Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Przepustnica - Astra F 1.6 8V 71KM 1996r Cabrio

23 Sty 2018 22:59 1281 8
  • Poziom 5  
    Zakupiłem przepustnicę dedyowaną do mojego auta (długo się naszukałem żeby znaleźć w dobrym stanie) zamontowałem ale jedna rzecz mnie zaskoczyła, w przepustnicy którą kupiłem były do podłączenia o jeden przewód za dużo. Oczywiście to "część" zaporzyczyłem z mojej starej przepustnicy ale auto nadal nie chodzi tak jak należy. Proszę o wytłumaczenie. Dodaje zdjęcia. Zaznaczone kolorem czerwonym "złącza" mam gdzie podłączyć, a "złącze" niebieskie nie mam gdzie podłączyć, wiec zapożyczyłem tą całą cześć z mojej starej przepustnicy. Za co odpowiada te niebieskie złącze ?
  • Poziom 5  
    Czym może być spowodowane zbyt wysokie obroty po odpaleniu samochodu na zimnym silniku? Zaś na ciepłym silniku raz są a raz pracuje silnik normalnie..obstawiam że powietrze się gdzieś dostaje..uszczelniłem przewód od filtra powietrza do przepustnicy ale to samo, zostaje uszczelka pod przepustnicą, choć wymieniałem ją osatnio...jakieś propozycje?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty.
    Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
  • Poziom 5  
    Zapomniałem dodać że silniczek krokowy już dwa razy wymieniłem pierwszy raz na jakiś zamiennik a teraz kupiłem z firmy Bosch

    Dodano po 40 [minuty]:

    Szukam jakiejś przyczyny wczoraj znalazłem dziurę w "dolocie powietrza" pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, uszczelniłem. Niestety auto pracuje bez zmian.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Dodam że auto dziwnie się zachowuje, niekiedy szarpnie, samo "ciągnie do przodu"

    Dodano po 19 [minuty]:

    Czy mogę użyć dodatkowo silikonu odporny na wysokie temperatury aby "wspomóc" uszczelkę przepustnicy?

    Dodano po 29 [minuty]:

    No i oczywiście auto nie ma mocy i jest strasznie zamulone...

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    Element o którym mowa to zespół króćców odprowadzania podciśnienia, tylko teraz pytanie czy jak ja mam dwa te przewody a w oryginale były trzy czy to coś zmienia? Czy mam jakoś przerobić i dorobić ten jeden przewód i np doprowadzić go przed filtr powietrza?

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Czy to coś zmienia że ta jedna dziura jest zaślepiona?

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Czy auto może źle przez to chodzić?
  • Poziom 42  
    x16szr 1,6 8v asteriks f
    Przepustnica - Astra F 1.6 8V 71KM 1996r Cabrio

    Niebieskie to paliwo (wlew i powrót), z końcówką brazową idzie do tyłu do obudowy dolotu powietrza, ten trzeci idzie do zaworu (silniczka) opar paliwa.

    Mniej więcej tak to jest u mnie.

    Co masz zatkane i czym?
    Jak wysokie masz obroty na zimnym silniku?

    Dolot lepiej zmień żebyś miał pewność że jest faktycznie szczelny a nie tylko na pokaz. Jak silniczek krokowy wymieniałeś to robiłeś adaptację i najważniejsze czy jest dopasowany (odpowiedni stożek) - choć to ma wpływ na wolne obroty. Na zamulanie to trzeba być pewnym że nie ma wlotu lewego powietrza.
  • Poziom 25  
    A widać na foto EGR robiłeś z nim coś ??
  • Poziom 5  
    Trzeba robić adaptacje w astrze f jak np wymieniam silniczek krokowy albo całą przepustnicę?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z EGR zaślepiłem go ale nie było żadnego efektu więc zrobiłem tak jak było w oryginale czyli obecnie nie jest zaślepiony
  • Poziom 25  
    lukasijo
    Po pierwsze , ..czy uszczelka POD przepustnicą jest OK...
    Po drugie....czy sprawdziłeś potencjometr przepustnicy , czy "przypadkiem " nie okłamuje..?
    lukasijo napisał:
    Trzeba robić adaptacje w astrze f jak np wymieniam silniczek krokowy albo całą przepustnicę?

    NIE!!!!!
    wystarczy włączyć zapłon na okło 10 sekund....

    Dodano po 2 [minuty]:

    niebieskie złącze , to sensor MAP..

    Dodano po 1 [minuty]:

    sorry , to EVAP..:D :D