Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Iveco eurocargo tector 12E24 - Piszczacy pasek wielorowkowy

20 Sty 2018 18:37 1707 19
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem z paskiem klinowym iveco eurocargo tector. Po wymianie paska rolek alternatora napinacza ptzejechalem jakies 30 tys km i pasek zaczyna piszczec. Piszczy ciagle. Napinacz napiety luzow brak pompa wody wymieniona teraz bo miala delikatny luz. Zastanawia mnie to ze pasek zalozony jest na rolke prowadząca ktora jest plaska druga strona. Probowalem to jakos przelozyc ale nie ma opcji bo brakuje paska. Ma ktos pomysl jak to naprawic aby nie piszczalo?
  • Poziom 39  
    Pasek ma tak być na tej rolce a piszczy bo:
    1. Jest dziadowski.
    2. Zużyte koło pasowe alternatora
    Jeśli koło nowe to trzeba je troszkęstoczyć bo wierzchołi klinów sa za wysokie i powinno śmigać nawet na starym pasku.
  • Poziom 8  
    Pasek firmy dayco. Alternator jest nowy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na rolce tej ktora jest plaska pasek idzie strona z rowkami. I co zauważyłem tam zostaje duzo gumy. Rolka jest ok 0 luzow.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pasek dayco to zwykle kupa chyba że do wysokich obciazen - dziwnie to brzmi ale ta sama firma robi paski tego samego rozmiaru ale różnej jakości. Moje ostatnie doświadczenia przemawiają za paskami Optibelt.
    Alternator mam nadzieję bosch (ori) bo zamienniki często mają koła które nie trzymają/klinują paska.
    Jeśli na rolce zostaje guma to pasek jest z kalosza albo rolka się ciężko kręci - może tak się dziać po rozgrzaniu lozyska.

    Możliwe że pasek nie ślizga się na altku tylko na innym kółku. Odpal zimny silnik, niech sobie popiszczy ze 2min, zgaś i ręką dotykaj ostrożnie kół - to na którym się ślizga będzie wyraznie cieplejsze.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Wymień pasek koszt niewielki. Dzisiejsze paski czasem dłużej nie chodzą, w przeciwieństwie do fabrycznych.
  • Poziom 8  
    Alternator orginalny. Jaki pasek polecacie? Conti bedzie dobry? Ponoc idzie na 1 montaz.
  • Poziom 43  
  • Poziom 39  
    Conti po tygodniu wyglądały jak by je ktoś ogniem traktował od strony silnika, wyglada na to że było im zbyt gorąco. Gatesy krótko jeździły, bosch troszkę dłużej ale bez rewelacji....... Prubuj, może jakiś trafisz albo kup za zachodnią granicą, 500km za granicą.
  • Poziom 8  
    A ma ktos fotke jak pasek powinien prawidlowo byc w silniku tector?
  • Poziom 43  
    O paskach dostępnych w handlu to można książki pisać.
    Po wymianie rozrządu w swoich auta zakładam z powrotem orginalne. Są sparciałe spękane, ale chodzą. Nie piszcza nie zrywają się. Działają jakieś 250-300tyś. Poszukaj po szrotach i bierz nawet używki ale Ori.
    Bo te kupne to chodzą od 8tyś do 40 paru. W zależności od firmy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Panowie, co wy go tak na okolo prowadzicie? Przecież można do serwisu podjechac po oryginalny pasek i po problemie jeśli to faktycznie wina paska.
  • Poziom 43  
    kkknc napisał:
    O paskach dostępnych w handlu to można książki pisać.


    Jak pasek się niszczy to albo rolki wypracowane, albo błoto, woda, olej , paliwo atakuje pasek.

    Rzadko zmieniam bez sensu, a jak już to jest jak pisze , często w A klasie jak rolka zużyta lub brak choć tej małej posłony,
    Lub w dostawczakach co robią pierdyliony km rocznie rolka alternatora staje się płaska.
    WYpracowane lub chińskie podróbki rolek alternatora źle współpracujące.
    I z pewnoscią kupiłeś alternator badziew , więc sprawdź lub zmień koło pasowe.
    Nowe alternator to koszt 1300-6000zł.
  • Poziom 8  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    kkknc napisał:
    O paskach dostępnych w handlu to można książki pisać.


    Jak pasek się niszczy to albo rolki wypracowane, albo błoto, woda, olej , paliwo atakuje pasek.

    Rzadko zmieniam bez sensu, a jak już to jest jak pisze , często w A klasie jak rolka zużyta lub brak choć tej małej posłony,
    Lub w dostawczakach co robią pierdyliony km rocznie rolka alternatora staje się płaska.
    WYpracowane lub chińskie podróbki rolek alternatora źle współpracujące.
    I z pewnoscią kupiłeś alternator badziew , więc sprawdź lub zmień koło pasowe.
    Nowe alternator to koszt 1300-6000zł.

    Widzisz akurat kupilem orginalny jak juz wczesniej pisalem. 1599 dalem bosch.
  • Poziom 8  
    saron22 napisał:
    Panowie, co wy go tak na okolo prowadzicie? Przecież można do serwisu podjechac po oryginalny pasek i po problemie jeśli to faktycznie wina paska.


    Tylko nikt nie potrafi napisac jakiej firmy pasek wybrac aby po 20tys km nie bylo powtorki z rozrywki. Kupowac uzywane moim zdaniem to zly pomysl. Zwlaszcza ze na szrocie paski nie sa juz te ktore byly na 1 montazu...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    ZObacz czy prawidłowo masz pasek założony. Bo druga strona rolki może niszczyć ząbki .
    Dodano po 50 [sekundy]:
    Masz zwykłe koło pasowe na alternatorze czy wolnobieg?

    Kolo pasowe mam na alternatorze.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ma ktos schemat kolejnosci zakladania paska? Zebym mogl to zweryfikowac potrzebuje jakies zdjecie. Bo juz probowalem go inaczej przelozyc ale mi go brakuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pasek mam dobierany po vin jesli chodzi o dlugosc.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    wrobel000 napisał:
    Tylko nikt nie potrafi napisac jakiej firmy pasek wybrac aby po 20tys km nie bylo powtorki z rozrywki.

    Pisałem OPTIBELT.
    Pisałem że pasek po jednej rolce jeździ rowkami.
    Tam nie ma zbytniej możliwości założenia paska inaczej.
    Jak założyć pasek - google, hasło silnik tector i przeglądaj grafiki.
  • Poziom 8  
    Napinacz pasek oraz rolki prowadzace wymienione. Jak narazie spokój. Zobaczymy jak długo.
  • Poziom 8  
    Pomogła wymiana rolek na nowe napinacza. Czyli prawie wszystko nowe bo pompa wody oraz alternator tez niedawno zmieniony. Pasek jaki kupiłem to optibelt. Jest troche drozszy ale juz w rekach widac roznice. Dzieki za pomoc.