Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Program w TiaPortal do plynnego sterowania falownikiem

raf006 23 Sty 2018 12:05 696 3
  • #1 23 Sty 2018 12:05
    raf006
    Poziom 2  

Cześć
    Na początek dodam że jestem początkującym programistą PLC. Potrzebuje pomocy w napisaniu programu w TiaPortal do płynnego sterowania wentylatorem z silnikiem trójfazowym za pośrednictwem falownika po przez wyjścia analogowe ze sterownika.
    Sterownik Siemens S7-1200 i falownik LG SV004IC5-1F.
    Zasada działania ma być taka:
    Mam pomieszczenie w którym jest mierzone nadciśnienie za pomocą czujnika różnicy ciśnień. Sygnał z czujnika (0-10V, 0V - 0Pa, 10V - 50Pa) wchodzi na wejście analogowe do sterownika. Sygnał wyjściowy ze sterownika analogowy (0-10V) wychodzi do falownika (0V - silnik nie pracuje, 10V - na falowniku 50Hz). Na początku silnik ma wystartować i dobić w pomieszczeniu nadciśnienie do 50Pa i go utrzymywać. Jeżeli pomieszczenie się rozszczelni i nadciśnienie zacznie spadać to wentylator ma przyspieszyć i próbować ponownie dobić do 50Pa. Jeżeli w dalszym ciągu wentylator nie jest w stanie uzyskać 50Pa to ma pracować na maksymalnych obrotach aż do momentu uzyskania zadanej wartości 50Pa.
    Zastanawiam się czy to ma być napisane z wykorzystaniem bloku PID czy np po przez zwykłe porównywanie sygnału wejściowego z wyjściowym.
    Proszę o pomoc w napisaniu programu w języku LAD a najlepiej to proszę o screeny z waszych programów jak według Was można by to napisać.
    Pozdrawiam

0 3
  • PLC Fatek
  • #2 23 Sty 2018 12:57
    Markos80

Spec od PLC

To co opisujesz, PID wykona bez problemu. Włączanie i wyłączanie wentylatora zrobiłbym osobno, a nie na podstawie wartości analoga, a samo wyjście ograniczył z dołu, żeby nie schodził zbyt nisko z częstotliwością.
    PID Control with PID_Compact (S7-1200)