Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Corsa C Z10XE - Nie odpala - myślisz, że widziałeś wszystko ? zapraszam

23 Sty 2018 19:40 885 15
  • Poziom 13  
    Witam
    Auto kupione przez klienta całkiem niedawno. Na początku były sporadyczne problemy z rozruchem, potem coraz częstsze.
    Jeśli już jakoś uda się odpalić to auto chodzi.

    W sterowniku brak błedów,
    Nieregularnie miga check, w czasie "wariacji" op-com traci komunikację ze sterownikiem.
    Co sprawdziłem:
    Na obudowie sterownika, ktory jest zamontowany na silniku jest masa mierzona żarówką.

    Jest jeden plus z lini 30
    jeden plus pojawia sie po zaplonie, w tym czasie sterownik wysyla mase na przekaznik ktory zalacza jeszcze trzy plusy.
    Wiec wg mnie zasilania mierzone na wtyczce ecu sa ok.

    Luknijcie na filmik

    https://www.youtube.com/watch?v=t_gstAA0iEs

    Podczas filmiku nikt niczego nie dotykal.
    Gdy mruga check to przepustnica stuka, chyba jakby ecu robilo restart, co najlepsze jak odlacze wtyczke od przepustnicy to ecu nie mruga.
    Wciskanie gazu z podlaczona przepustnica potrafi wplywac na mryganie checka. Rozbieralem przepustnice, sa tam potencjometry i silnik nastawczy listka, owy silniczek nie ma zworki, tzn po podaniu 12v normalnie sie kreci.

    Proszę o jakieś sugestie.
  • Poziom 15  
    Jakie są spadki napięcia przy odpalaniu? Czy silnik ma dobrą masę?
  • Poziom 13  
    bubu1769 napisał:
    Sprawdź ECU w środku czy czasem nie ma pourywanych połączeń między płytka a złączem.

    Moje podejrzenia są bardzo zbliżone, ale czy ten sterownik da się otworzyć ? czy tam da się coś zrobić ? :) widzialem wiele sterownikow od opla ale ten jest wyjątkowa małych rozmiarów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    lukash3 napisał:
    Jakie są spadki napięcia przy odpalaniu? Czy silnik ma dobrą masę?

    podczas rozruchu na aku jest ok 10,4-10,6
    masy na silniku nie sprawdzalem, ale rozrusznik kręci ładnie, wiec masa chyba powinna być poprawna ? sprawdzę ją jutro
  • Warunkowo odblokowany
    Otworzyć się da, od spodu masz klapkę wklejaną na silikon, jak wygląda sprawa z naprawą to już ci nie powiem bo nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia środka. Dość nisko spada to zasilanie jak na tak mały silnik, jakie napięcie jest na postoju?
  • Poziom 15  
    Pomimo sprawdzenia żarówką dołożył bym na próbę solidną masę. Może driver od przepustnicy już się kończy, jest chłodniej, przepustnica potrzebuje więcej prądu i go przeciąża.
  • Poziom 13  
    bubu1769 napisał:
    Otworzyć się da, od spodu masz klapkę wklejaną na silikon, jak wygląda sprawa z naprawą to już ci nie powiem bo nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia środka. Dość nisko spada to zasilanie jak na tak mały silnik, jakie napięcie jest na postoju?

    aku jest nowy, ale troszkę wydojony próbami rozruchu, kolo 12,4 tam jest na postoju.
  • Poziom 43  
    Masa na sterownik jest osobna i trzeba ją sprawdzić lub dołożyć.
  • Poziom 13  
    lukash3 napisał:
    Pomimo sprawdzenia żarówką dołożył bym na próbę solidną masę. Może driver od przepustnicy już się kończy, jest chłodniej, przepustnica potrzebuje więcej prądu i go przeciąża.

    dam jutro mase na sterownik i silnik z aku

    Ja mam podejrzenia, że przepustnica do zasilania potrzebuje ciut wiecej prądu który właśnie idzie z tego samego plusa co zasila sterownik i wtedy to połączenie po prostu nie daje rady :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Masa na sterownik jest osobna i trzeba ją sprawdzić lub dołożyć.


    W czasie jak check miga mierzyłem żarówka, plus do aku a minus do obudowy sterownika i żarówka paliła się ładnie jednolitym światłem, wiec raczej jest prawidłowa.
  • Poziom 43  
    lukjar7 napisał:
    a mam podejrzenia, że przepustnica do zasilania potrzebuje ciut wiecej prądu który właśnie idzie z tego samego plusa co zasila sterownik i wtedy to połączenie po prostu nie daje rady


    To wtedy o kant 3 Twoje mierzenia i stwierdzenie że napięcie jest OK, pominę wprowadzanie w błąd userów forum.
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    lukjar7 napisał:
    a mam podejrzenia, że przepustnica do zasilania potrzebuje ciut wiecej prądu który właśnie idzie z tego samego plusa co zasila sterownik i wtedy to połączenie po prostu nie daje rady


    To wtedy o kant 3 Twoje mierzenia i stwierdzenie że napięcie jest OK, pominę wprowadzanie w błąd userów forum.


    Chodzi mi o to, że nie daje radę połączenie pomiędzy złączem, a płytą wewnątrz sterownika
  • Poziom 43  
    Przypaliło by ci pina , nierealne, o ile zasilanie jest OK to masz uwalony sterownik.
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Przypaliło by ci pina , nierealne, o ile zasilanie jest OK to masz uwalony sterownik.

    Cenna uwaga :)

    Ciężko tam dopisać drugi sterownik ? trzeba znać piny new i old ?

    jak kupować kpl to licznik też jest potrzebny do kpl ?
  • Poziom 43  
    Tak licznik też potrzebny.
  • Poziom 13  
    przerzuciłem cały zestaw startowy
    ecu, immo box, licznik, pętle i transponder i auto śmiga.