Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault scenic II 1.9 dCi - Brak hamulców scenic II 1.9 dCi rok 2003

prezo1983 25 Jan 2018 01:54 3135 16
  • #1
    prezo1983
    Level 9  
    Witam. Niedawno pojawił się w moim scenicu problem z hamowaniem. Po parukrotnym wciśnięciu pedału hamulca robi się on twardy i hamowanie prawie że nie istnieje. Po dodaniu gazu hamulce wracają ale na niezbyt długo. Co może być powodem?
  • #3
    prezo1983
    Level 9  
    Chodzi o pompę vacum? Bo przewertowalem kilka forum i taka padała sugestia.
  • #4
    sk700
    Level 31  
    Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo.
  • #5
    prezo1983
    Level 9  
    A da się to sprawdzić domowym sposobem?
  • Helpful post
    #6
    sk700
    Level 31  
    Jedynie na ucho czy nie ma nieszczelności przy naciskaniu hamulca.
  • #7
    prezo1983
    Level 9  
    Nic nie słychać. Posprawdzam jedynie wszystkie wężyki czy wszystko gra i nie ma żadnych nieszczelności.
  • Helpful post
    #8
    sanfran
    Network and Internet specialist
    sk700 wrote:
    Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo.

    A czy to czasem nie jedno i to samo? W samochodach z silnikami wysokoprężnymi do wytworzenia podciśnienia dla celów wspomagania potrzebna jest pompa.
    A i po polsku lepiej brzmi.
    Natomiast co do meritum, gdyby było uszkodzone serwo, to hamulce nie wracały by po dodaniu gazu. Widać wyraźnie, że po zwiększeniu obrotów silnika pompa potrafi zbudować odpowiedni poziom ciśnienia (dla purystów: ciśnienie mniejsze niż atmosferyczne to też ciśnienie), wiec problem leży albo w przewodach albo w pompie. Serwo wykluczam, ponieważ ma zaworek jednokierunkowy na złączu powietrza. Ponieważ nic nie syczy obstawiam pompę.
    Oczywiście, że trzeba posprawdzać, ale skoro autor nie ma zielonego pojęcia jak funkcjonują hamulce w jego pojeździe i zadaje tak podstawowe pytanie to lepiej niech się nie zabiera ani za sprawdzanie, ani za naprawę.
  • Helpful post
    #9
    sk700
    Level 31  
    sanfran wrote:
    A czy to czasem nie jedno i to samo?

    Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. A vacuum to w tłumaczeniu przecież podciśnienie a nie wspomaganie :)
    Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia się nieszczelność która "upuszcza" całe podciśnienie.
    sanfran wrote:
    Oczywiście, że trzeba posprawdzać, ale skoro autor nie ma zielonego pojęcia jak funkcjonują hamulce w jego pojeździe i zadaje tak podstawowe pytanie to lepiej niech się nie zabiera ani za sprawdzanie, ani za naprawę.

    Z tym się całkowicie zgadzam. Dobrze mieć manometr podciśnieniowy żeby ogarnąć co tam się dzieje, przy braku podciśnienia zazwyczaj pojawiają się problemy z turbiną.
  • Helpful post
    #10
    sanfran
    Network and Internet specialist
    sk700 wrote:
    Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy.

    Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne.
    Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne.

    sk700 wrote:
    Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia się nieszczelność która "upuszcza" całe podciśnienie


    Też nie. Sprawna pompa wypompuje powietrze z serwa na wolnych obrotach w kilka sekund.
  • Helpful post
    #11
    sk700
    Level 31  
    sanfran wrote:
    w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne.

    Zapewne to usłyszałby gdyby zaprowadził auto do warsztatu na wymianę pompy wspomagania :)
    sanfran wrote:
    Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne.

    Szczerze to szkoda. Układy na klasycznym serwie bardzo rzadko się psuły.
    sanfran wrote:
    Sprawna pompa wypompuje powietrze z serwa na wolnych obrotach w kilka sekund.

    O ile te np uszkodzenie przepony uszczelnia się od razu po puszczeniu hamulca.
    Niepotrzebne komplikacje w układzie podciśnienia to kolejny powód z którego nie cierpię diesli.
  • #13
    prezo1983
    Level 9  
    Witam. Na 99 procent wina leży po stronie pompy vaccum. Zdjęłam wężyk który idzie od serva do pompy i przyłożyłem palca. Brak jakiej kolejek reakcji ze strony pompy. Pytanie mojej jak się zabrać do demontażu pompy vaccum. Jakich kluczy użyć. Byłbym wdzięczny za pomoc i ewentualnie manual jak się do tego zabrać.
  • Helpful post
    #14
    coperfild
    Level 35  
    Manuala żeby odkręcić 3 śrubki?
  • #15
    prezo1983
    Level 9  
    Dokładnie chodzi mi jakich kluczy zastosować.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z tego co widzę to chyba torx tylko że posiadam jedynie t30 i t40 ale żaden nie pasuje.
  • Helpful post
    #16
    coperfild
    Level 35  
    To zejdź do auta i sprawdź, chyba torx ale wymiaru nie pamiętam.
  • #17
    prezo1983
    Level 9  
    Uszkodzona pompa vaccum. Wymieniono na inną i problem został usunięty.