Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF XF 105 460 FT 2008’ - Błędy systemu AdBlue - EAS/EAS2

pablo43284 21 Sty 2018 20:29 816 2
  • #1 21 Sty 2018 20:29
    pablo43284
    Poziom 9  

    Poprzedni właściciel użytkował ciągnik z emulatorem AdBlue ok. 2 lata.
    Chcąc uruchomić układ ciągnik trafił do autoryzowanego serwisu Daf.
    To co zostało wymienione w ostatnich 2 miesiącach (dwie wizyty w serwisie):
    1. czujnik Nox przed i za katalizatorem.
    2. czujnik temperatury spalin.
    3. wszystkie filtry, AdBlue kupione w pojemnikach 2x20l w Intercarsie wiec powinien być pewny.
    4. zawór dozujący AdBlue.
    5. czujnik poziomu AdBlue.
    Początkiem tego miesiąca został zdemontowany SCR i oddany do płukania (parametry przed płukaniem 55mbar, po płukaniu 25mbar) silnik odzyskał moc i żwawiej reaguje na pedał przyspieszenia.
    Zostały przeze mnie przeprowadzone testy dostępne w urządzeniu diagnostycznym:
    1. Test sprawdzający system autonomiczny – OK
    2. Test zaworu dozującego – OK (ok. 100ml za pierwszą próbą)
    3. Test nieszczelności filtra AdBlue – OK.
    4. Test obwodu powietrza - OK
    Po w/w wymianach i zabiegach problem nie został usunięty.
    W załączniku błędy jakie występują (17-01-2018), oraz błędy z 11-01-2018 (błędy z częstotliwością 1 to prawdopodobnie przez uruchomienie pojazdu bez SCR - przejazd na warsztat, demontaż i montaż SCR po płukaniu).
    Po skasowaniu błędów (te które można), system nie zgłasza/wyświetla błędów na desce, taki stan trwa przez ok. 200-300km, następnie zapala się na desce błąd - dymek.
    Ostrzeżenie o redukcji mocy pojawia się jak dotąd za każdym razem podczas zatrzymania pojazdu, czy to przez ruch na drodze (np. sygnalizacja świetlna) czy kręcenie pauzy (może to dla kogoś będzie wskazówką).
    Podłączam skaner i odczytuje te same błędy z tą samą liczbą częstotliwości występowania (nie wiem który błąd powoduje zapalenie się dymku czy ostrzeżenia o redukcji mocy).
    Zużycie AdBlue wydaje się być wysokie bo zestaw załadowany 7t przejechał ok. 500km a zużył ¼ zbiornika.
    Samochód jest obecnie w trasie, jak wróci to zamierzam podłączyć się skanerem i przejechać w trasę z ładunkiem żeby sprawdzić odczyty z obu czujników Nox i temperaturę przed i za kat. (ustawie podgląd czujników i będę nagrywał).
    Popatrzę także jak rozpyla dysza podczas dozowania AdBlue.
    Proszę o Wasze sugestie na co zwrócić jeszcze uwagę, co sprawdzić, w jaki sposób i w jakich warunkach.

    0 2
  • #2 21 Sty 2018 21:34
    kisiol
    Poziom 19  

    Patrząc na błędy katalizator do wymiany. Nie oczyszcza spalin.

    0
  • #3 20 Kwi 2019 16:23
    R.grzesiak
    Poziom 2  

    szkoda pieniedzy na reanimacje tego dziadostwa, wydales fure kasy a efekt marny.
    i znowu sie popsuje.cos.
    tez bym obstawial katalizator, jak ktos jezdzil bez tego to normalne,ze sie zapiekl.
    nie wszyscy dobrze je reanimuja

    0