Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Laguna 1 2.0 8V F3R - Urwany kabel od gazu Diego G3. Kabel od stacyjki.

24 Sty 2018 18:59 489 8
  • Poziom 3  
    Dojechalem do warsztatu na awaryjnym gazie.
    Wymiana pompki paliwa. Po wyjezdzie gaz nie dziala, nic nie swieci panel sterujacy. Za to znalazlem urwany kabelek czerwono-zielony. Z opisu instalacji wnioskuje ze to zaplon od stacyjki. Tylko gdzie szukac tego miejsca?

    Kabelek jest w oslonce czarnej z zielonym paskiem, tylko ten jeden przewod biegnie w oslonce, na zdjeciu czesciowo wyciągnięty z osłonki.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 3  
    bubu1769 napisał:
    Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny.


    Na schemacie przy czerwono zielonym pisze: +12 po stacyjce (po zapłonie).

    Znalazłem na wiązce 3 kabli idących do jednej cewki (silnik F3R z dwiema cewkami - kazda na dwie swiece) jeden kabel jest trochę odslonięty. Przypuszczenie ze stamtad zostal wyrwany kabelek. Czy to mozliwe zeby zaplon szedl na swiece? Bo tam napięcie jest chyba przerywane.

    Ale skoro plus szedlby caly czas to by znaczylo ze minusowe są dwa i są przerywane. Gdyby plus mial byc przerywany to wystarczylyby dwa kabelki a cewka do masy przez mocowanie. Ale roznie moga rozwiazac podawanie napiecia. Moze jednak pojawia sie na cewce plus po wlaczeniu zaplonu i nie jest przerywany?
  • Poziom 3  
    Wlozylem nowy sterownik zeby odpalic na awaryjnym. Nic nie zmienialem w ustawieniach. Czy mogl to byc powód "przepalenia" wtryskiwaczy?

    Teraz wiem czym sie roznily (po zakupie interfejsu).

    Ten nowy sterownik mial wtryski Hana, a zainstalowane są Stefanelli (chociaz w sterowniku tym wczesniejszym wpisane bylo: RAIL HORIZON IG3 (E2).)

    Czy te wtryski mają inną oporność i dlatego stopione dwa wtryski? Rownie dobrze mogly byc wczesniej uszkodzone.
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Różniły się też pewnie całą mapą wtrysków ale sterownik nie powinien spalić wtryskiwacza. Teoretycznie program powinien wykryć że coś jest nie tak z wtryskiwaczem i pokazać błąd, ale jeśli był ustawiony wtryskiwacz o mniejszej rezystancji niż realnie był zamontowany to ewentualnie istnieje szansa że podawał na niego napięcia pomimo uszkodzenia bez pokazania błędu. Wybór wtrysków w programie ma bardziej za zadanie dopasować program kalibracji pod dane czasy otwarcia i zamknięcia wtryskiwacza oraz jego maksymalną wydajność.
  • Poziom 3  
    Mial 2 Ohm a Hana ma 1.9 Ohm.
    Czyli co innego bylo powoden uszkodzenia wtryskiwaczy.
    Przypuszczam ze filtr fazy lotnej bo dalem najtanszy papierowy a wczesniej byl inny (ale nieszklany tylko o jeden poziom lepszy)
  • Warunkowo odblokowany
    Filtr raczej nie miał wpływu na to że wtryskiwacze się spaliły, chyba że był dziurawy i puszczał syf, ale wtedy powinna się diametralnie zmienić praca na LPG bo wtryskiwacz by się zablokował w pozycji zamkniętej bądź otwartej. Weź dla pewności w programie załącz ręcznie po kolei wtryskiwacze i pomierzyć napięcia jakie na nie idą.
  • Poziom 3  
    podłączenie kabelka po stacyjce przy cewkach