Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Adaptacja immo kluczyka i pilota Seat ALTEA przez VAG k+CAN

21 Sty 2018 23:21 2910 20
  • Poziom 9  
    Moi Drodzy,
    Temat wałkowany był na forum wielokrotnie ale po przejrzeniu kilkudziesięciu postów okazuje się, że żadna z dyskusji nie wyjaśniła tematu do końca..
    Seat ALTEA 2.0 TDI z 2006 roku: zgubiłem kluczyk z pilotem i pozostałem tylko z kluczykiem serwisowym. Kupiłem więc dwa nowe scyzoryki (z 3-przyciskowymi pilotami), frez wycięty poprawnie, a teraz chciałbym je zaadoptować do swego auta. Niestety PIN niedostępny. Mam VAG K+CAN Commander 1.4 z dedykowanym do niego kablem USB.
    Wszystkie znalezione przeze mnie instrukcje mówią, że należy połączyć się z autem przez k-line, a nie przez CAN, aby uzyskać dostęp do funkcji immobilisera w celu odczytu PIN.
    I tu pierwszy problem: k-line przy żadnych ustawieniach nie pozwala na razie połączyć się z ECU. Łączy się tylko przez CAN High Speed 2.0.

    Proszę Was o pomoc i szczegółową podpowiedź krok-po-kroku dla VAG K+CAN:
    1. Jakich ustawień programu użyć aby odczytać PIN?
    2. Jaka jest procedura adaptacji kluczyków z immo?
    3. Jaka jest procedura adaptacji zdalnego pilota 3-przyciskowego (zamykanie-bagażnik-otwieranie)?

    Jeśli czegoś ważnego nie podałem, pytajcie. Chętnie uzupełnię.
  • Poziom 18  
    a can commander czyta pin ??
    Osobiście używam vag dash

    Dodano po 59 [sekundy]:

    A od kiedy w ECU jest zapisany klucz??
  • Poziom 32  
    Klucze zapisane z liczniku
  • Poziom 18  
    read ECU eeprom EDC 15
    read PIN
    PIN z ECU jest ten sam co w DASH
    READ DASH key adaptacion - inna komunikacja
    write key nr ...
    programing
    Vag Dash prowadzi nie wiem czy Vag Can Commader też choć mam i używam do naprawy liczników :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak masz Vag can to łatwiej jest rozwiązać problem. możesz mieć 10 kluczyków nawet:)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale co z centralnym zamkiem??

    Dodano po 1 [minuty]:

    EDC16 przepraszam - slave nie master
  • Poziom 15  
    Potrzebujesz pin, cs i mc. Jeśli cp ori to próbuj jeśli klon. .. mogą być kłopoty.
  • Poziom 9  
    CAR pass napisał:
    a can commander czyta pin ??


    Z tego co czytałem, odczyt PIN realizuje się funkcją specjalną "Immobiliser", która niestety uaktywnia się w programie tylko wtedy gdy wybiorę połączenie linią k-line. Przy takim ustawieniu kliknięcie w "Immobiliser" powoduje jednak pojawienie się komunikatu "Not connected".
    Mogę zatem połączyć się autem tylko poprzez CAN High Speed Connection 2.0 ale wówczas przycisk "Immobiliser" staje się nieaktywny...
    Właśnie w tym jest problem :roll:

    Dodano po 2 [minuty]:

    adam7009 napisał:
    Nie zrobisz nic co chcesz i tym co masz, w tym aucie

    A czym mogę to zrobić nie zmieniając auta ani potrzeby?

    Dodano po 7 [minuty]:

    mar.wo napisał:
    Potrzebujesz pin, cs i mc. Jeśli cp ori to próbuj jeśli klon. .. mogą być kłopoty.

    Dopytam tylko: co to jest CS? MC? Co to za skróty?
  • Poziom 15  
    Abrites, fvdi, key master, key supervag to po obd a z dumpa to np.: tango, TM100, TMpro2, advanced code
  • Poziom 9  
    mar.wo napisał:
    Abrites, fvdi, key master, key supervag to po obd a z dumpa to np.: tango, TM100, TMpro2, advanced code

    To już jest jakiś konkret!! :spoko: Mam FVDI full, muszę go tylko rozkminić :D
    A czy pójdzie na kablu K+CAN?
  • Poziom 18  
    Ojjjojjj ojjjojj

    CS to Audi w SEAT-cie nie znam CS.
    VCC v 1.4 radzi ale widzę że doktorat napiszemy
  • Poziom 9  
    CAR pass napisał:
    Ojjjojjj ojjjojj

    CS to Audi w SEAT-cie nie znam CS.
    VCC v 1.4 radzi ale widzę że doktorat napiszemy

    Wobec tego napisz proszę jak VCC 1.4 mógłby mi w tym pomóc.
  • Poziom 9  
    Moi Drodzy,
    Posunąłem się już nieco do przodu... bo mam PIN! :D
    Proszę podpowiedzcie teraz:
    1. jak zakodować 2 nowe kluczyki. Tzn. jakie muszą być ustawienia programu VAG K_CAN Commander.. jakie opcje włączone i jak po kolei postępować aby nie zepsuć immo w kluczyku. Czytałem, że muszę wyzerować ilość kluczyków i zakodować wszystkie od początku, także ten oryginalny. Czy nie zepsuję go powtórnym kodowaniem? Czy kodowanie muszę zacząć od oryginalnego, czy też kolejność kodowania jest dowolna?
    2. jak zakodować 2 nowe piloty (3 przyciskowe)? I tutaj także proszę o podpowiedź, jak ustawić parametry w programie VAG i jak wygląda procedura kodowania pilotów.
    Z góry bardzo dziękuję!
  • Poziom 15  
    -nie zepsujesz powtórnym kodowaniem klucza, nie ma znaczenia, który klucz pierwszy,
    -piloty to najmniejszy problem, zakodujesz w module 46 nawet bez immo, program sam prowadzi
    -problemem będzie immo - transponder bo sam pin to za mało, moim zdaniem.
  • Poziom 9  
    mar.wo napisał:
    -piloty to najmniejszy problem, zakodujesz w module 46 nawet bez immo, program sam prowadzi

    Moduł46 to PTC-Heizung - trochę dziwnie... Ale tylko dopytuję. Wolę się 2 razy upewnić niż improwizować na ślepo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    mar.wo napisał:
    -problemem będzie immo - transponder bo sam pin to za mało, moim zdaniem.

    Zatem czego jeszcze będę potrzebował? Gdzie powinienem tego szukać?
  • Poziom 9  
    mar.wo napisał:

    Tak jest pewnie w VCDS, którego nie mam (próbowałem wersję Lite ale nie rozpoznaje mi auta, brak mojego modelu na liście AUTOSCAN.TXT). Ja mam tylko VAG K+CAN Commandera, w którym moduł komfortu dostępny jest w kanale 33.
  • Poziom 18  
    We wtorek będę we Wrocławiu.
    Jak potrzebujesz pomocy to napisz PW.
  • Poziom 9  
    _carlos- napisał:
    I jak, udało się?


    Niestety, stoję w punkcie wyjścia...