http://cgi.ebay.de/NEW-LANZAR-VIBE-261-2-CH-2...ryZ18796QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
  • #41
    adammc

    Poziom 26  
    a jeszcze jedno bo zaraz może to wywołać kolejną wojne co do mocy ,
    ja osobiście nie twierdzę że to ma tyle mocy co pisze
    więc to tylko napis i tyle koło 800W może 600 powinien jeden taki wzmak wyciągnąć
  • #42
    coolombo
    Poziom 29  
    adammc napisał:
    witam dziś były pierwsze próby suba w autku na wzmaku którego zdjęcie wstawie jutro gdyz nadal nie mam własnej cyfrówki wzmacniacz oddał najprawdopodobniej na te dwa cuda około 600W nie kituje a poza tym całość wkrótce napędzac będa 2 takie wzmaki :
    masakra w środku jak się siedzi to nie da się jechac gdyz obraz przed oczami się rozmywa kierownica drga na okolo 5mm no jednym słowem cos potęznego nie da się takrze przełknąc śliny jak to gra na zewnatrz ludzie rozglądaja się z około 400m
    i klepią się po głowie w moim kierunku .

    a co do fajnego wyglądu głośnika z tyłu też mnie to irytuje ale trzebaby było zastosowac elementy plexi w obudowie a taka plexi na 10 15 mm to droga rzecz.

    co do plyty czyli sklejki to nie zgodze się że to szmelc gdyz jest lepsza niz wiurówka o więkrzej grubości
    obrabia się ja łatwo a na obudowe tak mała i takiej konstrukcji czyli trapez z przegroda zupełnie wystarcza i nic nie drga ani nie buczy jednym slowem jak z kamienia.
    membrany głośników drgały przy tej mocy na około
    15 do 23 mm na oko patrząc .
    dach cały lata blacha na 4 mm drga drzwi się same otwieraja chodzi o ryglowanie nie pociagnięcie klamki
    na razie akumulator jest juz 72Ah
    ale kond jeszcze stoi na stole

    i dla wiadomości wszystkich obecnych na tym forum
    ja robie na zamówienie ten sprzęt
    to nie dla mnie

    ale ja do swojego opelka co jeszcze stoi bez blach wstawie power 15 i efekt będzie podobny ale taniej mnie to wyjdzie, przy tym ze wzmacniacz będę miał taki sam a jaki wstawię zdjęcia jutro wygląda imponująco w środku :
    napięcie zasilania końcówki +-60V więc na mostku to potęga po 6 tranzystorów mocy na kanał czyli razem na mostku 12
    więc i moc tego wzmaka nie podlega dyskusji kosztuje około 1200zł
    pozdrawiam


    He jak widać car audio rządzi się swoimi prawami ;) Ostatnio na próbę wstawiłem do autka BSW124II(normalnie gra w domu) zasiliłem to to wzmacniaczem około 150W i to co się działo w samochodzie to masakra :D myślałem że stare bmw sie rozleci ;) bas przewracał flaki, obraz w lusterkach się rozmywał, po kilkunastu minutach słuchania łeb mnie rozbolał. Wiedziałem że będzie różnica ale nie aż tak kolosalna. Niestety w aucie tego nie zostawie bo na zewnątrz słychać jak gra dach, rejestracje i jeszcze pare blach, mam wrażenie że auto mi się rozkręci ;)
  • #43
    adammc

    Poziom 26  
    jak na razie autko wraz ze sprzętem jeszcze nie skończonym stoi w garażu poniewaz nasza policja na tablicy ogłoszeń zamieściła cos w rodzaju listu gończego za czerwona wectrą
    z nieoficjalnych żródeł dowiedziałem się że takie spotkanie z nasza policja grozi mandatem wysokości 1000 zł i zabraniem dowodu
    trzeba będzie poczekac az ta sprawa trochę przyschnie bo szkoda kasy płacic
    czy sa na to jakieś paragrafy w polskim prawie
  • #44
    adammc

    Poziom 26  
    witam ostatnio podczas porządków po remontach przypadkowo znalazłem papier z parametrami tych głośniczków a z tego co pamiętam Ktoś o nie pytał
    więc wstawiam w załączniku.

    :D a teraz z innej beczki jak dotychczas sprzęt pracował na akumulatorze 74Ah zaś przed założeniem było około 45Ah , na wymianę alternatora na silniejszy lub dołorzenie następnego miał przyjść czas i stało się w końcu 2 dni temu spłonął alternator po godzinie grania :| niech to będzie motywacja dla następnych budujących audio -licho nie śpi a poza tym to było do przewidzenia ,cały ból polega na tym że teraz autko jest bezurzyteczne do naprawy ..nie da się jezdzić ..
  • #45
    gta
    Poziom 1  
    chcialbym wszystkim powiedziec ze jednak wlasciciel tych glosnikow nie klamie to sa pioneery serii premier a premier dlatego bo maja przedluzona gwarancje na 2 lata za ktora sie extra placi przynajmniej tutaj w stanach tak jest cena 270 $ a co do mocy to faktycznie jest rowniez wiarygodna. Jedynie co bym chcial podpowiedziec to to ze te wzmacniacze po 400 watt to troche malo bo ja sam mialem je podpiete pod pioniera GM-D510M i to bylo zdecydowanie malo kondensator 1.5 farad tez troszke malo efekt jest takli ze przygasaja swiatla wiatrak nawiewu zwalnia przy uderzeniach i przygasa deska wiec szybko zecydowalem sie na oryginalny wzmacniacz do tych glosnikow PRS-D300SPL http://www.pioneerelectronics.com/pna/product/detail/0,,2076_183982244_152869107,00.html i kondemnsator RockfordForsgate CPCC1 http://www.rockfordfosgate.com/ezcompare/accessories/Accessories_fullSize.asp?key=198. Po tych modyfikacjach moge powiedziec ze te glosniki pokazaly co potrafia i faktycznie raczej przystosowane sa do db drag jak sama nazwa glosnikow mowi PRS-D3004 SPL czyli na zawody typu SPL czyli glosniki wytwarzajace jak najwieksze cisnienie akustyczne.Sam je mam ale niewykorzystuje pelnej ich mocy bo poprostu inne zakrezy zagluszaja.
  • #46
    adammc

    Poziom 26  
    szkoda ,że nie mam jakiej ciotki w ameryce albo bogatego kuzyna :D
    nie dawno miałem urodziny a prezent w postaci takiego wzmacniacza i kondensatora by się przydał.

    :arrow: czy firma pioneer zabiera w ogóle głos w sprawie dopasowania i przeróbki instalacji elektrycznej w samochodzie tzn.ładowanie akumulator itp.
    czy milcza raczej w tej sprawie a klientom pozostawiają prostowniki włączone do sieci :?: bo na zdjęciach z zawodów tak bywa :|
  • #47
    loniusz
    Poziom 11  
    Bardzo fajna skrzynka za wygląd 5-, ale sklejka 18 mm to jak dla mnie zdecydowanie zamało, przy takich ciśnieniach jakie zapewne wytworzą te głośniki będzie bardzo grała (rezonowała). Głośniki też niczego sobie, sprzet z wyższej półki. Acha proponuję zrobić podfrezowania na głosniki ma to kilka plusów a mianowicie:
    -lepsza ochrona mechaniczna głośnika
    -sklepowy wygląd
    -efekt........
    ale niestety w 18mm sklejce chyba nic z tego nie wyjdzie, trzeba by sklejić ze sobą dwie takie płyty.
  • #48
    adammc

    Poziom 26  
    można by nałozyc nakładkę z więkrzymi otworami i juz by bylo.

    co do drgan to ta konstrukcja jest trapezowa co juz ma duzy wpływ na sztywność obudowy dodatkowo przegroda zamocowana w środku dobrze wzmacnia całość.
  • #49
    adammc

    Poziom 26  
    czy ja mówiłem coś o 2kW?- nie
    więc nikt tu nie kłamie a wspominano juz wiele razy w tym temacie że na zawodach to ludzie w autach maja po kilka akumulatorów a zasilane to jest z prostowników wpiętych do sieci, ogólnie takiego szprzętu nie da sie słuchac podczas jazdy i robiony on jest na zawody więc kabel nie przeszkodzi.:|
    co do 2 kW zrobi się 4kw takie wzmaki nie pracują w A klasie by miec taką kiepską sprawność , zazwyczaj w tanszych konstrukcjach stosuje się AB a w potężnych monoblokach nieżadko D więc sprawnośc wzmaka wynosi kolo 80 procent w najgorszym wypadku.
    jak juz podkreslałem wykonany przeze mnie sub nie był zrobiony na dbdrag tylko do jazdy i na razie pracuje na jednym wzmaku takim co wstawiłem na poprzedniej stronie i radzi sobie rewelacyjnie, co do dalszej rozbudowy sprzętu to pewno poczeka ona do następnych wakacji gdyz po ostatniej awari alternatora koszty były spore co ugasiło troche zapał.

    a i jeszcze jedno ostatnio na giełdzie w widziałem kable do zasilan wzmaków o przekroju 30mm kwadrat koszt 25zl od metra zakładając 10A na milimetr kwadrat wychodzi że można pociągnąć takim kablem 300A
    (jak będzie z czego) co daje moc obciążenia 3900W przy 13 woltach więc o kable zbytnio się nie martwie :D . pozostałe elementy instalacji, co do bezpiecznika widziałem kiedyś na własne oczy w aucie bez car audio był na grubym kablu+ akumulatora taki bezpiecznik nie wiem jaki ale był wielkości paczki po cygarach i na pewno jego prąd musiał byc więkrzy niz 100A..gdyż w środku była gruba blacha.

    ciesze sie bardzo że ktoś wreszcie zabiera głos w sprawach instalacji elektrycznej do wielkich mocy bo to 50procent sukcesu a jak widzę czasem posty ze" mam wzmaka podpiąłem go i przygasa i się wyłącza -co jest zepsute"to mnie trafia, wiekrzośc takich tematów kończy się na tym że kable zasilające miały po 1,5mm kwadrat
    :D
  • #50
    Antylopa
    Poziom 11  
    Jedyne co mi się podoba ww tym subie to terminal
  • #51
    wow
    Poziom 27  
    I tylko po to wyciągnołeś temat z przed 2 lat???
  • #52
    łowieca
    Poziom 30  
    Nooo pogratulować mega trafnego spostrzeżenia :/
    Niby dlaczego nie podoba sie Pionek ?? może jest troche mułowaty, ale za to ciśnienie robi niezłe ;)

    Ps. z racji że nie komentowałem tego tematu to dodam od siebie że niezłe wykonanie i jak na rok2005 to niezły sprzęcik powstał.
    Może jakieś wyniki z dB dragu ??
  • #53
    daro9925
    Poziom 13  
    Witam
    Konstrukcja klasyka - po prostu super
    Widać że autor wlożył wiele wisiłku w montażu tego suba. Zgadzam sie z kolegą łowieca - pionerki robią spoko ciśnienie ale wole tonsile
    pozdro
  • #54
    ronetto
    Poziom 11  
    a mi sie widzi i jak bym nie potrzebowal bagarznika to wsadzil bym takie 4 w izobarze .... wreszcie ktos przerwal stx-omanie a wy go petujecie ... ma gosc ochote na takie glosniczki to je zaklada mial b ochote je zamontowac w komorze silnika to zamontuje a jak wpadnie na pomysl podlaczenia sie pod sile i ciagnac za soba kilka kilometrow kabla to pewnie tez to zrobi.... bo moze ... bo go stac.... bo ma kaprycho.... albo ma zepsuty sluch i tylko takie glosniki jeszcze tylko slyszy.... dlamnie super 10/10. gdzie je nabyles modaj wiecej szczegolow z budowy pozdro
  • #55
    mike21
    Poziom 29  
    daro9925 napisał:
    Witam
    Konstrukcja klasyka - po prostu super
    Widać że autor wlożył wiele wisiłku w montażu tego suba. Zgadzam sie z kolegą łowieca - pionerki robią spoko ciśnienie ale wole tonsile
    pozdro


    HEHE ostatnie zdanie mówi samo za siebie. Pozdrawiam!

    Te pionki to porazka tez miałem 2 sztuki i zaraz sprzedałem. A takie cisnienie można osiagnąć z duzo tanszych głosników np DBX12r.
  • #56
    łowieca
    Poziom 30  
    Łeee ale porażka nie zakumałem że to seria "SPL" :P
    Myslalem ze to zwykłe 306DVC Premier ( z błędu wyprowadził mnie EQ ;) ).
    Czyli za tą cene to fakt rewelacji nie ma.