Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądy wirowe w hamowni silników elektrycznych

Aleksander9911 20 Sty 2018 17:59 333 3
  • #1 20 Sty 2018 17:59
    Aleksander9911
    Poziom 8  

Witam,
    Jestem studentem, obecnie zajmuję się budową hamowni do silnika elektrycznego w ramach projektu koła studenckiego. Mam dość duży problem którego nie jestem w stanie przeskoczyć. Otóż hamownia będzie działać na zasadzie wytworzenia prądów wirowych na aluminiowym dysku sprzężonym z wałem>sprzęgłem>silnikiem. Za wytworzenie prądów wirowych chciałbym, aby odpowiadały magnesy neodymowe które za pomocą śruby pociągowej będą zbliżane do wirującej tarczy. Moc silnika to 8Kw przy 10000 rpm, drugi pomiar z przekładnią 5:1.

Niejasności:
    1)Ilość magnesów potrzebna do wyhamowania silnika, czy np 7 magnesów UM 50 X 20 / M8 / N każdy o udzwigu max=160kg wystarczy?
    (pierwszy link w google po wpisaniu: UM 50 X 20 / M8 / N)

2)mocowanie magnesów, w internecie znalazłem o uchwycie magnetycznym(co wygląda bardzo przyjemnie), jednak nasycenie obudowy magnesu zmniejsza znacznie zasięg jego działania, przez co obawiam się że na przestrzeni 5mm od elementu mogę mieć zbyt duży skok siły (dobrze/źle?)

3)jak je zamontować, aby nie stracić palców, wizualizacja w inventorze pokazuje że odstęp między kolejnymi krążkami wynosi 12mm. przy takiej sile jest szansa utrzymać to w ręce i przykręcić?

4)obrotowy element hamujący-(tarcza/dysk) pierwotna myśl, wytoczymy. ale po przemyśleniu zastanawiam się czy nie lepiej poszukać tarczy, podobnej do tej, którą montuje się w retarderach elektromagnetycznych aby lepiej odprowadzała ciepło, co myślicie?