Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DAF Xf 95 - Blokowanie przednich kół przy lekkim wciśnięciu hamulca.

rafal1022 22 Jan 2018 12:31 1944 17
Wago
  • #1
    rafal1022
    Level 10  
    Witam.
    Pacjent DAF Xf 95 2004r.
    Problem polega na tym,że przy lekkim nawet powiem delikatnym wciśnięciu pedału hamulca, przód od razu daje nura, koła praktycznie stają. Po zgłaszeniu auta i odpaleniu chwile było ok. Po paru minutach problem wraca. Czasem po zgłaszeniu potrafi być dobrze i 50 km a czasem 100m.
    Macie jakieś pomysły? W czym może być problem?
    Klocki były wymieniane pół roku temu. Zaciski pływały. Do wczoraj problemu nie było.
  • Wago
  • #3
    rafal1022
    Level 10  
    Raczej tak. Ale ABS od 3 lat nie działa
  • #4
    Chavez
    Level 25  
    Najlepiej sprawdzić modulatory, zawór hamulcowy osi przedniej i potencjometry pedału hamulca. Na początku testerem :)
  • #5
    rafal1022
    Level 10  
    Dość ogólna informacja. Może bardziej szczegółowo? Pod jakim kątem sprawdzić modulatory?
  • #6
    Chavez
    Level 25  
    Czy reagują na sterowanie przez tester i wskazania potencjometrów pedału hamulca.
  • Wago
  • #7
    rafal1022
    Level 10  
    A jak bedzie zachowywal sie uklad hamowania jak odczepie przewody elektryczne od modulatorow ??

    Jest jeden modulator na strone ale blokuje oba kola przednie to moge je wykluczyc czy nie koniecznie..?

    I jak dokladnie sprawdzic pedal hamulca..?
  • #8
    kisiol
    Level 20  
    Modulatory masz trzy. Osi przedniej tylnej i naczepy. Ty masz sprawdzić przedniej. Pedał sprawdzisz testerem.
  • #9
    saron22
    Trucks specialist
    Moze w ogóle odłącz te hamulce. Po co one w ogóle są? Tylko koszty generują.
  • #10
    rafal1022
    Level 10  
    Kolego odłączyć w celu sprawdzenia czy jest poprawa aby zlokalizować usterkę. Modulatory nie jest tani Aby od tak po kolei wszystko wymieniać.
  • #12
    stanisławpiotr
    Level 32  
    Koledzy czytajcie posty autora. On wyrażenie pisze że od 3 lat abs nie sprawny. Może najpierw udało by się ustalić czy w tym samochodzie jest abs czy ebs bo dla mnie do wypowiedzi było by nieodzowne. Podejrzewam że jest to ebs Wabco i jeśli nie jest sprawny to nie będzie nigdy poprawnego rozdziału sił hamowania między osią przednią a tylną. W tym systemie nie ma korektora sił hamowania mechanicznego więc jeśli ebs nie działa to hamulce działają jako hamulec zasadniczy awaryjny.
  • #13
    rafal1022
    Level 10  
    Udalo sie usunac problem. Nie wiem co ma to wspolnego ale okazalo sie, iz przewod łaczacy ciagnik z naczepa jest uszkodzony. Po rozlaczeniu calkowitym hamulce byly ale trzeba bylo mocno wciskac pedal hamulca po zalozeniu nowego jest OK. Nie wiem jak to dziala bo System EBS i ABS naczepy od paru lat nie dzialaja a jednak brak polaczenia elektrycznego psuje hanowanie.
  • #14
    saron22
    Trucks specialist
    rafal1022 wrote:
    System EBS i ABS naczepy od paru lat nie dzialaja


    To w jaki sposób to auto i ta naczepa przechodziła badania techniczne??
    Na której stacji robisz przeglądy??
  • #15
    rafal1022
    Level 10  
    Twoje posty nie wnoszą nic do tematu. A wręcz przeciwnie.
    Na rolkach hamulce biorą bardo dobrze i równo. Także nie widzę problemu. Auto jest utrzymane w bardzo dobrym stanie. A ABS świeci się na żółto nie na czerwono i jest to system wspomagający i nie każde auto było wyposażone w ABS i jeździ.
    Także daruj sobie jak nie chcesz pomóc. To nie przeszkadzaj
  • #16
    saron22
    Trucks specialist
    rafal1022 wrote:
    A ABS świeci się na żółto nie na czerwono


    Widziałeś, żeby kiedykolwiek kontrolka układu ABS świeciła się na czerwono??

    rafal1022 wrote:
    Auto jest utrzymane w bardzo dobrym stanie


    Jeśli uważasz, że pojazd ciężarowy i naczepa z niedziałającym od X lat układem zabezpieczającym blokowaniu kół podczas hamowania jest utrzymany w bardzo dobrym stanie to chyba mamy różne wyobrażenie na temat bardzo dobrego stanu. Bardzo dobry stan to nie światełka jak na choince czy felgi polerowane na lustro. Napraw po prostu ten ABS i po problemie.
    Będziesz bezpieczniejszy i ty i ci, których mijasz na swojej drodze pędząc swoim 40 tonowym zestawem na odcięciu.
  • #17
    krisbrumm
    DAF Trucks specialist
    rafal1022 wrote:
    Dość ogólna informacja. Może bardziej szczegółowo? Pod jakim kątem sprawdzić modulatory?

    Modulator jeżeli nie jest ekscytowany elektrycznie przewodzi powietrze niemalże jak rura.A w trakcie jazdy nie zachodzi potrzeba ekscytowania modulatorów, czyż nie? Jeżeli modulatory nie mają zewnętrznych wycieków powietrza, to co mają do blokowania kół?
    Weż dwa manometry wyskalowane do 10 Bar z długimi wężami. Popodłączaj węze do przednich zacisków i naciśnij na pedał hamulca. Po zwolnieniu powinno spadać do zera za każdym razem. Maksymalne ciśnienie na siłownikach to jakieś 8 bar maskymalnie na postoju.
    Miałem kiedyś taki jak u ciebie objaw i klocki (podróbki) miały za duże luzy w jarzmach (ktoś je chyba pilnikiem uraczył) i w momencie użycia hamulca, jak klocek dociskany był do tarczy to tyły klocków (tyły - od strony tyłu tamochodu) jakby tarcie podwijało go i jeszcze bardziej wciągało do tarczy. I tak trzymało je dociśnięte do tarczy pomimo, ze siłownik już je dopuścił bo kierowca zwolnił pedał hamulca.

    Dodano po 3 [minuty]:

    rafal1022 wrote:
    Raczej tak. Ale ABS od 3 lat nie działa


    saron22 wrote:
    rafal1022 wrote:
    A ABS świeci się na żółto nie na czerwono


    Widziałeś, żeby kiedykolwiek kontrolka układu ABS świeciła się na czerwono??

    rafal1022 wrote:
    Auto jest utrzymane w bardzo dobrym stanie


    Jeśli uważasz, że pojazd ciężarowy i naczepa z niedziałającym od X lat układem zabezpieczającym blokowaniu kół podczas hamowania jest utrzymany w bardzo dobrym stanie to chyba mamy różne wyobrażenie na temat bardzo dobrego stanu. Bardzo dobry stan to nie światełka jak na choince czy felgi polerowane na lustro. Napraw po prostu ten ABS i po problemie.
    Będziesz bezpieczniejszy i ty i ci, których mijasz na swojej drodze pędząc swoim 40 tonowym zestawem na odcięciu.


    OMG, a później słyszymy w wiadomościach "Kierowca Polskiego TIRa stracił panowanie nad samochodem i wjechał w przystanek autobusowym"

    Dobrze że nie mieszkam w Polsce...
    To co ty robisz to, już pomijam iż jest nielegalne, to jest to po prostu niemoralne a wręcz głupie!
  • #18
    zgred76
    Level 10  
    Skoro są wyświetlane komunikaty na dipie to zrób na początek dianostykę komputerową ,dla osoby która naprawia tą markę kody usterek będą kluczowe.Metodą prób i błędów będziesz długo walczył.Pozdrawiam.