Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryka Opel Astra H 2004r.

25 Sty 2018 20:36 753 11
  • Poziom 2  
    Witam,
    Od jakiegoś czasu w mojej astrze h 2004r. 1.4 benzyna +LPG żarzy się kontrolka od airbag jednocześnie pali się włącznik ogrzewania tylnej szyby(ogrzewanie nie działa).gdy naciskam w/w włącznik kontrolka od airbag gaśnie lecz ogrzewanie tylnej szyby nie działa a włącznik pali się cały czas.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 25  
    Masy , kolego - masy.....
    Ale ...... , jakie błędy zgłasza samochód ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 2  
    Żadnych błędów komputer nie widzi .
    A o co chodzi z masą jakbyś mógł tak bardziej szczegółowo to byłbym wdzięczny.
  • Poziom 25  
    Jak , coś się "żarzy" to , pospolitą usterką jest " częściowy" brak ujemnego napięcia akumulatora...
    Dziwi mnie to , że brak błędów np.w SRS.
    Klimatyzacja manualna , czy automatyczna ?
  • Poziom 2  
    Klimatyzacja manualna. Dodam jeszcze że gdy.otwieram drzwi tylne pasażera przestają działać głośniki czy może to też mieć wpływ na w/w problem
  • Poziom 21  
    Jeżeli masz choinkę , to potwierdzam co wyżej koledzy napisali.
    SRS działa na innym obwodzie niż ogrzewanie szyby , tak samo oświetlenie ,klima czy ABS. Schemat elektryczny do ręki i najpierw sprawdź gdzie do karoserii i silnika masz poprzykręcane przewody masowe. Zazwyczaj szukaj na wewnętrznych nadkolach pod maską silnika , słupkach itp. Poznasz po tym , że kilka przewodów ( zazwyczaj kolor czarny lub brązowy) jest spiętych ,skręconych razem do blachy .Sprawdź też w lampach tylnych -tam często np. jest dyskoteka typu -włączony kierunkowskaz a żarówka od mijania w tym czasie też mruga , tak na przemian.
    Tylną szybę sprawdź miernikiem na opór czy nie są przerwane ścieżki (czasami widać gołym okiem, takie czarne punkciki)-da się naprawić specjalnym klejem.
    Jak pomogłem , to klawo.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Ile masz poduszek ,dwie ?
  • Poziom 2  
    4 bo są jeszcze w słupkach
  • Poziom 21  
    W moim Chevrolecie Lacetti( też mam 4-ry) . Świecenie kontrolki SRS ,zlikwidowałem przez poprawienie styków w kostkach( zastosowałem kontakt w sprayu i ponownie wcisnąłem na miejsce). W żadnym wypadku nie wolno doginać blaszek .Po latach eksploatacji samochodu pojawił się na stykach nalot i to było powodem świecenia kontrolki .Po tej operacji należy wykasować błąd poduszek .U mnie kostki są pod: siedzeniem kierowcy , pasażera i w słupkach.
    Sprawdź wiązkę w tylnych drzwiach , w tym miejscu gdzie masz gumową przelotkę , masz pewnie ułamany przewód (przewody) w miejscu zagięcia i stąd głośnik raz ma połączenie a raz nie. Pewnie tamtędy idą przewody też do ogrzewania szyby. Potrzebna będzie lutownica .
  • Poziom 33  
    Lipek17 napisał:
    Dodam jeszcze że gdy.otwieram drzwi tylne pasażera przestają działać głośniki czy może to też mieć wpływ na w/w problem


    Tutaj winna jest izolacja, która zdążyła popękać w połączeniach słupek - drzwi. Radzę to szybko naprawić bo w tej wiązce idzie również +12V i on też szybko pozbywa się izolacji.
  • Poziom 21  
    Podejrzewam , że w Oplu masz takie same, cienkie" chińskie" przewody jak u mnie ,pomiedziowana stal :D ciężko się to badziewie lutuje.
    Jak będziesz coś robił z przewodami, lutował, odłącz minus od akumulatora ze względu na SRS i bezpieczeństwo jakiegoś zwarcia.
    Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki.
  • Poziom 25  
    Lipek17 napisał:
    żarzy się kontrolka od airbag jednocześnie pali się włącznik ogrzewania tylnej szyby

    To ma tyle wspólnego z przelotkami w tylnych drzwiach , co Ja z baletnicą..
    Owszem jest problem z tymi przelotkami , ale nie związany ze zgłaszanym problemem..
    W tunelu środkowym są punkty masowe ....., przeglądnij , bo czasem coś się wyleje "np. kawa" i potem jest problem...
    zastanawia mnie żarząca się kontrolka SRS , bo komunikacja idzie po CANie ?
    Czy to przypadkiem nie IPC ?
  • Poziom 21  
    Naprowadziłem kolegę aby i tam zajrzał , to też jest newralgiczny punkt i nie tylko w Oplu.Może nie dosłownie pod guma ,ale w miejscach gdzie przewody "pracują" . Dopóki nie posprawdza punktów masowych , można wróżyć z fusów.Czyżby miał SRS i ogrzewanie szyby na jednym obwodzie? Wątpię .