Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

7-kanałowy zestaw głośnikowy

gumowypapec 24 Jan 2018 22:53 552 6
    gumowypapec
    Level 8  
    Witam,
    Poszukuję jak najtańszego sprzętu oraz oprogramowania dzięki któremu osiągnę dany efekt:

na 7 osobnych głośnikach będę mógł sterując komputerem odtworzyć 7 różnych dźwięków/ścieżek dźwiękowych z możliwością ich modulacji.

Jestem kompletnym laikiem w tego typu inżynierii i nie mam pomysłu w jaki sposób to osiągnąć. Zdaję sobie jedynie sprawę, że będę potrzebował odpowiedniej karty dźwiękowej oraz programów do generowania tych dźwięków na odpowiednim kanale.

Serdecznie proszę was o pomoc w moim problemie!
    Pozdrawiam :)
    aaanteka
    Level 39  
    Rozumiem, że chcesz dodać do swojego komputera opcję odtwarzania dźwięku 6.1 ? Na początek takie krótkie podsumowanie:
    -w przypadku systemu 5.1 mamy do czynienia z pięcioma kolumnami głównymi: dwoma przednimi, centralnym oraz dwoma tylnymi - efektowymi, oraz subwooferem, który jest właśnie symbolizowany jedynką po kropce(.)

-w przypadku systemu 6.1 mamy do czynienia z pięcioma kolumnami głównymi: dwoma przednimi, centralnym oraz dwoma tylnymi - efektowymi, oraz subwooferem jak w 5.1 i dodatkowo tylnym głośnikiem centralnym ulokowanym za głową słuchacza,
    - wersja systemu 7.1 najbardziej rozbudowana i wymagająca aż ośmiu zespołów głośnikowych w tym subwoofera: -przód pozostaje bez zmian, a z tyłu zainstalowane są dwie pary głośników efektowych.

Pomocny artykuł zawierający dużo wiedzy teoretycznej z zakresu systemów dźwięku przestrzennego oraz porównanie zestawów 5.1 i 7.1 .
    gumowypapec
    Level 8  
    Dziękuję za odpowiedź ale nie do końca anetko