Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Traktor SAM - Wymiana końcówki drążka kierowniczego

Blusik98 23 Jan 2018 22:31 2004 23
Bosch
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #3
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Ta końcówka drążka jakoś mi wygląda na nie wkręcaną . ale na zaciśniętą w rurze , patrz 3 zdjęcie , widać parę równoległych pasków zagniatania jak na przewodach hydraulicznych . Pozdrawiam . Daj zbliżenie owych '' pasków '' w lepszym oświetleniu .


    Dopiero za dwa dni moge dąć. A co jeśli jest to koncówka drążka frezowana ?
    A można kupić drugi drażek i z niego wyjać bebechy i przełożyć najtrudniej chyab wyciąganć ten jedne piwerścień który jest w środku. Ten drązek jest w taktorze od początku więc jakieś 30 lat i już ma taki luz,że najpierw krece kierownica pół obrotu a potem reakcja
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Blusik98 wrote:
    Dopiero za dwa dni moge dąć
    Spoko , mnie się nie śpieszy . Daj lepsze zdjęcia całości . Na razie mi to wygląda na obcięte drążki od Tarpana na przykład lub wcześniejszych , Nysa , Żuk ,ewentualnie Wa-wa , a nawet Pobieda . Może któryś z bardziej doświadczonych Kolegów się wypowie . Pozdrawiam


    Może tak być bp traktor w wstecz 30-40 lat sprzęgło Lublin czy nysa most z ciężarówki z 2 wojny Doge chyba czy Opel więc drążek może być z aut wymienionych przez ciebie
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Dawało się .Ale jeśli masz problem z wyjęciem końcówek zewnętrznych , raczej niemożliwe.


    Wyjąć nie potrafię tej tulejki z zdjęcia 2 co jest w środku rusza się więc pewnie można wybić ją ale czy tak łatwo pójdzie z nową. Tylko by obudowa została stara a bebechy nowe jak tak można.

    Można też gdzieś zregenerować taki stworzeń jest on jednak nie wykrecalny czyli musi być jakis zestaw naprawczy. Bo patrzalem na necie i widziałem jak ktoś regenerował drążek
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Blusik98 wrote:
    mn997 wrote:
    Dawało się .Ale jeśli masz problem z wyjęciem końcówek zewnętrznych , raczej niemożliwe.


    Wyjąć nie potrafię tej tulejki z zdjęcia 2 co jest w środku rusza się więc pewnie można wybić ją ale czy tak łatwo pójdzie z nową. Tylko by obudowa została stara a bebechy nowe jak tak można
    Wewnątrz rury masz dwa kamienie półkuliste , sprężynę i krótką śrubę wykręcaną po wyjęciu zewnętrznej końcówki .


    Nie miałem żadnej sprężyny tylko tak w srodku tą tulejke potem sworzen na sworzniu kapturek i ta nakretka
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Blusik98 wrote:
    Nie miałem żadnej sprężyny
    Mówię o sworzniu środkowym , od przekładni kierowniczej .


    Okej a powiedz mi czy taki zestaw naprawczy jest dobry http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6938164732 chyba ta tulejka z prawej strony zistawa mi w obudowie sworznia
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    Tak wygląda , musisz sprawdzić wymiary . Jak sworzeń środkowy ? Pewnie na nim masz najwieksze luzy .

    Sworzen środkowy to ten gdzie łączy się kolumna z tym drazkiem moim? Jesli tak to tam jest tylko polaczenie kulka sworznia do dziury wsadozne widoczne chyba na zdkeciu 1
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Blusik98
    Level 4  
    sewo.k wrote:
    Nie jestem pewny do końca ale w kamieniu który został w rurze może być otwór z gwintem do wyciągania.


    Umnie to wygląda tak z jeden strony drążek tem zacisniety potem leci pelna rura na końcu drugim jak by obcięta wspawamy kawałek innej tam zrobiona dziura na grzybek z przekładni i tyle. Zdjecia dopiero mobe dac jutro
    Pozdrawiam
  • #21
    gordonf
    Level 6  
    Powitać wszystkich. Co do tej wewnętrznej tulejki jezeli sie rusza w sposób swiadczacy o braku gwintu przepiłuj ja albo przepal palnikiem i po sprawie.
  • #22
    Blusik98
    Level 4  
    gordonf wrote:
    Powitać wszystkich. Co do tej wewnętrznej tulejki jezeli sie rusza w sposób swiadczacy o braku gwintu przepiłuj ja albo przepal palnikiem i po sprawie.


    One jest metalowa rusza się jak by miala już luz więc może ja można wybić tylko Noe wiem jak nowa z czego by podpasowala bo jeszcze myślę
  • #23
    Blusik98
    Level 4  
    mn997 wrote:
    mn997 wrote:
    Wewnątrz rury masz dwa kamienie półkuliste , sprężynę i krótką śrubę wykręcaną po wyjęciu zewnętrznej końcówki
    To nie jest tylko dziura .


    Okej udało mi się to wykręcić i cały drązek wyjąłem z kolumny kierowniczej

    Wysyłam zdjęciea są palstiko podobne wysyłam zdjęcia sworzen na klucz 24 czyli M16 i zdjęcie samego drążka
    Traktor SAM - Wymiana końcówki drążka kierowniczegoTraktor SAM - Wymiana końcówki drążka kierowniczego

    Jescze jedno pytanie czy wymieniać sworzeń czy zostawić stary ?
    Zawieszenie żuk drążek pośredni to jest znalałem

    Czy ten zestaw jest dobry ?
    http://www.moto-trans.koszalin.pl/product/KPL...ONCOWKI-DRAZKA-KIEROWNICZEGO-ZUKNYSA/?id=4564
    i ta sprężynka
    http://www.moto-trans.koszalin.pl/product/SPREZYNA-DRAZKA-SRODKOWEGO-ZUKNYSA/?id=4733
    Chociaz sam sprężynka mi wymiarami nie pausje do mojej

    1.nakrętka 37mm wkręcana w drążek
    2.sprężyna 15x18,5 (może być juz zużyta i jet ściśnięta)
    3.miseczka metalowa (wew 28.5mm zew 31.6mm dziurka 9.6mm)
    4.plastikowa miseczka do niej wchodzi główka sworznia (wew ok 27 zew 29 dziurka 9mm) wymiary mogą byc inne niz nowej bo jest zużyta
    5. Sworzen (długość 82mm gwint M16x1.5 główka sworznia 29.5mm)
    6. Plastikowa tulejka wchodzi ona w końcówke drążka ma ona kołnierz, kołnierzem opiera się o dół kulki sworznia (wew 30mm zew 35.7mm zew z kołnierzem 38.3mm dziurka 24,7mm ten też jest zużyta z racji wieku i stanu)

    Sprężyna wystaje około 1 zwój ponad jej miejsce w tej nakrętce ona dociska numer 3 (coś tam jeszcze dociska bo czuje jak nacisnę element nr 3 schodzi trochę w dół tak na oko z 0,5mm) aby kasować luz czy ma być nowa ale nie wiem z czego. Czy wymieniać sworzeń czy zostawić stary jak nie ma wżerów ani nic nie wygląda aby był do wymiany ?


    Traktor SAM - Wymiana końcówki drążka kierowniczego