Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

e-papieros zasilany z zapalniczki samochodowej

25 Sty 2018 21:07 426 12
  • Poziom 11  
    Witam,

    Jeśli pytam w złym dziale to proszę o przeniesienie.
    Jestem użytkownikiem e-papierosa.
    Dość sporo go eksploatuję i w rezultacie bateria starcza mi na ok. 4 max 5 miesięcy.
    Kupowanie e papierosa 3 razy do roku to nie jest tania kwestia.
    W ciągu dnia sporo się poruszam autem w którym również palę e fajka. Pomyślałem że używanie baterii w tym przypadku to może być marnotrawstwo jeśli mam pod ręką dość wydajne źródło prądowe jakim jest gniazdo zapalniczki.
    Po prostu odciążyłbym, wtedy baterię w moim e fajku.
    Jako pacjenta wybrałem mojego starego Elafa iStick pico. z wymiennymi akumulatorami. W najprostszym wariancie wpiąłem się po prostu w miejsce akumulatorka przez przetwornicę DC-DC Step -down 1,8A (3A prądu chwilowego).
    Napotkałem taki problem: po podłączeniu wszystkiego sam papieros działa ale po wciśnięciu guzika następuje spadek napięcia i papieros się tak jakby restartuje (znaczy wyłącza na krótką chwilę i włącza ponownie). Grzałka zaczyna grzać przez krótką chwilę jednak jest to za krótko aby użytkować urządzenie.
    Zastanawia mnie fakt czym to jest spowodowane ?
    W jaki sposób rozwiązać takie zasilanie?
    pozdrawiam oraz dziękuję za ewentualne sugestie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 36  
    Eleaf iStick Pico umożliwia wapowanie podczas ładowania akumulatora, czyli akumulator musi być zainstalowany.
  • Poziom 11  
    tak tylko że ja nie chcę już akumulatorków bo te do najtańszych nie należą. Stąd pomysł z pobieraniem energii z akumulatora samochodowego. Tak więc jakiekolwiek ładowanie akumulatora z zapalniczki odpada.
  • Poziom 38  
    Nie przesadzaj, on działa na akumulator: 18650, a te można na "wiadra" kupować.
  • Poziom 36  
    Jest kilka możliwości.
    O jednej pisał już kolega Kraniec_Internetów - trudna sprawa.
    Możesz jeszcze zainwestować w jakiegoś MOD-a, który jest zasilany z 3 połączonych szeregowo akumulatorów 18650 - wtedy można spróbować zasilać go bezpośrednio z gniazda zapalniczki - jest tylko jeden problem, czy są obecnie w sprzedaży MOD-y o takim zasilaniu.
  • Poziom 1  
  • Poziom 37  
    Witam,
    nie wiem jaki jest "algorytm palenia" to znaczy stosunek czasu działania tego papierosa do czasu wyłączenia. Może dałoby się zastosować nieco perwersyjne rozwiązanie a mianowicie super-kondensator. Ma on dość brzydką wadę jaką jest jego cena, poza tym mnóstwo zalet: trwałość, w sensie liczby cykli jest mniej więcej tysiąckrotnie większa niż ogniwa litowo-jonowego, prąd zwarciowy jest również wielokrotnie większy, można go rozładować praktycznie do zera, itd.
    Może dałoby się zrealizować układ, który powoli ładowałby ten kondensator (kiedy papieros nie jest używany), podczas palenia można go rozładowywać dużym prądem.
    W sumie trzeba przeprowadzić stosowne obliczenia, na podstawie danych wynikających z używania tego papierosa.

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Dziękuję za sugestie.
    Drążąc temat przetwornicy znalazłem u naszych dalekich wschodnich sąsiadów przetwornicę Step Down 12V na 5V i prądzie max. 20A.
    Te 25A jest pewnie ujęte dla pełnej mocy (75W) a ja używam w przedziale 40-50W, więc sądzę że te 20A powinno wystarczyć. CO o tym myślicie?
  • Poziom 1  
  • Poziom 37  
    Kraniec_Internetów napisał:
    Zależy jaka to przetwornica. Do tego szeregowo trzebaby wstawić diodę lub dwie w celu obniżenia napięcia do poziomu ogniwa.

    Dioda to nie jest dobry pomysł - straszne straty mocy.
    Chyba lepiej, zgodnie z Twoim postem #2, ustawić odpowiedni tryb pracy, czyli rezystancję tego grzejnika, najlepiej eksperymentalnie, mierząc napięcie i prąd wyjściowy zasilacza.
  • Poziom 1  
  • Poziom 37  
    Kraniec_Internetów napisał:
    Chyba nie moim

    Już myślałem, że mam jakieś omamy, a jednak
    Kraniec_Internetów napisał:

    Cytat:
    75W Eleaf iStick Pico TC MOD Kit

    Dane techniczne :
    Rozmiar: 45mm x 23mm x 70.5mm
    Moc (maksymalna): 75W
    Zakres rezystancji: 0.05 - 1.5ohm (tryby TC); 0,1 - 3.5ohm (Tryb / Bypass VW)
    Akumulator: 18650 (zalecane 25A, zestaw nie zawiera)
    Tryb: VW / Bypass / TC-Ni / TC-Ti / TC-SS / TCR

    Kraniec_Internetów napisał:
    Zawsze można spróbować zmienić napięcie wyjściowe przetwornicy - zwykle jest to zmiana jednego rezystorka.

    To jest najlepszy pomysł, o ile chińscy inżynierowie nie wymyślili jakiegoś udziwnienia. Gwarancją to chyba nie ma się co przejmować.