Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man Tga - Odpowietrzenie lewarka biegów

TGA12 23 Sty 2018 14:12 2691 7
  • #1 23 Sty 2018 14:12
    TGA12
    Poziom 2  

    Witam. Potrzebuję instrukcji, krok po kroku, jak odpowietrzyć lewarek biegów w Manie?

    0 7
  • #2 23 Sty 2018 23:32
    kakibara
    Poziom 28  

    Co było zmieniane w układzie, że chcesz odpowietrzyc?
    Pod klapką zaslaniajaca wybierak jest sucho?
    Po prawej stronie mechatroniki masz oring?
    Sprawdz czy masz zakrecone wszystkie zawory - na mechatronice.
    Czy z pod jakiegoś zaworu nie cieknie płyn?- od wewnątrz jest luzny jeżeli tak.
    Oczywiście zalany jest prawidłowym płynem hydraulicznym nie dot-em.
    Musisz podłączyć sie pod zewnętrzne nypelki w mechayronice do zbiornika z plynem (metoda taka sama jak odpowietrzasz pompę sprzęgła) podajesz ciśnienie 1.5-max 2 bary odkrecasz jeden nypel z góry mechatroniki i lewarkiem dajesz w chyba jak dobrze pamietam na boki -szukasz luzu - musisz czuć jak plyn się przelewa przez lewarek - jezeli zrobi się sztywny jest ok.
    Teraz na bok z lewej strony odkrecasz tylny nypel i lewarkiem szukasz biegu 1 -2 - wszystko robisz wolnym tempem.
    I gotowe cieszysz się dalszą jazda.
    Większe ciśnienie przeleje ci płyn i nie odpowietrzysz ukladu.
    Oczywiście płyn pod ciśnieniem podajesz od strony mechatroniki

    1
  • #3 24 Sty 2018 11:44
    qruq03
    Poziom 13  

    Swego czasu jak szukałem informacji to trafiłem na taki dokument. Tutaj z mercedesa, ale układ jeżeli dobrze kojarzę jest analogiczny. Tak jak kolega napisał, pamiętaj o właściwym płynie. Jeżeli nie jesteś pewien, to podaj numer oryginalny z wybieraka - sprawdzimy.


    I opis zaczerpnięty z innego forum:

    Cytat:
    Najłatwiej i najszybciej? Dwa wężyki ze zbiornika z płynem do obydwóch siłowników. Wężyk wentylacyjny pod maską połączyć z naczyniem do zbierania płynu. Ustawić siłowniki w pozycji neutralnej, popuścić wszystkie odpowietrzniki o 0,5-1 obrót i wprowadzać płyn pod ciśnieniem 2-2,5 bary. W tym czasie lewarek przekładać w każdą krańcową pozycję aż do ustania wypływu pęcherzyków powietrza. ustawić lewarek na N, zamknąć odpowietrzniki,
    powajchować we wszystkie strony dla wyrównania ciśnienia. Koniec. :)
    Przy dużym farcie, po takim remoncie jak napisałeś, powinieneś mieć zapas 3-4 litrów płynu do procedury. Jak zabraknie i puścisz odrobinę powietrza to masz robotę od nowa.

    0
  • #4 24 Sty 2018 12:14
    Cobrat
    Poziom 21  

    Tutaj masz typowo do ZF'ki, płyn Tytan do Mana, jeśli omyłkowo zalany został DOT/DOT +, daremne odpowietrzenie - uszczelnienia popuchły...

    Link

    1
  • #5 26 Sty 2018 11:34
    TGA12
    Poziom 2  

    dzięki Koledzy za pomoc ale jeszcze mam pytanie czy jest różnica czy mogę podlączyć przewód z powietrzem do zbiorniczka wyrównawczego czy muszę od dołu przez odpowietrznik ? Pozdrawiam

    0
  • #6 26 Sty 2018 12:06
    kakibara
    Poziom 28  

    Cześć, oczywiście, że jest różnica pchasz tylko od tyłu.

    0
  • #7 26 Sty 2018 20:36
    darfur5
    Poziom 30  

    TGA12 napisał:
    czy mogę podlączyć przewód z powietrzem do zbiorniczka wyrównawczego czy muszę od dołu przez odpowietrznik ?
    Powietrze podłączasz do pojemnika z płynem czyli do narzędzia którym się posłużysz podczas odpowietrzania układu.

    3
  • #8 27 Sty 2018 12:53
    Cobrat
    Poziom 21  

    Dodałem link z ilustracjami (może nie najnowszymi, ), wszystko ładnie widać, zapoznaj się ;)

    8