Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r470 2005r - Błędy ems komunikat usterka silnika i brak mocy

23 Sty 2018 09:36 1161 11
  • Poziom 3  
    Witam chciałbym dowiedzieć się co oznaczają błędy EMS: 53249-1750209 oraz 52253- 1750209 objawia się to komunikatem usterka silnika i spadkiem mocy najczęściej na rozgrzanym silniku czasem przez 200km ani razu się nie zapali co to może być? Auto scania r470 2005r euro 4
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Uszkodzony EMS.
  • Poziom 3  
    Tzn sterownik? Bo zielony jestem w tym temacie:)
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Dokładnie ten sterownik co jest przykręcony do silnika.
  • Poziom 3  
    Oki dzięki za info dzwoniłem już do gościa który je naprawia powiedział cenę 1000zl netto w miarę uczciwa cena? Pod koniec tygodnia będzie sterownik już po naprawie mam nadzieję że skończą się problemy:)
  • Poziom 3  
    Był w naprawie przejechałem 5tys km i znów to samo się dzieje czy realne aby znów uszkodził się sterownik?

    Dodano po 11 [godziny] 36 [minuty]:

    Tylko teraz błąd 53253 a wcześniej był 52253
  • Poziom 9  
    Hej. Sprawdź dokładnie czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Tzn. ten między cewkami od kąta i wtrysku. Pozdrawiam
  • Poziom 3  
    Witam ponownie auto nie daje za wygraną ponownie pojawiają się błędy 53249 i 53253 sterownik był już naprawiany pompa paliwa sprawdzana daje ok ciśnienie czy może to być wina zaworów przelewowych bo te błędy świadczą o niskim ciśnieniu paliwa chyba? Mogą sie zawieszac? Filtr też założony nowy dodam ze owa sytuacja dzieje się tylko na ciepłym silniku.. Czekam na sugestie;)
  • Poziom 2  
    Witam, mam ten sam problem, pokazuje błąd niskie cisnienie w przewodzie paliwowym. Pompa nowa diesel technica, podmieniane cewki, nowe zaworki, wszystkie uszczelki, oryginalny filtr paliwa, remont silnika robiony 3 tyś km temu, pompowtryski, glowice sprawdzane ustawione wszystko, nic nie pomaga i już mam dość tego grata. Przy 2 tys obrotach na postoju kopci na niebiesko i czuć ropą. Pacjent r420 hpi 2006rok, ma ktoś jakieś pomysły? rozbierałem też te kopułki pod cewkami na 3 śruby przykręcone do listwy paliwa, w jednej był jakiś sylikon troche jak by piachu osadu drugi w miarę ok, jednak zastanawia mnie do czego to jest??
  • Poziom 30  
    Witam

    A co się dzieje z ciśnieniem paliwa przy 2000obr/min,chodzi o ciśnienia na obudowie filtra i na listwie paliwowej sprawdzał ktoś to.
  • Poziom 10  
    ems 53249 Tytuł
    Czujnik ciśnienia zasilania
    Usterka

    Napięcie w obwodzie przekroczyło dolną dopuszczalną granicę.
    Przyczyna

    Możliwe przyczyny:
    • Zwarcie w obwodzie czujnika.
    • Przyczyną usterki może być również zakłócenie zasilania napięciem tych komponentów, które podłączone są do wspólnego źródła zasilania. Jeśli jednocześnie zasygnalizowana zostanie usterka czujnika ciśnienia oleju, wystąpiła prawdopodobnie usterka wspólnego wewnętrznego źródła zasilania.
    • Usterka w obwodzie czujnika ciśnienia doładowania, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika temperatury płynu chłodzącego lub czujnika prędkości wentylatora.
    Uwagi

    Czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik temperatury powietrza doładowującego i czujnik ciśnienia paliwa oraz prędkości obrotowej wentylatora mają wspólne źródło zasilania. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika zostaje zmniejszony o 30 % tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia dopływu paliwa i czujnik prędkości wentylatora, a także złącza i przewody elektryczne w obwodzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    ems53253 Tytuł
    Ciśnienie zasilania
    Usterka

    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.
    Przyczyna

    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinania paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Poważny przeciek z układu paliwowego.
    Uwagi

    Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment silnika zostaje zmniejszony o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
    Czynności zaradcze

    Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    Sprawdź, czy któryś z zaworów przelewowych nie otwiera się zbyt wcześnie.
    Sprawdź, czy zawór odcinania paliwa jest zamknięty.
    Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    Sprawdź pompę podającą.
    Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki powstaje podczas hamowania silnikiem th. podczas zjazdu ze wzniesienia przy zwolnionym pedale przyspieszenia, sprawdź "Zachowane dane robocze" w zakładce Ciśnienie zasilania. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, oznacza to, że filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli ciśnienie zasilania nie wykazuje większych odchyleń, może to oznaczać, że zaciął się zawór przelewowy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    ems 52253-nie znalazłem takiego kodu