Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daf xf 105 - Czujnik nox a wysokie spalanie?

rahshy 24 Jan 2018 00:39 4233 9
  • #1
    rahshy
    Level 7  
    Witam,

    Nurtuje mnie pytanie moze ktos z kolegow na forum na nie odpowie :)

    zalozmy ze nasz Daf (ok. 800km przebiegu) ma oszukany czujnik temp. Na adblue,

    Na desce nie wywala zadnych bledow

    Po podlaczeniu delphiego pokazuje "uszkodzony czujnik nox przed katalizatorem" "wylaczony czujnik nox za katalizatorem" " dluga emisje spalin" jako stale bledy ale temp. Pokazuje prawidlowa na zimnym silniku jakies 70 przed scr i 50 za

    I tu moje 2 pytania:

    - czy uszkodzony czujnik nox przed katalizatorem moze wplywac na spalanie auta?

    - jesli czujnik nox jest uszkodzony czemu nie wywala komunikatu ma desce?
  • #2
    kisiol
    Level 19  
    Jeśli chodzi o Eas2 , to samo oszukanie temp. Adblue nie wystarczy. Musisz mieć jakiś emulator , lub spreparowane oprogramowanie.
  • #4
    kisiol
    Level 19  
    Zgadza się, tyle że to działało w esa 1 bez nox. Ty masz esa 2 z czujnikami NOX , założenie opornik powstrzyma pobór mocznika, ale żeby to działało to cały układ musi być sprawny. Ty piszesz że masz uszkodzony nox , auto powinno pokazać błąd. Jeśli nie pokazuje to masz przerobione oprogramowanie dmci, wycięte z mapy informacje z esa2, lub jakiś modulator .
  • #5
    kakibara
    Level 32  
    Może palić mniej - może palić więcej, może mieć komunikat a i nie- oczywiście auto powinno komunikować błąd.
    Miałem 2 przypadki auto nie pobiera adblue jedzie zero błędów 100% mocy - man tgx euro5. Wymienilismy pompe adblue - zaczęło pobierać.
    Daf xf105 pali się kontrolka dymek zero błędów zero ograniczenia mocy. Pobiera - texa mówi wszystko ok- oddajemy do warsztatu daf - davidek mówi wszystko ok.
    Apropo temperatur muszą iść w miare równo - załóżmy że tak jest to Ciebie interesuje działanie, a system działa gdy osiągnie temperatury robocze i tylko to jest ważne - pompa tloczy macznik w wysokich wartosciach temperatur tak samo nox sprawdzasz po pelnym rozgrzaniu.
    Sam widziałem na wlasne oczy jak koledzy wymieniali sonde nox może 10 czy 20 razy bez jazdy probnej i rozgrzania - może było zwarcie na plytce czy grzalka do wymiany w 5 czy 10% z nich reszta to błędna diagnoza.
    Bledy w daf xf i to nie wszystkie zwiazane z nox czyli sklad
    Katalizator, czujniki przed i za katem.
    Oxydacja we wtyczce plus kable do i z.
    Zly kontakt w pompie.
    Maly filter zapchany.
    Problem z powietrzem.
    Brudny smok w zbiorniku.
    Plus może ktoś coś tam jeszcze podrzuci.
  • #6
    rahshy
    Level 7  
    Więc tak może zacznę od początku.



    Auto nie pobiera adblue (wlascicel odlaczyl juz dawno jakies 400tys temu, w jaki sposób było odłączone nie wiem)

    Delphi nie chciał mi się połączyć z Adblue.
    Sprawdziłęm bezpieczniki, 2 miały wyłamane nóżki (bezpiecznik nr 6 i E357) wymieniłem je na dobre.

    Auto zaczeło wywalać błędy silnika i filtra cząstek

    Delphi połączył mi się z adblue.

    i pokazuje uszkodzony czunik nox przed katalizatorem i niedziałający za katalizatorem.

    Po włożeniu "zepsutych bezpieczników" wszystkie błędy gasną.


    I tu moje pytanie czy przy "wyłączonym adblue" czujniki nox podają gdzieś dane? (nie licząc wyłączonego adblue)
    i czy te dane mają wpływ na spalanie auta?

    // Ja osobiście myślę że tak, czujniki nox podają pewnie dane do komputera silnika a ten na ich podstawie dozuje dawke paliwa (a nie tylko dawkę adblue), jeśli czujniki są walnięte to podają błędną informacje do komputera a ten dawkuje za dużą dawkę paliwa przez co występuje duże spalanie.

    Dobrze rozumuje? :)
  • #7
    kisiol
    Level 19  
    Kolego masz założony modulator, który wysyła sygnały do dmci że wszystko jest sprawne. Po wyjęciu bezpieczników esa jest wyłączona. Cała rolę przejmuje modulator.
  • #8
    rahshy
    Level 7  
    czyli czujniki nox moga być zepsute przy tym modulatorze (i nie bedzie to wplywac na spalanie? )
  • #9
    kisiol
    Level 19  
    Tak możesz wyjąć całe esa , jak masz modulator.
  • #10
    kakibara
    Level 32  
    No i po robocie rzeklby mój kolega.