Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Procesor i7-8700K i wysoka temperatura bez OC

Paweł1000 22 Sty 2018 23:52 8862 104
  • Pomocny post
    #31
    310artur
    Poziom 43  
    Miarodajny czy nie sam oceń. Zainstaluj HWiNFO i oceń co ci lepiej odczyty pokazuje. Na twojej płycie jakoś tam HWmonitor działa - co miał to pokazał. Nie mniej jest to program przestarzały i ubogi.

    Nie płaciłeś za OC?
    Cytat:
    Supports DDR4 4266+(OC)* / 4133(OC) / 4000(OC) / 3866(OC) / 3800(OC) / 3733(OC) / 3600(OC) / 3200(OC) / 2933(OC) / 2800(OC) / 2666 / 2400 / 2133 non-ECC, un-buffered memory

    Cytat za producentem płyty - co stoi obok 3000MHz? Czyżby tajemnicze słowo OC? Czyli jednak zapłaciłeś już raz i sam pisałeś że zamierzasz to zrobić ponownie za rok lub dwa.

    Co do turbo - tak to jest jak się nawet nie wie co się kupuje. Kilka razy miałeś napisane już jak działa turbo.
    http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i7/Intel-Core%20i7%20i7-8700K.html
    Tu masz opis taki "większy" tu fabryczny
    https://ark.intel.com/products/126684/Intel-Core-i7-8700K-Processor-12M-Cache-up-to-4_70-GHz
    4,7GHz dla operacji jednordzeniowych! Każde inne ustawienie CPU to OC. Dodatkowo te CPU mają jeszcze bardziej złożone sterowanie. Podcinają taktowanie jak się grzeją, jak prąd za duży idzie itp itd. Pewnie że można zrobić OC i to jeszcze takie toporne jak w tym serwisie i wyłączyć wszystkie te funkcje. No skoro klient chce 3000MHz na RAM i 4,7GHz na CPU "bo takie dokładnie kupił" to się tak ustawia. Klient zadowolony gotówkę zostawił a jak się spieprzy to wróci.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    #32
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
    Nawet producent płyty wie jakie IMC są w kompatybilnych procesorach i z jakimi częstotliwościami mogą pracować :D
    Oczywiście 4.7 GHz na 1 rdzeniu oraz 4.3 na wszystkich na raz to w warunkach idealnych. Tak jak napisałeś od wielu czynników to zależy.
  • #33
    Paweł1000
    Poziom 26  
    Ze specyfikacją się zapoznałem, jeszcze jak kupowałem procesor poprzedniej generacji, tam było tak samo i mimo to na 3000 MHz pamięci pracowały bez problemu i w BIOS procesor wskazywał prawidłowe prędkości CPU, czyli 3800 MHz i 4200 MHz, myślałem że teraz z nowym procesorem BIOS powinien wykryć prędkość CPU 3700 MHz i 4700 MHz, a wykrywa 3700 MHz i 3700 MHz, no naprawdę przepraszam ale nie rozumiem tego, wybaczcie mi, czyli tak jak jest to tak ma być? Chyba że poprzednio też miałem podkręcony procesor a o tym nie wiedziałem? Też BIOS ustawiał serwis, tyle że inny serwis i dlatego BIOS pokazywał CPU 3800 MHz i 4200 MHz. bo było po OC. No zielony w tym jestem niestety, proszę się na mnie nie wkurzać i mi jakoś to wybaczyć.

    W takim razie rozumiem że wszystko jest OK (nie muszę tego rozumieć, ważne że jest OK).
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    #34
    safbot1st
    Poziom 43  
    @Paweł1000 Musisz zacząć w końcu "ograniać". Strona ARK intela jest wyprana z faktów.
    Wejdź na np. cpu-world:
    http://www.cpu-world.com/CPUs/Core_i5/Intel-Core%20i5%20i5-7600K.html
    Proszę, podane taktowania turbo zależnie od rdzeni.
    Intel takiego technicznego "bełkotu" u siebie nie zamieści, bo ludzie się przestraszą i uciekną...;)
    To już wiesz, czy miałeś OC na i5?
  • #35
    Paweł1000
    Poziom 26  
    Wychodzi na to że miałem OC procesora i5, choć myślałem że tylko pamięci było podkręcone.

    Dziękuję za pomoc kolegom safbot1st, 310artur, daminek1234, Robert B, Kasek21, Kraniec_Internetów a w szczególności koledze sylweksylwina za cierpliwość. Mam nadzieję że nikogo nie pominąłem.
  • #36
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
    Niekoniecznie musiałeś mieć OC na i5, każda płyta (z różnym UEFI) może inaczej pokazywać częstotliwość (bazowa/turbo). Częstotliwość poszczególnych rdzeni możesz sprawdzać HWiNFO, CPU-z lub od biedy HWMonitor :)
  • #37
    safbot1st
    Poziom 43  
    No właśnie wg. mnie nie miał OC na i5. ;)
  • #38
    310artur
    Poziom 43  
    No i warto jakbyś teraz sprawdził w HWiNFO. Odpal sobie to i rób coś na PC. Chyba nie wydałeś tej góry kasy żeby to męczyć w OCCT. W tle miej HWiNFO i tam masz kolumnę maks wartości. Taktowanie pewnie w końcu pokaże się 4,7GHz ale nie na wszystkich rdzeniach na raz.

    Popełniasz błąd kupując płyty z chipsetem Z i procesory z K. To zestawy dla tych którzy ogarniają. No ale skoro kupujesz to ogarnij. Ludzie to zrobili dla ludzi. To nie jest tajemna wiedza. Poczytasz, poszukasz pobawisz się. Może nawet ci się spodoba i powoli sam sobie to podkręcisz lepiej niż jakikolwiek serwis. Ja się dziwie że serwis ci podkręca - to pracochłonny proces jak chce się to zrobić dobrze to potrzeba godzin testów. Na szybko to widziałeś efekty - niby działa tylko jak? Grzeje się a pewnie i stabilność by straciło po czasie.
    Ja tak drogiego i fajnego sprzętu żadnemu serwisowi nie dałbym do OC. Tego na studiach nie uczą, do tego trzeba mieć pasje. To nie jest tiunig silnika nie ma na to gotowego przepisu. Są pewne reguły ogólne a reszta to metoda prób i błędów potwierdzana wielogodzinnymi testami. Sprzęt da się ustawić na takiej granicy stabilności że będzie wywalać błąd raz na 2 tygodnie... To musisz zaakceptować taki sprzęt wymaga wiedzy albo nie jest wart swojej ceny. Tylko powtarzam - nie wiesz dziś to nic. Masz czas naucz się bo warto.
  • #39
    Paweł1000
    Poziom 26  
    W BIOS ustawiłem RAM na 2700 MHz dodatkowo ustawiłem wentylatory na max i w tej chwili w FurMark CPU burner temperatura nawet spadła, teraz wygląda to tak jak na zdjęciu (CPU w BIOS ma temperaturę coś ponad 40 stopni, już jestem w pracy dlatego nie mogę dokładnie sprawdzić). Czy teraz jest dobrze? Mam coś jeszcze robić? Chciałbym jeszcze popracować nad chłodzeniem, lepiej było by zmienić całe chłodzenie powiedzmy na SPC Grandis, czy wymienić sam wentylator, cena wyjdzie podobna, nawet taniej będzie kupić Grandisa, jak bym sprzedał swojego Fortisa.
  • #40
    310artur
    Poziom 43  
    Moja rada taka żebyś teraz zrobił na tym PC to co robić zamierzasz. Zagrał czy do czego tam go masz. Wybierz mu najcięższe zadanie z jakim się zetknie w życiu w praktyce. W czasie tego testu miej HWiNFO w tle i zobacz jakie maksy i jakie średnie wartości osiągnie (lub włącz sobie logowanie pomiarów do pliku).
    Według mnie jest OK i nic robić nie musisz.
    PS widziałeś jednak ma 4,7GHz ;)
  • #41
    Paweł1000
    Poziom 26  
    "Wybierz mu najcięższe zadanie z jakim się zetknie w życiu w praktyce" chyba to będą gry i filmy online, od gier to syn, a filmy to ja. Dokładne testy podczas pracy przy w/w powinienem zrobić do końca tygodnia, jak porobię to opiszę wyniki, ale z tego co się wydaje na tą chwilę, wychodzi że będzie już sporo lepiej.

    Rozglądam się za wydajniejszym wentylatorem do CPU, w związku z tym mam pytanie, na co zwrócić uwagę wybierając wentylator, przepływ powietrza CFM czy ilość obrotów na minutę. Bo że poziom hałasu to rzecz oczywista, jak znajdę coś co ma duży przepływ powietrza, wysokie obroty to najczęściej w opiniach użytkowników uwagi że głośno pracuje. Może ktoś się orientuje jaki wentylator ma obroty powyżej 18000 na minutę, chodzi cicho, ma duży przepływ powietrza i ma sterowanie PWM i kosztuje do 100 zł.
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #43
    daminek1234
    Poziom 25  
    Może coś od Noctua?
    Szczerze to dużo więcej nie wyciągniesz. Zwracaj uwagę i na ciśnienie statyczne i na CFM.
    Wysokie ciśnienie sprawdza się przy tłoczeniu powietrza w np. cooler. Służy także tworzeniu nadciśnienia. Natomiast CFM mówi sam za siebie.

    Musisz roszczytać i popatrzeć.

    A jak dalej nie będzie starczać to Delta Fans :)
  • #44
    Paweł1000
    Poziom 26  
    Zamówiłem w morele.net kompletne chłodzenie Raijintek TISIS (podobno wydajniejszy od droższych NOCTUA), to z outletu za 177 zł. dodatkowo na OLX zakupiłem 2 sztuki wentylatorów Cooler Master MasterFan 120 AB (12 cm sterowane PWM), wentylatory osiągają obroty w zakresie 600 - 2000 obrotów na minutę. Jak wszystko dojdzie to porobię testy i dam znać czy pomogło i jak pomogło, bo pomoże, musi...

    Ma ktoś doświadczenie z chłodzeniem Raijintek TISIS, w specyfikacjach jest napisane że jego TDP wynosi 350, mój Fortis ma TDP na poziomie 220, wiec myślę że powinienem z 6 stopni ugrać, jest to realne? Od biedy mogę w tym Raijinteku zamienić wentylatory na te Cooler Mastera, to może dodatkowo 4 stopnie ugram... oczywiście wentylatory podmienię jak TISIS nie będzie dość dobrze chłodził.

    Realne jest aby ten TISIS faktycznie miał 350 TDP?


    "A jak dalej noe będzie starczać to Delta Fans" nie wiem ale obawiam się że zamontowanie Delta Fans może doprowadzić do przemieszczania się komputera (znalazłem info że osiąga 4000 obrotów na minutę):
  • #45
    310artur
    Poziom 43  
    Cytat:
    Dane techniczne: Wymiary: 140 x 130 x 166.50 mm (szerokość x długość x wysokość)
    Waga (z wentylatorami): 1211g
    Waga (bez wentylatorów): 1050g
    Materiał: niklowana miedź (rurki cieplne, opatentowana podstawa), niklowane aluminium (radiator)
    Ilość miedzianych rurek cieplnych: 5 sztuk na każde skrzydło
    Średnica rurek cieplnych: 8mm na każdą sztukę
    Efektywnośc chłodzenia:
    - bez dodatkowych wentylatorów w obudowie: 200W TDP
    - maksymalna efektywność chłodzenia przy normalnym przepływie powietrza: 350W TDP
    Wentylatory: 2x 140mm PWM
    Wymiary wentylatora: 140 x 140 x 25 mm
    Głośność: od 16 do 23 dBA
    Przepływ powietrza: maksymalnie 2x 119 m3/h (238 m3/h)
    Ciśnienie: 0.9 mmH2O
    Prędkośc obrotowa: od 600 do 1000 obr/min
    Łożysko: opatentowane ślizgowe
    Napięcie pracy: od 7 do 12V
    Złącze: 4-pin PWM
    Regulacja prędkości obrotowej: automatyczna (PWM)


    Chłodzenie ma TDP 200 chyba że wymusisz w obudowie taki przeciąg że w obudowie temperatura nie będzie rosła wcale chyba. To ma 2x po 14cm przedmuchu 119 m3/h bo głupotą te wartości dodawać (wentylatory tłoczą w sumie to samo powietrze). Czyli tyle musisz wyssać z obudowy zza lub z nad chłodzenia zależnie jak to ustawisz.
    PS zamiana 14cm wentylatorów na 12cm to ani mądre ani proste.

    Ja wybrałbym thermalright mucho. Używane radiatory można kupić za 100-150PLN do tego 2 wentylatory solidne 120cm i byłoby raczej wydajniej.
    Te twoje chłodzenie ma 5 rurek ciepła i chyba tylko ten kosmiczny przedmuch je broni. Reszta to typowe rozwiązanie. Jak czytam że to łożysko ślizgowe ma opatentowane to stopę radiatora... No proszę cie - spójrz na to wygląda jak każde inne chłodzenie.
  • #46
    Paweł1000
    Poziom 26  
    200 TDP to ma sam radiator bez wentylatorów, z wentylatorami ma 350 TDP.

    "PS zamiana 14cm wentylatorów na 12cm to ani mądre ani proste" czemu tak sądzisz? wentylatory TISIS mają prędkość obrotową od 600 do 1000 obr/min, zaś CoolerMaster od 600 do 2000 obr/min, dodatkowo wentylatory 14 cm wystają ponad obudowę radiatora i z tego co wynika ze zdjęcia wętylatory 14 cm urzyte w tym chłodzeniu mają mocowania pod wymiar 12 centymetrowych wentylatorów, podobnie zresztą jak Silencium Fortis 3.

    Dodano po 8 [minuty]:

    to że ma tylko 5 ciepłowodów (ale za to każdy o średnicy 8 mm) to nie jest tak że lepiej mieć 6 ciepłowodów każdy po 6 mm średnicy. Odnośnie MUCHO, akurat dzisiaj oglądałem na youtube materiał Liptona porównanie między Mucho vs Fortis 3 vr Grandis i wynik był taki że najwydajniejszy okazał się Grandis, a Mucho nawet przegrał z Fortisem 3 (zdolność chłodzenia była na takim samym poziomie jak Fortis, jednak Fortis wygrał z Mucho pod względem funkcjonalności, montażu itp, Mucho ma tylko 240 TDP)
  • #47
    310artur
    Poziom 43  
    Te co zamówiłeś przy maks obrotach mają 137m3/h przy 3,5mm sprężu te zamontowane 120m3/h przy 0,9mm sprężu czyli te twoje są "lepsze" o mniej niż 10% co w tym układzie i tak nic nie da ale za to będą fajniejsze bo rozwiną zawrotny hałas rzędu 36dBA zamiast 23dBA od oryginalnych 12cm.
    Chłodzenie powietrzem ma swoje ograniczenia. Nawet jak tam zaczniesz przetłaczać 1000m3/h to wiele już nie da. Finy radiatora w takich klockach są chłodne - CPU osiąga takie temp. bo szybciej się już nie da z niego odebrać tej energii rurkami. Jak coś ma pomóc to więcej lepszych rurek ale i tu 5 czy 6 to już też mało zmienia bo powierzchnia IHS jest jaka jest i więcej tam nie upchniesz.
    Tyle wykładu z inżynierii środowiska ;)
  • #48
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #49
    Paweł1000
    Poziom 26  
    "Wiesz jakie to jest głośne?" widziałem na aliexpress że coś ponad 60 db., wracając do TDP 350 to w morele.net w ichniej wyszukiwarce zaznaczyłem TDP ponad 330 TDP do 360 TDP i TISIS sie załapał, dodatkowo z opinii użytkowników wynika że różnica między FORTIS 3 a TISIS w ich przypadku wynosi kilkanaście stopni na korzyść TISIS, opinia od użytkownika który wymienił właśnie FORTISA na TISIS.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Odszukałem komentarz urzytkownika który zmienił Fortisa na TISIS "Witam. Kupiłem to chłodzenie po kilku dniowych namysłach i sprawdzeniu testów w necie. Dotychczas mojego i5 3570K podkręconego na 4,5 GHZ schładzałem Silentium PC Fortis. Pod obciążeniem posiadał on ok 81 st. C. Zaś to chłodzenie Raijintek jest rewelacyjne. Przy 4,5GHZ w stresie mam 55 st. C maksymalnie więc pozostaje jeszcze zapas do podkręcania zwłaszcza ,że procek chodzi na napięciu 1,15 V co jest myślę świetnym wynikiem" źródło morele.net strona 3 "opinie"

    Zdaje sobie sprawę że każdy komputer będzie się inaczej zachowywał, dlatego od początku liczę na zysk coś koło 7 stopni mniej w stresie, a nie o 26 stopni bo taki właśnie wynik uzyskał inny użytkownik tych obu chłodzeń.

    Dodano po 17 [minuty]:

    "200 TDP to ma sam radiator bez wentylatorów, z wentylatorami ma 350 TDP. Chciałbym to zobaczyć"

    proszę, tu jest wersja core (sam schładzacz bez żadnego wentylatora) -

    https://www.morele.net/chlodzenie-cpu-raijintek-tisis-core-0r100017-774994/

    Zanim się na niego zdecydowałem to sporo szukałem informacji jaki byłby najlepszy, jak by nie patrzeć to wyszedł mi własnie TISIS, inną sprawą jest czy stan faktyczny nie będzie się różnił od informacji zaczerpniętych w internecie, się okaże, pożyjemy zobaczymy... jestem dobrej myśli. W dodatku nie jest to nie wiadomo jaki wydatek, to tylko 177 zł.
  • #50
    310artur
    Poziom 43  
    Wkleiłem ci dane producenta a nadal tu jakieś bzdury piszesz.
    Cytat:
    Efektywnośc chłodzenia:
    - bez dodatkowych wentylatorów w obudowie: 200W TDP
    - maksymalna efektywność chłodzenia przy normalnym przepływie powietrza: 350W TDP

    Gdzie tu jest mowa o 200W bez wentylatorów? Bo ja nic takiego nie widzę. Śmiem twierdzić że 350 to będzie jak podasz mu powietrze zza okna i to zimą.
    Skok o 26 stopni to gościowi nastąpił jak w końcu prawidłowo założył chłodzenie. Cudów nie ma. Ja tam nadal twierdzę że fortisa jakbyś postawił raz jeszcze na pewnej paście to byłoby lepiej też. Już ci pisalem - mój CPU ma niemal identyczne temperatury jak twój teraz. pokazuje płyta że bierze 120W czyli tyle co twój. A ja mam "ledwo" termalrihght u90i z wentylatorem enermax magma na najniższych obrotach.
    To chłodzenie które kupiłeś na 100% będzie lepsze od tego co masz. Większe wentylatory o większym przepływie i lepszy przepływ przez radiator o większej powierzchni. Musi być lepiej no liczby nie kłamią. Ile lepiej to nie wiem. W 55 stopni nie wierzę 70 może uda się uzyskać może nawet ciut mniej jak będzie chłodno w pokoju.

    Inna sprawa o której nikt nie pisze (chyba to po prostu za trudne dla zwykłego śmiertelnika) TDP to jakaś tam moc projektowana. Takie chłodzenie to prawie jak grzejnik - w uproszczeniu te same wzory będą pasować. Masz więc zasilanie z rurek ciepła (Tmin to koniec rurki a Tmax masz na IHS) i czynnik chłodzący o zadanej temperaturze (temperatura powietrza w obudowie). Istnieje następująca zależność TDP rośnie (i to bardziej niż liniowo) wraz ze wzrostem delta T (Tmax-Tmin) przy czym Tmin z przyczyn oczywistych jest zawsze większe od temperatury powietrza w obudowie, i różnica Tmin - T powietrza w obudowie też rośnie wraz ze wzrostem Tmax. To o ile rośnie jest wyznacznikiem wydajności chłodzenia. I to jest ta "magia" że w każdym PC w każdej skrzyni i dla każdych ustawień te same chłodzenia dają inne temperatury. Te zależności są dość skomplikowane. Ale wniosek jest taki - żeby porównać TDP dwóch różnych schładzaczy musiałbyś znać te 3 temperatury dla każdego z nich. Jeśli jakiś powietrzny schładzacz faktycznie osiąga 350W w normalnej obudowie w normalnych warunkach (20-25stopni w obudowie) to dopiero gdy na CPU masz już 80-90 stopni albo i więcej.
    Jeśli to jest zbyt trudne tzn producenci mają racje nie podając szczegółów bo i po co podawać jakieś liczby których klient nie potrafi zinterpretować.
  • #51
    Paweł1000
    Poziom 26  
    "To chłodzenie które kupiłeś na 100% będzie lepsze od tego co masz" od samego początku o tym piszę, że mam taka nadzieję i ty właśnie mnie utwierdzasz w moim przekonaniu.

    A pewna pasta to jaka? będę montował ten TISIS więc i pasta też będzie mi potrzebna. teraz miałem PK-1 Thermal, czyli taką https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16835242019.

    Czy pasta termoprzewodząca grizzly będzie lepsza od tego PK-1 Thermal Prolimatech? czy wybrać jakąś inną?


    "Gdzie tu jest mowa o 200W" choćby tu #49 trzecia linia od dołu, ale już w to nie brnijmy, bo to to nic nie wnosi, będę miał ten schładacz to wcześniej czy później się dowiem co i jak.
  • #52
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
    Jak już kupiłeś takie chłodzenie to rozumiem że będziesz robił OC?
    Od razu może kup pastę Coollaboratory Liquid i zrób delidding - wtedy dopiero temperatury spadną.
  • #53
    310artur
    Poziom 43  
    Parametry ma bardzo dobre - jedyne co mi się w niej nie podoba to opakowanie 5g - 0,5g to na 5 razy starczy. Ta się skiśnie w tubce zanim zużyjesz :lol: Tej wartości szukaj 10.2 W/m-℃ patrz na jednostkę W/mC albo W/mK - w sumie częściej w kelwinach. Powyżej 10 to już górna półka. W zasadzie jak prawidłowo nakładasz 8,5 starczy. Arctic MX-4, AAB TG4 to podobna wysoka półka.
    Możesz się rzucić na absolutny high end i overclockerski snobizm Coollaboratory Liquid Ultra - ale uwaga - u ciebie pasuje bo masz nikiel nikiel tylko że to się lekko wgryza w powierzchnie IHS więc gwarancja na CPU przepadnie raczej. Dodatkowo jest trudna w nakładaniu. No ale 34W/mK robią wrażenie ;)
    PS osobiście polecam zwykle pasty AAB - nie tyle są jakoś szczególnie dobre ale nie są drogie (bo opakowania małe, jak liczyć na gram to wszystko mniej więcej tyle samo wychodzi, tym taniej im więcej w opakowaniu) i przede wszystkim łatwe w aplikacji. Ja zawsze tu pisze - lepiej jak dobrze nałożysz gorszą pastę niż źle najlepszą.
  • #54
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
    Nie no z tym Coollaboratory to sarkazm był. Z doświadczenia wiem jak nieumiejętna aplikacja może popsuć osobie naprawiającej komputer dzień ;)

    Z tego co pamiętam, pasta była na grafice, sockecie CPU, okolicach slotu RAM, nadżarły trochę aluminiowy radiator na RAM no i okolice slotu PCI-e :D
  • #55
    Paweł1000
    Poziom 26  
    Dzięki za pokierowanie mnie odnośnie pasty, tylko jak byś mógł się dokładniej określić o którą chodzi bo widzę że są dwie "PRO" i "ULTRA". "PRO" to ciekły metal, mam do tego pewne obawy, ale nie znam się, może te obawy są bezzasadne.

    "zrób delidding", póki co nie zrobię, straciłbym gwarancję, ale może za 3 lata, kto wie? pewnie zrobię, bo taki mam zamiar, chyba że za trzy lata będę miał zupełnie inny procesor.
  • #56
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #57
    310artur
    Poziom 43  
    Cytat:
    Taniego silikonowego shitu

    No bez przesady o pastach za 2PLN sprzedawanych w puszcze od kawy nie rozmawiamy :D Choć też nie ma co znowu demonizować. Robiłem taki tast to między tym białym czymś od AAB jakoś 8PLN za 10g (producent niestety nie podaje przewodności) a AAB TG2 było "tylko" 15 stopni różnicy w obciążeniu i 5 w idle :D

    Wszystko jest dla ludzi sylwek. Ja tam jestem sknera i kupuje za 3PLN AAB TG2 w saszetce 0,5g :lol: ale jak autor leci na bogato i walczy o stopnie to myślę warto się solidnie do tematu przygotować i spróbować. Bardziej bym się o gwarancje martwił - tani ten CPU w końcu nie jest. Niby się nie psują ale wiesz jak nie wiesz.
  • #58
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
    Ja od lat stosuje MX-2 choć jakieś inne pasty też się trafią. Osobiście wolę mieć większy zapas w strzykawce przykładowo ;) Na Coollaboratory się nie porwę po przygodzie czyszczenia tego - na szczęście mój znajomy tego nie testował na moim sprzęcie tylko na swoim :D :D
  • #59
    310artur
    Poziom 43  
    To też pisałem - niech już będzie na bogato MX-4 albo TG4 niby ta od AAB lepsze wartości ma ale w testach na jedno wychodzi. A wiadomo że są dobre i łatwe w aplikacji.
    Jak pisałem sam mam AAB TG2 raptem zdaje się 6W/mK i dobrze jest. Osobiście jak bym miał inwestować w pastę to w ciekły metal. Bo różnica między 6 a 10 to maks 1-2 stopnie będą ale i to w granicach błędu pomiaru się mieści. O błędach w nakładaniu nie mówiąc. A w praktyce? Tu się spinasz o 0,5 stopnia a po 2 tygodniach kurz na radiatorze odbiera 3 stopnie :P
  • #60
    Paweł1000
    Poziom 26  
    "ale jak autor leci na bogato" niestety nie jest tak, gdybym szedł na bogato to bym kupił chłodzenie wodne z trzema wentylatorami, a tak to kombinuje po taniości (chłodzenie z outletu ze zwrotu konsumenckiego o 92 zł. taniej niż w sklepie gdyby były nie używane, przez co tracę 2 lata gwarancji (jest tylko rok), dodatkowo wentylatory Master Cool kupiłem na OLX, zdemontowane z nowego chłodzenia wodnego za 50 % ich normalnej ceny i w tym wypadku nie mam w ogóle gwarancji) ;)