Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nagły wzrost temperatury z kominka i błąd na piecu

24 Sty 2018 19:43 612 5
  • Poziom 2  
    Na początek dodam, że w temacie ogrzewania jestem zielony, ale spróbuję wszystko wyjaśnić klarownie.
    Co składa się na mój zestaw grzewczy:
    - piec Immergas Victrix 24kW,
    - kominek Makroterm Turbo I z płaszczem wodnym.

Co się dzieje, po kolei:
    1. Rozpoczynam palenie w kominku, pompa jest ustawiona na 1. (najniższy) obieg - nadmuch w kominku utrzymuje temperaturę w okolicach 55-58 stopni. Woda też przechodzi przez piec Immergas w którym chodzi pompa,
    2. Po ok. 3 godzinach palenia zaczynają się problemy. Temperatura nagle wzrasta, na piecu pojawia się błąd informujący "niewystarczająca cyrkulacja" (błąd: 27) i po przełączeniu pompy na 3. (najwyższy) obieg temperatura wzrasta do, odpowiednio wczoraj i dzisiaj, 82 i 70 stopni.
    Wczoraj, gdy wyskoczył na piecu błąd, to temperatura zwyżkowała o stopień co kilka sekund, jakby woda całkiem stała (odłączenie i podłączenie pieca do prądu i zwiększenie obrotów pompy dopiero ustabilizowało sytuację).
    3. Gdy temperatura już spadnie do 60 stopni, przełączam pompę na 2. obieg. Temperatura bardzo (nawet zbyt) łatwo zyskuje większe wartości, ale tak jakby to ciepło nie jest już przekazywane - kaloryfery są tylko letnie (wcześniej przy paleniu na 2. obiegu kaloryfery były bardzo ciepłe) i wyraźnie czuć, że dom się wychładza - a pompy chodzą i temperatura na kominku jest w normie.

Co może być przyczyną tych anomalii? Zapowietrzenie czy inna usterka?
  • Poziom 37  
    System kiedyś pracował poprawnie?
    Czy to pierwszy sezon i nie dasz rady się odnieść?
  • Poziom 2  
    Z tego co piszesz jest to pierwszy twój sezon grzeczy. Masz pewnie instalację na gwarancji. Najprościej wezwać serwis.
  • Poziom 2