Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Hyundai Tucson 2.0 CRDi Automat - ABS/TCS Błąd C1613 Świeci TCS i Spirala

grzechu40 24 Jan 2018 22:35 5757 15
  • #1
    grzechu40
    Level 21  
    Witam. Otóż trafił się problem z moim Tusconem z 2004 automat 2.0 CRDI świeci mi się TCS OFF i śpirala świecy, z diagnozy wynika że to błąd w ABS C1613 tzn błąd Komunikacji CAN tylko że powstał po podłączeniu i diagnozie sprzętem GDS Hyundai bo wcześniej go nie było przez cały czas zrywało mi komunikację a teraz nie jak się pojawił ten błąd. Posrawdzałem złącza i bezpieczniki i wszystko ok auto jeździ normalnie ABS działa skrzynia też łączę się ze wszystkimi systemami i nigdzie nie ma błędów tylko to się świeci TCS off i chyba jest ta funkcja wyłączona. Proszę o pomoc kto miał coś takiego jak to rozwiązać co można zrobić bo na forach nie ma nic w tym temacie będę wdzięczny może coś z mojej wiedzy się komuś przyda.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Miałem kiedyś tak z Hondą, diagnozowałem sprzętem uniwersalnym i zapaliła się trakcja i nie do skasowania...musiałem pojechać do serwisu Hondy i dopiero dali radę, błędu nie było ale zrobili funkcję "kasuj" i pomogło
    No więc dedykowany sprzęt powinien dać radę jeśli jest w dobrych rękach...
  • #3
    grzechu40
    Level 21  
    Dziękuję koledze Autoas za radę ale to nie to co kolega sugeruje bo byłem dziś w serwisie Hyundai i nie wiedzą jak sobie poradzić z tym błędem twierdzą że jest CAN przerwany ale ja sprawdziłem połączenia napięcia i oporności i nic nie znalazłem więc sprzęt fabryczny sobie nie poradził. Nie miałem możliwości porozmawiać z elektrykiem i przekazać co już sprawdziłem bo nie wpuszczają na stację, zostałem sam z problemem i będę próbował znależć co to jest tylko szukam urządzenia do sprawdzania informacji po CAN. Mam jedno takie urządzenie ale nie widzi nic na CAN za to w autobusie się sprawdza bo tam jest magistrala J1939. Nie wiem jaka jest w Hyundai i czuję że ciężko będzie takie wiadomości uzyskać na tym forum ale jakby ktoś coś to proszę o info.
  • #4
    grzechu40
    Level 21  
    C.D. Sprawdziłem przewody między systemami są drożne, napięcie na CAN H 2,63V na CAN L 2,36V, oporność na CAN 60Ω jak odepnę inny sterownik jest 120Ω. Podmieniałem pompę ABS i to samo, oporność elektroniki silnika na pinach CAN 120Ω to samo na ABS więc pytam czy to możliwe by w programie ECM silnika coś się wysyppało czy to usterka elementu elektronicznego i czy aktualizacja programu by pomogła i jakim sprzętem to najlepiej zrobić bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam.
  • #5
    nubi
    Level 12  
    Ten błąd wynika, kiedy moduł ABS otrzymuje inne ramki danych CAN od modułu ECM i TCM.W konkretnej diagnostyce serwisowej wynika,że te moduły wysyłają różne sygnały dotyczące rodzaju skrzyni biegów (czy to prawda w twoim przypadku to nie wiem ). W większości są to uszkodzenia w modułach ECM, ABS. Oczywiście przed wymianą trzeba zadbać o sprawdzenie osprzętu elektrycznego modułów,ale jak czytam to już o to zadbałeś,a także czy są jakieś nowe softy ,czyli sądząc po twojej ostatniej wypowiedzi trzeba sprawdzić oprogramowanie ECM(wgrać nowsze lub ECM zamienić), bo ABS podmieniłeś.A sprzęt to oczywiście firmowy GDS lub nowszy KDS
  • #6
    grzechu40
    Level 21  
    Dziękuję Nubi za odpowiedz ale chyba wiem co jest grane bo zrobiłem diagnozę skrzyni biegów i tam jest błąd P0741 i to może mi robić problem. Juz czytałem o tym i w tygodniu sprawdzę skrzynie TCM i kable.
  • #7
    grzechu40
    Level 21  
    Szanowni koledzy czy jest urządzenie do sprawdzania ramek w CAN i jak się nazywa i gdzie mogę go zdobyć? Mam coś podobnego do autobusów a!e w noim hyundai nie widzi ramek.
  • #8
    grzechu40
    Level 21  
    C.D. moich zmagań z błędem C1613. Jak wcześniej pisałem zdiagnozowałem Autocomem bład na skrzyni P0741 w necie znalazłem co trzeba sprawdzić i tak zrobiłem tzn test zaworów w skrzyni razem z TCC o którym mówi ten błąd i wszystkie działają zrobiłem test drogowy i się okazuje że prędkości wałka skrzyni i silnika są zbliżone mają kilka lub kilkanaście obrotów poślizgu czasem nic zawót TCC działa 99,96% więc to znaczy że wszystko ze skrzynią ok więc skąd błąd? Ale żeby nie było tak prosto to Lunch X431 pokazał błąd P1134 czyli problem ze sondą lambda której w moim 2.0 crdi nie ma a na dodatek GDS Hyundai na skrzyni nie pokazuje błędu. Jedynym wspólnym mianownikiem wszystkich testerów jest Ten sam błąd co w opisie czyli C1613 w ABS który mówi o błędzie komunikacyjnym (błednymi danymi) na CAN między ABS a TCM. Cała ta sytuacja zapędziła mnie w kozi róg i dalej nie wiem czego się czepić podejrzewam TCM bo ABS podmieniałem może ktoś mi uświadomi podpowie co dalej nigdy nie miałem takiej sytuacji z Koreańczykami bo z eyropejczykami dawałem sobie radę a tu????.
  • #9
    grzechu40
    Level 21  
    Miałem trochę czasu i dokładnie sprawdziłem przewody komunikacyjne między wszystkimi modułami pod kątem przerw, zwarć przebić do - i + i nic wszystko w najlepszym porządku wygląda na to że jest problem w ECM silnika co radzicie czy wymiana softu czy są inne sposoby na uzdrowienie ECM.
  • #10
    grzechu40
    Level 21  
    Potrzebuję soft do elektroniki takiej jak na foto może ktoś ma albo wie gdzie jest. I jeszcze pytanie czy soft z nr 7JJ4TI01 będzie dobry do mojego auta bo taką elektronikę mogę mieć.Podejrzewam że różne nr softu to różne wyposażenie elektroniczne.
  • #11
    nubi
    Level 12  
    Jeśli masz dostęp do fabrycznego sprzętu to wejście na manualny upgrade daje szanse na ponowne wgranie tego samego starszego czy nowszego softu(jeśli sa takie).Tam jest też dostęp do TSB(firmowy biuletyn) bo potrzebne są kody ,a te są różne do poszczególnych rodzajów ECM. Swój znasz bo numer części jest na naklejce.Jeśli coś ma być do twojego auta to na pewno tam jest.
  • #12
    grzechu40
    Level 21  
    Dzięki NUBI ja mam GDS ale dostęp muszę wykupić w Globalnym Serwisie Hyundai tylko nie wiem czy taniej nie będzie w serwisie tym bardziej że nigdy tego nie robiłem a nie chcę unieruchomić sobie auta. Kolega klonował mi epromm z innej elektroniki i to samo ale elektronika była z nr 7JJ4TI01 prawdopodonie z manuala bo były wtyczki i były przewody których nie ma w automacie jak np do sprzęgła a nie taka jak moja 6JJ4TI01 i to mnie skłąnia do tego że przyczyna może być w oprogramowaniu ECM.
  • #13
    grzechu40
    Level 21  
    Witam po dłuższej przerwie i oto co udało mi się ustalić z kolegą który też zajmuje się elektroniką w samochodach mianowicie stwierdziliśmy iż powodem tego błędu jest elektronika skrzyni biegów i tu moje pytanie czy ktoś zajmuje się zmianą aktualizacją oprogramowania sterownika skrzyni biegów to proszę o info lub czy można założyć sterownik M10T zamiast M09T który jest umnie ponieważ M09T nie widzę w ofertach a M10T są a jeśli się nie da to z jakiego powodu, dzięki i pozdrawiam.
  • #14
    grzechu40
    Level 21  
    Zakupiłem elektronikę skrzyni i problem nie zniknął więc jescze raz przeleciałem przewody połączenia opory napięcia i nc nie znalazłem wszystko w porządku więc teraz już zgłupiałem co jest grane ani nie ma możliwości dopasowania czy adaptacji elektronik między sobą ani ewentualnego dopisania VINu czy tym podobnych rzeczy co Hyundai na wymyślał czy może mi ktoś wytłumaczyć?
  • #15
    grzechu40
    Level 21  
    W końcu sobie poradziłem z problemem, byłem blisko ale zawsze coś mnie zwodziło i postanowiłem poszukać opcji adaptacji ECU silnika do rodzaju skrzyni biegów. Ku mojemu zdziwieniu jest coś takiego nawet w chinskim GDS tylko tak zakamóflowane że ciężko było tam dotrzeć ale postanowiłem przepatrzeć wszystkie pozycje w programie i znalazłem. Dla innych którzy będą mieć taki problem napiszę że trzeba zrobić adaptację GDSem bo inne urządzenia nie potrafią tego a polega to na tym że program kieruje jak to zrobić trzeba wyzerować ECU silnika przeprowadzić sekwencję włączenia i wyłączenia kluczyka i ponownie wejść w adaptację i zaadaptować ponownie w moim przypadku skrzynię automatyczną w ECU silnika i znów powtórzyć sekwencję z kluczykiem. Gdyby komuś było to potrzebne to służę pomocą i zamykam temat przy okazji dziekuję wszystkim kolegom za nie ocenioną pomoc.
  • #16
    grzechu40
    Level 21  
    W końcu sobie poradziłem z problemem, byłem blisko ale zawsze coś mnie zwodziło i postanowiłem poszukać opcji adaptacji ECU silnika do rodzaju skrzyni biegów. Ku mojemu zdziwieniu jest coś takiego nawet w chinskim GDS tylko tak zakamóflowane że ciężko było tam dotrzeć ale postanowiłem przepatrzeć wszystkie pozycje w programie i znalazłem. Dla innych którzy będą mieć taki problem napiszę że trzeba zrobić adaptację GDSem bo inne urządzenia nie potrafią tego a polega to na tym że program kieruje jak to zrobić trzeba wyzerować ECU silnika przeprowadzić sekwencję włączenia i wyłączenia kluczyka i ponownie wejść w adaptację i zaadaptować ponownie w moim przypadku skrzynię automatyczną w ECU silnika i znów powtórzyć sekwencję z kluczykiem. Gdyby komuś było to potrzebne to służę pomocą i zamykam temat przy okazji dziekuję wszystkim kolegom za nie ocenioną pomoc.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dziki i pozdrawiam. Rozwiązanie w poprzednim poście.