Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stop aluminium do obróbki skrawaniem.

tomek_17 21 Sty 2018 15:04 108 8
  • #1 21 Sty 2018 15:04
    tomek_17
    Poziom 10  

    Witam
    Potrzebuje stop aluminium który dobrze się obrabia skrawaniem. Z tego co wyczytałem nadaje się do tego stop aluminium (PA9/7075) zawierający w swoim składzie około 6 % cynku. Dajmy na to że posiadam aluminium 100% czystości (wiem że takiego się nie spotyka proszę mi tego nie uświadamiać) chce uzyskać stop alu w którym jest 6% cynku (czyli 94% alu i 6 % cynk).
    I tu mam pytanie czy to się liczy wagowo? np. chce uzyskać 1 kg stopu, czyli daje 940 gramów alu i 60 gramów cynku
    czy objętościowo np. chce uzyskać 1000 cm3 czyli daje 940 cm3 alu i 60 cm3 cynku.
    Dodam że gęstość aluminium wynosi 2,7g / cm3 a gęstość cynku 7,14g / cm3.
    Planuje odlewanie sztabki i próbę jak się ten stop poddaje obróbce skrawaniem (jeśli ktoś jest zainteresowany dodam foto przed i po proszę pisać)
    Czekam na odpowiedź
    Pozdrawiam
    Tomek

    0 8
  • #3 21 Sty 2018 15:28
    tomek_17
    Poziom 10  

    Potrzebuje coś odlać co będzie później skrawane. Aktualnie posiadam dużo aluminium ale jest ono za bardzo plastyczne.

    0
  • #5 21 Sty 2018 15:38
    tomek_17
    Poziom 10  

    Mam piec, już nieraz coś odlewałem. Stosuje tylko formy pisakowe. Będzie to robione amatorsko dla celów hobbistycznych więc technologia ciśnieniowa itp profesjonalne rozwiązania nie wchodzą w grę. Pytam tylko czy te 6% to się liczy wagowo czy objętościowo.

    0
  • #7 21 Sty 2018 15:42
    Christophorus
    Poziom 41  

    Blisko 30 lat temu próbowałem odlewania aluminium w warunkach domowych. O ile stopienie go nie jest jakimś dużym problemem, to wykonanie dobrego odlewu już tak. Odlewałem do zwykłych form przez "wlanie" stopionego aluminium. Często w odlewach pojawiały się pęcherze powietrza co dyskwalifikowało taki odlew do użytku. Oczywiście wychodziło to dopiero podczas obróbki skrawaniem. Zdarzyło się raz, że aluminium wlałem do formy na "dwa razy" robiąc dolewkę po kilkunastu sekundach. Podczas obróbki skrawaniem okazało się, że w tym miejscu aluminium nie połączyło się trwale tworząc coś w rodzaju pęknięcia. Moim zdaniem bez dobrych form i możliwości odlewania ciśnieniowego wykonywanie odlewów z aluminium w warunkach domowych obarczone jest dużym ryzykiem, że odlew będzie słabej jakości.

    Jak masz dużo aluminium, odpadów itp. to lepiej je sprzedać w punkcie skupu, trochę dołożyć i kupić solidny materiał.

    0
  • #9 21 Sty 2018 15:50
    tomek_17
    Poziom 10  

    Ok jeśli uda mi się odlać coś co nadaje się do czegokolwiek postaram się to tu zamieścić.

    0