Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane III 1,6 110KM - Problemy z rozruchem silnika

elbob 03 Lut 2018 12:46 5256 83
  • #61 03 Lut 2018 12:46
    elbob
    Poziom 32  

    Kolejne dwa dni w ASO i nic...

    Auto w garażu - teraz ja go odpalę po dobie lub dwóch dobach postoju...

    Na środę jestem umówiony z nimi na naprawę... ???

  • #62 04 Lut 2018 14:39
    genek1000
    Poziom 29  

    elbob napisał:
    Kolejne dwa dni w ASO i nic...

    CZYLI ???
    elbob napisał:
    Na środę jestem umówiony z nimi na naprawę... ???

    Czego naprawę skoro NIC ???

  • #63 04 Lut 2018 15:30
    elbob
    Poziom 32  

    Kolejne dwa dni w ASO (01÷02-02-2018 zgodnie z ustaleniami) - samochód dostarczyłem w celu weryfikacji i usunięcia usterki.

    Przed odbiorem samochodu od nich (02-02-2018) zostałem poinformowany telefonicznie, że usterka w dalszym ciągu u nich nie wystąpiła, ale niby wysłali moje zdjęcia i nagrania do Centrali i dostali zgodę na naprawę, na którą będziemy się umawiać (brak jakichkolwiek informacji w korespondencji e-mail od nich - co i jak). Na ten czas mogę samochód odebrać, więc odebrałem.

    Podczas odbioru samochodu zostałem poinformowany, żeby dostarczyć go do naprawy w środę (również brak jakichkolwiek informacji w korespondencji e-mail od nich).

    Ciekawe, że u mnie takie rozruchy silnika występują cały czas - co rano a nawet jeszcze i drugi w godzinach popołudniowych (po dłuższym postoju).

    Też mnie ciekawi co w końcu będzie naprawiane - może ktoś zgadnie albo będzie w stanie mnie oświecić?

    Dołączam nagranie po 1,5 doby postoju w garażu 04-02-2018 godz. 9:46 - światła, klimatyzacja i radio przed uruchomieniem silnika wyłączone.



    Pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #64 04 Lut 2018 19:50
    genek1000
    Poziom 29  

    elbob napisał:
    wysłali moje zdjęcia i nagrania do Centrali i dostali zgodę na naprawę, na którą będziemy się umawiać

    Czyli nie NIC tylko sukces :D . Naprawa będzie wykonana. :D
    Szkoda tylko że kosztowało cię to tyle nerwów :cry:
    Prawdopodobnie będzie wymieniany zestaw rozrządu z kołem zmiennych faz.
    Powiem że już dawno nie słyszałem tak mocnego objawu jak na twoim ostatnim nagraniu . Najczęściej jest to około 2- 3 sekundowe " rechotanie" .

  • #65 04 Lut 2018 20:27
    diodabg
    Poziom 29  

    Niesamowite ile czasu oni pala glupa ze usterka nie wystepuje u nich :-(
    Oby okazalo sie za zamowili caly zestaw plus wymiana oleju i filtra oleju bo nie wiadomo co tam krazy po ukladzie olejowym.

    genek1000 napisał:
    Naprawa będzie wykonana. :D

    W sumie to sie jeszcze okaze ;-)
    Powodzonka

  • #66 04 Lut 2018 20:30
    elbob
    Poziom 32  

    genek1000 napisał:
    Czyli nie NIC tylko sukces .


    To "NIC" - jak pisałem oznaczało, że usterka w dalszym ciągu u nich nie wystąpiła.

    genek1000 napisał:
    Naprawa będzie wykonana.


    Przekaz jak na razie tylko słowny - jakby wierzyć na słowo, to bardzo bym się cieszył gdyby tak właśnie było.

    genek1000 napisał:
    Szkoda tylko że kosztowało cię to tyle nerwów


    Nerwy mi miną jak problemy z uruchamianiem się w końcu skończą. W tej chwili jest tak - odpali dzisiaj czy nie odpali?

    genek1000 napisał:
    Powiem że już dawno nie słyszałem tak mocnego objawu jak na twoim ostatnim nagraniu . Najczęściej jest to około 2- 3 sekundowe " rechotanie" .


    To 2 - 3 sekundowe "rechotanie" to było ale na początku zaczynających się problemów z rozruchem, które zaczęły występować od 2 lat. Z każdym kolejnym miesiącem było gorzej a obecnie jest jak jest.

    Mam jednak nadzieję, że wszystko zakończy się sukcesem...

    Pozdrawiam.

  • #68 04 Lut 2018 20:32
    genek1000
    Poziom 29  

    diodabg napisał:
    plus wymiana oleju i filtra oleju bo nie wiadomo co tam krazy po ukladzie olejowym.

    A co ma krążyć :?:

  • #69 04 Lut 2018 20:36
    elbob
    Poziom 32  

    diodabg napisał:
    W sumie to sie jeszcze okaze
    Powodzonka


    ...Dzięki... i pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    brani napisał:
    Przypadkiem nie naciskasz gazu?


    Nie naciskam, a niby po co?

  • #70 04 Lut 2018 20:40
    diodabg
    Poziom 29  

    genek1000 napisał:
    A co ma krążyć :?:

    A jak myslisz usterka zaczela sie pewnie z przebiegiem ok 20k podrodze calkowicie rozsypal sie variator bo slychac ze jest pusty podczas rozruchu wiec kto wie co tam moze krazyc.
    Te ASO widac nie jest za solidne pewnie beda palic glupa ze olej jest longlife i nastepna wymiana przy 60kkm. :-)

    Dodano po 2 [minuty]:

    brani napisał:
    Przypadkiem nie naciskasz gazu?

    Nie ma nic do rzeczy dopiero jak jest cisnienie oleju chalas ustaje.

  • #71 04 Lut 2018 21:04
    elbob
    Poziom 32  

    diodabg napisał:
    ze olej jest longlife i nastepna wymiana przy 60kkm.


    Wcale bym się nie zdziwił znając ich podejście co do wymiany oleju.

    We wcześniejszej megance - 98r - wymieniałem olej (olej zalecany przez Renault i to jeden z lepszych) plus filtr oleju (też nie byle co) co roku (raz mi się zdarzyło po dwóch latach - ale można go było wg producenta wymienić po trzech latach) i był on przed każdą wymianą czyściutki jakby dopiero co zalany.

    Tak brudnego oleju jak w przypadku obecnej meganki po dwóch, trzech czy czterech latach eksploatacji nowego pojazdu jeszcze nie widziałem.

    Tak wyglądał olej w dniu 20-12-2016 a jaki był jego stan w grudniu 2017 przed wymianą, to możecie sobie sami wyobrazić...

    Pozdrawiam.

  • #72 04 Lut 2018 21:46
    diodabg
    Poziom 29  

    Jak ci oleju nie zmienia to naprawde beda partacze.
    Gdyby oleju nie zmienili zalej plukanke zeby wyczyscila silnik i wymiej olej sam koniecznie z dobrym filtrem nie najtanszym.

  • Pomocny post
    #73 06 Lut 2018 09:53
    brani
    Poziom 14  

    KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał

  • #74 06 Lut 2018 22:56
    genek1000
    Poziom 29  

    diodabg napisał:
    ok 20k podrodze calkowicie rozsypal sie variator bo slychac ze jest pusty podczas rozruchu wiec kto wie co tam moze krazyc.


    Uwielbiam jak siejesz powszechny defetyzm :cry:
    Widzisz taki jesteś mądry i wspaniały a nie wiesz nawet o czym piszesz . :|
    Myślałem , patrząc na twój poziom na elektrodzie ,że współtowarzyszy poziomowi wiedzy.
    Polecam pierwszy lepszy film na youtube
    https://www.youtube.com/watch?v=IsPyKZeIh2g
    na którym kolega zza wschodniej granicy tnie koszty i sam naprawia KZFR ( czego za bardzo nie pochwalam , ale może podziała dłużej niż oryginał :D ).
    Nawet gdyby coś większego by się posypało w kole to element większy niż średnica kanału olejowego ( a jest niewielka) nie dostanie się do reszty układu .

    Poza tym, jak ci wiadomo, każdy układ olejowy ma miskę olejową do której spływa olej z wszelkimi zanieczyszczeniami ,
    smok pompy oleju z wstępnym filtrem
    Renault Megane III 1,6 110KM - Problemy z rozruchem silnika


    i filtr oleju
    Renault Megane III 1,6 110KM - Problemy z rozruchem silnika

    który ma za zadanie wyłapywać wszelkie zanieczyszczenia .Więc olej do układu wraca ponownie już odfiltrowany .

    diodabg napisał:
    Jak ci oleju nie zmienia to naprawde beda partacze.
    Gdyby oleju nie zmienili zalej plukanke zeby wyczyscila silnik

    Ha! HA! HA! :lol: :lol: :lol:
    I co ? Płukanka usunie ze silnika zanieczyszczenia stałe ( gdyby w ogóle takie były) jak metale i tworzywa sztuczne . :crazyeyes:
    Co go ma kwasem zalać że by to rozpuściło .
    Błagam . :please:
    elbob napisał:
    Tak brudnego oleju jak w przypadku obecnej meganki po dwóch, trzech czy czterech latach eksploatacji nowego pojazdu jeszcze nie widziałem.

    Na stan ( kolor , zabrudzenie) oleju duży wpływ ma jakość użytego oleju .
    Nowoczesne oleje są dużo bardziej zaawansowane technologicznie od ich starszych technologicznie odpowiedników.
    Jeśli olej posiada duża ilość środków myjących i absorbujących sadze i popioły powstałe wskutek procesu spalania to będzie on szybciej czerniał w porównaniu do tych z poprzedniej epoki.
    Drugim bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na kolor oleju to sposób wykorzystywania potencjału silnika . Jeśli silnik częściej będzie "zmulany" czyli nie będzie pracował w najefektywniejszym dla siebie zakresie obrotów , to część paliwa dostarczanego do spalenia nie ulegnie całkowitemu spaleniu tylko pozostanie w oleju w postaci sadzy.

  • #75 07 Lut 2018 00:58
    diodabg
    Poziom 29  

    genek1000 napisał:
    Uwielbiam jak siejesz powszechny defetyzm :cry:

    ? Po co mnie atakujesz ? Jezeli czujesz sie ponizony napisze tu wszem i wobec ze ty jestes Wielki a ja maluski :-)
    genek1000 napisał:
    Poza tym, jak ci wiadomo, każdy układ olejowy ma miskę olejową do której spływa olej z wszelkimi zanieczyszczeniami ,
    smok pompy oleju z wstępnym filtrem i filtr oleju

    Moze kolega jest jeszcze mlody choc po wpisie widac glodny sukcesu i wszech uznania ale kiedys spotkasz sie np. z silnikiem diesla gdzie tez jest filtr paliwa o wiele dokladniejszy niz filtr oleju a i tak przepuszcza syfy i uszkadzaja sie wtryski.
    genek1000 napisał:
    Na stan ( kolor , zabrudzenie) oleju duży wpływ ma jakość użytego oleju .
    Co to kogo ? W benzynie z 40k przebiegu gnojowka jest do wymiany.
    Filtr koniecznie dobrej jakosci bo nie mysl ze filtr z samej definicji np. Filtrona bedzie mial taka sama przepustowosc jak Mahle.
    genek1000 napisał:
    Ha! HA! HA! :lol: :lol: :lol:
    I co ? Płukanka usunie ze silnika zanieczyszczenia stałe ( gdyby w ogóle takie były) jak metale i tworzywa sztuczne . :crazyeyes:
    Ja pisze o plukaniu silnika co skutkuje oczyszczenie komory silnika bo potezne firmy np Liqui molly je produkuje, ja je stosuje i kazdy klijent widzi ze dzialaja a ty tu wyjezdzasz o zanieczyszczeniach stalych ;-) Nalej do ropy blota albo emulsji i zobaczymy czy filtr go przecedzi i wylapie brudy :-)
    Jak filtr u kolegi elbob wylapal kupe brudow co widac po oleju to myslisz ze za filtrem jest wlasciwe cisnienie i nie uszkadza variatora jeszcze bardziej ? Nie stresuj sie jeszcze z 10 lat doswiadczenia i tez klijenci bardziej cie docenia. ;-)
    genek1000 napisał:
    na którym kolega zza wschodniej granicy tnie koszty i sam naprawia KZFR ( czego za bardzo nie pochwalam , ale może podziała dłużej niż oryginał :D ).

    Kto wie czego was ucza w aso ;-) Moze dla elboba tez naprawiali za pierwszym razem i nie powiedzieli troche podzialalo ale zapomnieli wymienic filtra i oleju zeby bylo wlasciwe cisnienie i rozlecial sie znowu :-)
    genek1000 napisał:
    Widzisz taki jesteś mądry i wspaniały a nie wiesz nawet o czym piszesz . :|
    Dziekuje za ten wpis ale nie zalezy mi na Twojej opini i pewnie dla moich klijentow tez ;-)
    Pozdraiwam

  • #76 07 Lut 2018 16:01
    elbob
    Poziom 32  

    genek1000 napisał:
    tnie koszty i sam naprawia KZFR ( czego za bardzo nie pochwalam , ale może podziała dłużej niż oryginał ).


    Osobiście jeżeli coś naprawiam (i nieważne co), to preferuję wymianę części na oryginalne. No chyba, że coś jest już niedostępne, to szukam równie dobrego odpowiednika (lub lepszego) ewentualnie próbuję naprawiać w inny sposób.

    Od piątku silnik uruchomił się tylko raz w miarę normalnie (po dłuższym postoju).

    Auto jest już naprawiane...

    Co jest naprawiane... na chwilę obecną nie wiem...

    Pozdrawiam wszystkich.

  • #77 08 Lut 2018 10:59
    Bajbo
    Poziom 2  

    Cześć,

    czekam z niecierpliwością na wyniki, podłączę się ze swoim opisem ponieważ myślę że możemy mieć podobny problem
    jestem posiadaczem Laguny 3 2.0 benzyna 140km, przebieg 96000, wymiana oleju filtrów itd przy 80000km, wiele objawów pasuje do mojego przypadku, wystarczy aby auto postało ok 8 godzin i za pierwszym razem nie ma szans na odpalenie, za pierwszym razem obroty wchodzą na poziom 0,5-0.7 i gaśnie, za drugim razem( czasami potrzebny jest trzeci) wchodzą już na normalny przedział i pozostają na poziomie 0,9, błędów nie pokazuje mi żadnych byłem już u trzech elektromechaników i każą czekać na rozwój problemu bo tak będziemy szukać..., z tym że ja chce szukać bo jest to strasznie irytujące, dzisiaj odpiąłem czujników temperatury, samochód nie odpalał za pierwszym drugim i trzecim, wpiąłem go ponownie i auta zapaliło (standardowo oczywiście za drugim razem...), akumulator też sprawdzałem jest ok, mimo że jest od nowości czyli 11.11
    przy silniejszych mrozach, i pozostawieniu go na 2, 3 doby auto nie zapaliło w ogóle, po kilku próbach rozładowałem akumulator, jak ponownie go naładowałem to zapalił za 2 razem, zdarza się też że auto zapali za pierwszym razem ale wtedy strasznie go "szarpie" i skacze nierówno na obrotach, po wciśnięciu gazu bywa że się unormuje, ale przy takich przypadkach wolę go zgasić i odpalić za 2 razem już "normalnie",
    jest to mój pierwszy post wiec w razie błędów itd. czekam na wskazówki,
    dziękuje

  • #78 08 Lut 2018 13:52
    genek1000
    Poziom 29  

    Bajbo napisał:
    za pierwszym razem obroty wchodzą na poziom 0,5-0.7 i gaśnie, za drugim razem( czasami potrzebny jest trzeci) wchodzą już na normalny przedział i pozostają na poziomie 0,9

    Próbowałeś czyszczenia przepustnicy ?
    Laguna 3 2.0 benzyna to silnik o całkiem innej konstrukcji niż ten w Megane III 1.6

  • #79 08 Lut 2018 20:16
    Bajbo
    Poziom 2  

    nie, nie próbowałem, moja wiedza na odstawieniu do mechanika raczej się kończy, a jak widać mechaników na ten temat sięga niewiele dalej..
    temat czyszczenia wydaję się prosty, spróbuje, możesz tylko uzasadnić swoje przepuszczenia ?

  • #80 08 Lut 2018 23:14
    elbob
    Poziom 32  

    Chciałbym poinformować wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc, że samochód jest już po naprawie w ASO.

    Wymieniono KZFR i wszystko co z tą wymianą jest powiązane.

    Pierwszy rozruch silnika podczas odbioru samochodu po naprawie - bez uwag.

    Co dalej, czas pokaże ale myślę, że wszystko już będzie dobrze.

    Na chwilę obecną pragnę wszystkim serdecznie podziękować za pomoc i wsparcie.

    Wasze porady i wskazówki dużo mi wyjaśniły. Człowiek całe życie się czegoś uczy ale i tak...

    Proszę nie zamykać. Jeszcze się odezwę... po kilku dniach testów...

    Pozdrawiam wszystkich.

  • #81 11 Lut 2018 18:58
    genek1000
    Poziom 29  

    Bajbo napisał:
    nie, nie próbowałem, moja wiedza na odstawieniu do mechanika raczej się kończy, a jak widać mechaników na ten temat sięga niewiele dalej..
    temat czyszczenia wydaję się prosty, spróbuje, możesz tylko uzasadnić swoje przepuszczenia ?

    Przez przepustnicę przechodzą opary oleju z układu odpowietrzania skrzyni korbowej (konstrukcja silników spalinowych ) które osadzają się na ściankach przepustnicy - pomiędzy klapą a ścianka przepustnicy. Z biegiem kilometrów i czasu osad staje się coraz grubszy zmniejszając średnicę przelotu przepustnicy aż w końcu zaprogramowane uchylenie przepustnicy dla rozruchu jest zbyt małe, aby zapewnić prawidłowo ilość powietrza potrzebną do utrzymania obrotów biegu jałowego - dlatego silnik gaśnie zaraz po rozruchu , lub nie zyskuje prawidłowych obrotów biegu jałowego . Po zapaleniu system pomału zaczyna korygować otwarcie przepustnicy i
    dochodzi do zadanych obrotów biegu jałowego.
    Jeszcze jedno pytanko : na klapce wlewu od środka nie pisze czasem " bioethanol" lub " bifuel" ???

  • #82 14 Lut 2018 20:57
    elbob
    Poziom 32  

    Pragnę poinformować, że naprawa okazała się skuteczna po wymianie KZFR.

    Uruchomienia silnika wykonywane w różnych warunkach odbywają się normalnie - bez uwag.

    Mam nadzieję, że tym razem KZFR wytrzyma dłużej... bo doliczając do tego wymianę kompletu rozrządu co dwa lata, to byłby chyba już jakiś "żart"...

    Dziękuję wszystkim za pomoc i życzę samych udanych napraw...

    :arrow: Bajbo - daj znać jak uporasz się z usterką, to zakończę temat... powodzenia...

  • #83 12 Lis 2018 11:38
    spawany
    Poziom 1  

    Witam wszystkich! Chciałbym sie podpiąć do tematu. Posiadam Scenica 3 (2009r.) 2.0 w benzynie, 140 KM. Występuje u mnie identyczny objaw co u kolegi w Bajbo w lagunie + podczas pierwszego nieudanego uruchomienia silnika wyskakuje komunikat "skontroluj układ wtrysku paliwa". Zdarza się to za kazdym razem po nocy albo po dłuzszym postoju, np. po 8 godz. w pracy odpala za 3 - 6 razem. Czasem sie zdazy ale rzadko, ze po tym jak w koncu odpali to przez pare sekund chodzi nie rowno, obroty falują ale zaraz sie normują same albo po lekkim dodaniu gazu. Jak odpali, w/w komunikat odrazu znika i wszystko jest cacy. Na cieplym silniku nigdy taka sytuacja nie miala miejsca. Co mozecie mi doradzic? Proszę Was o pomoc. Z góry dziękuję i liczę na jakies wskazówki.
    Pozdrawiam.

  • #84 13 Lis 2018 21:06
    genek1000
    Poziom 29  

    spawany napisał:
    Co mozecie mi doradzic? Proszę Was o pomoc. Z góry dziękuję i liczę na jakies wskazówki

    Odczyt błędów z ECU i diagnostyka w momencie gdy nie zapala