Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilla Atlantic 125ccm - 4t - silnik nie odpala -brak odpowiedzniego podciśnien

adresfizyczny 21 Sty 2018 18:11 591 8
  • Poziom 16  
    Witam

    Jak w temacie skuter Aprilla Atlantic z czterosuwowym silnikiem 125 ccm (bratnia konstrukcja Piaggio). Od jakiegoś czasu borykam się z problemem odpalania silnika po postoju dłuższym niż jedna doba. Podczas rozruchu pompa paliwa nie tłoczy w ogóle benzyny do gaźnika.

    Co sprawdziłem:
    - rozrusznik kręci szybko i bez uwag
    - gumowy kruciec gaźnika nie jest pęknięty
    - przewody podciśnienia szczelne
    - luz zaworowy skontrolowany i ustawiony
    - pompa paliwa (mikuni) zmieniona na nową - bez zmian
    - gażnik srawdzony i wyczyszczony. Po zalaniu komory pływaka benzyną ze strzkawki silnik zapala od strzału.

    Ktoś ma pomysł dlaczego podciśnienie podczas rozruchu jest zbyt małe by "ruszyć" pompe paliwa?[/align]
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Do sprawdzenia jeszcze przewód między pompą paliwa a zbiornikiem (szczelny, nie zatkany) i filtr wstepny paliwa w baku nie zapchany), rurka filtra szczelna).
    Ponadto do sprawdzenia zaworek i filtr między pompą paliwa i gaźnikiem.

    adresfizyczny napisał:
    Ktoś ma pomysł dlaczego podciśnienie podczas rozruchu jest zbyt małe by "ruszyć" pompe paliwa?


    A masz pewność że to problem z podciśnieniem? Zważ że podciśnienia zapewne nie bedzie jęsli w silniku wydmuchało którąś z uszczelek skrzyni korbowej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Schemat instalacji paliwowej:

    Aprilla Atlantic 125ccm - 4t - silnik nie odpala -brak odpowiedzniego podciśnien

    Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem.
    BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś też problemy z praca na niskich obrotach.
  • Poziom 25  
    Jeżeli piszesz,że
    adresfizyczny napisał:
    Po zalaniu komory pływaka benzyną ze strzkawki silnik zapala od strzału.
    to znaczy ,że paliwo ucieka Tobie z komory pływakowej (dziura, nieszczelność zaworka spustowego ). Silnik powinien odpalać na paliwie z gaźnika i chodzić na nim dłuższą chwilę ,potem brakujące paliwo jest uzupełniane z baku na bieżąco przez pomki,zawory itp. , które potrzebują podciśnienia. Jeżeli silnik po odpaleniu pracuje normalnie tzn. że podciśnienie jest bo skąd brałoby się paliwo do normalnej pracy.
  • Poziom 16  
    Po mojej długiej nieobecności ... Dzięki za podsunięte pomysły.
    Podciśnienie brane jest z króćca łączącego cylinder i gaźnik. Króciec sprawdzony 20 razy - jest szczelny. Podobnie przewody paliwa i podciśnienia.
    Gdy Aprilka postoi dłużej niż jedną dobę zaczynają się potężne problemy z odpaleniem ponieważ paliwo z komory pływaka odparuje a pompka nie pompuje.
    Najbardziej pasowała by do mojego przypadku teoria z zaciętym zaworem powietrza wtórnego. Nie do końca wiem czy w tym modelu coś takiego występuje ale będę szukał.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    adresfizyczny napisał:
    Nie do końca wiem czy w tym modelu coś takiego występuje ale będę szukał.


    Jeśli sprawdzałeś przewód podciśnienia to powinieneś to wiedzieć - jest w nim trójnik jak na rysunku który wstawiłem?
  • Poziom 25  
    adresfizyczny napisał:
    Gdy Aprilka postoi dłużej niż jedną dobę zaczynają się potężne problemy z odpaleniem ponieważ paliwo z komory pływaka odparuje a pompka nie pompuje
    Jak może odparowac przez dobę tyle paliwa z komory pływaka? Mieszkasz w Afryce?
  • Poziom 21  
    Pavel wszystko wyjaśnił dalej nie ma co drążyć sprawdzić korek spustowy gaźnika i poziom paliwa, pompka do rozruchu nie ma nic wspólnego