Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 16V 75KM - Czas zmiany rozrządu w silniku Skody / VW 1.4 16V

ber 25 Sty 2018 21:26 1851 15
  • #1 25 Sty 2018 21:26
    ber
    Poziom 14  

    Generalnie byłem przekonany że rozrząd wymieniony na porządne podzespoły (paski Continental/Contitech, rolki INA) wytrzyma 80-90 tyś km. Tak też kiedyś mówił mi mechanik. Ostatnio wziąłem Skodę rodziców do innego mechanika, by zerknął na zawieszenie i on przy okazji stwierdził, że dawno powinienem zrobić tu rozrząd, że sporo ryzykuję, że to jest „życie na krawędzi” itd. Wg niego rozrząd powinien być wymieniany co 60 tyś km. Zdjął obudowę zerknął na pasek i faktycznie jak się przejedzie palcem po pasku to czuć lekkie dołki (po zewnętrznej stronie przestrzenie pomiędzy zębami są minimalnie wklęsłe). Nigdy nie sprawdzałem tak paska, nie wiem czy to faktycznie oznacza że zaraz pęknie?

    Rozrząd był wymieniany niecałe 70 tyś. km temu ok. 5 lat temu? Czy faktycznie w tych autach wymieniony rozrząd starcza tylko na 60 tyś km?

    0 15
  • #2 25 Sty 2018 21:45
    PITERRR
    Poziom 42  

    Witam. Teraz jest dużo firm które produkują paski rozrządu jeśli pasek był zakupiony od firmy która produkuje gorszej jakości paski i są tańsze, to taki pasek ma prawo nie wytrzymać nawet 60000km.A i lata paska też maja znaczenie na jego żywotność. Podsumowując mechanik miał racje.

    0
  • #4 26 Sty 2018 01:05
    ber
    Poziom 14  

    E8600 napisał:
    Na obu paskach te dołki.

    Raczej nie, wyraźnie wyczuwalne są na małym pasku. Duży na oko wygląda dobrze (jeśli ma nierówności to są one ledwo wyczuwalne).
    Przed 70 tyś. km wymienione były oba, sam widziałem jak zdejmowane były stare i je oglądałem.

    0
  • #5 26 Sty 2018 01:51
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Wymiana paska rozrządu to nie tylko przejechany przebieg w km od wymiany ale tez określony upływ czasu po którym należy wymienić rozrząd pomimo np.
    niskiego przebiegu w tym okresie użytkowania auta.
    Czyli np. 90 tys km przebiegu lub raz na 5 lat rozrząd do wymiany.
    Jak to mówią - "czas robi swoje" ...

    0
  • #6 26 Sty 2018 02:18
    tomek1522
    Poziom 5  

    Na początku mówili żeby wymieniać rozrząd raz na 100tys km lub po chyba 5 latach teraz jak widzę że liczby lubią iść w dół.. czyli 60/70 tys, ja jak robiłem ostatnio rozrząd mówili mi żebym przyjechał po 60 tys ponieważ tyle paski wytrzymują a i mówił ten mechanik by nie przekraczać w tym silniku powyżej 3,5tys obrotów na min. ponieważ szybciej pasek się zużyje oraz będzie źle w silniku. no ale jak już masz powyżej 70 tys, nie ryzykowałbym i zrobiłbym ten rozrząd na Twoim miejscu dla świętego spokoju.

    0
  • #7 26 Sty 2018 04:11
    E8600
    Poziom 34  

    Teraz nawet łańcuchy mało wytrzymują. Co do wymiany najlepiej jest się nauczyć i robić samemu częściej. Ryzykować można w bezkolizyjnym rozrządzie a tutaj awaria po zerwaniu paska może kosztować pół wartości samochodu.

    0
  • #8 26 Sty 2018 06:55
    kortyleski
    Poziom 41  

    60 tys km albo 5 lat. Ja na zamiennikach bym więcej nie robił.

    0
  • #9 26 Sty 2018 09:04
    tomek1522
    Poziom 5  

    E8600 napisał:
    Teraz nawet łańcuchy mało wytrzymują. Co do wymiany najlepiej jest się nauczyć i robić samemu częściej. Ryzykować można w bezkolizyjnym rozrządzie a tutaj awaria po zerwaniu paska może kosztować pół wartości samochodu.
    zgadzam sie w 100%z Toba i tez tak uwazam oraz jak poprzednik pisze nie warto kupowac nieznanych zamiennikow i oszczędzać na tym bo pamietaj ze to jest serce maszyny. Tylko robic samemu częściej? Ja nie umiem a powiem ze ustawisz jedno oczko dalej to masz juz przechlapane i przewalone. Moim zdaniem jest dawac wlasnie do serwisu niz samemu robić.bo ma sie pewnosc ze dobrze zrobi niz podle i byle jak no w zależy ktory to serwis i jaki ma opinie.

    0
  • #10 26 Sty 2018 09:21
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    ber napisał:
    Rozrząd był wymieniany niecałe 70 tyś. km temu ok. 5 lat temu? Czy faktycznie w tych autach wymieniony rozrząd starcza tylko na 60 tyś km?

    Każdy silnik ma inny czas wymiany rozrządu, ty masz AUA lub podobny 2 paskowy.

    Zleć wymianę i weź stare paski rolkę i napinacz coby , na pewno ci wymienili.
    Zrób zdjęcia i wklej.

    0
  • #11 26 Sty 2018 10:42
    E8600
    Poziom 34  

    tomek1522 napisał:
    Ja nie umiem a powiem ze ustawisz jedno oczko dalej to masz juz przechlapane i przewalone.

    Jest sposób aby sprawdzić czy się ustawiło dobrze? Wystarczy 2 obroty wału zrobić kluczem (najlepiej zrobić 4 na wszelki wypadek) i jak nie będzie się nic blokować to można spoko podłączyć akumulator i dopiero próbować odpalić. Przy wymianie paska oczywiście wymiana pompy wody jeśli jest na pasku i rolki napinającej. Mile widziany klucz dynamometryczny przy wymianie.
    Bardziej skomplikowane to jedynie jest w silnikach w układzie V oraz innych nietypowych (ewentualnie auta gdzie dostęp do paska jest "patologiczny").
    Tutaj uproszczona instrukcja do silnika 1,4 16V.
    Link

    0
  • #12 26 Sty 2018 20:20
    ber
    Poziom 14  

    tomek1522 napisał:
    ja jak robiłem ostatnio rozrząd mówili mi żebym przyjechał po 60 tys ponieważ tyle paski wytrzymują a i mówił ten mechanik by nie przekraczać w tym silniku powyżej 3,5tys obrotów na min. ponieważ szybciej pasek się zużyje


    Nie wiem jakie masz auto (jak możesz napisz) ale zarówno w tej Skodzie, której dotyczy wątek, jak i w moim aucie myślę że 3500 obrotów nieraz jest przekraczane ;)

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Każdy silnik ma inny czas wymiany rozrządu, ty masz AUA lub podobny 2 paskowy.

    Jeśli dobrze pamiętam jest to BBY. Tak są dwa paski.

    E8600 napisał:
    Co do wymiany najlepiej jest się nauczyć i robić samemu częściej.

    Oczywiście tyle, że już nieraz w życiu przekonałem się że czasem proste rzeczy dla profesjonalistów mogą być trudniejsze niż się wydaje dla kogoś kto się nie zna na rzeczy. Zapewne patrząc jak rozrząd wymienia mechanik i mają dobra pamięć po kilku latach da się to powtórzyć. Ja osobiście tylko na podstawie schematów / opisu nie podjął bym się takiej rzeczy jak wymiana rozrządu.

    0
  • #13 26 Sty 2018 20:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    ber napisał:
    w moim aucie myślę że 3500 obrotów nieraz jest przekraczane

    Kolego mechanik bajki opowiada, ten silnik najpewniej czuje się w okolicach 4000obr/min.
    Lecąc autobanem normalne obroty to 4-5 tys przez kilka godzin.

    0
  • #14 26 Sty 2018 21:03
    ber
    Poziom 14  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Lecąc autobanem normalne obroty to 4-5 tys przez kilka godzin.

    Też mi się wydawało że np. na autostradzie chcąc tak słabym silnikiem szybciej pojechać bez wysokich obrotów się nie obejdzie (już nie wspominam o dynamicznej jeździe po mieście).

    0
  • #15 26 Sty 2018 21:21
    invisibleman
    Poziom 18  

    Rozrząd przeważnie zrywa się na niskich obrotach. Przy okazji wymiany rozrządu sprawdźcie co pisze w instrukcji z pudełka z pompą wody. Co z tego, rozrząd można wymieniać co 120tys. jak producent pompy wody przewiduje jej trwałość na 60 tys. Tak jest np. w przypadku pomp Dolz.

    0
  • #16 26 Sty 2018 22:40
    ber
    Poziom 14  

    invisibleman napisał:
    producent pompy wody przewiduje jej trwałość na 60 tys. Tak jest np. w przypadku pomp Dolz.
    Ciekawe, szczególnie że kiedyś spotkałem się z teorią, że pompę wymienia się co 2gą wymianę rozrządu. Osobiście uważam to za przesadę, zazwyczaj koszt pompy w stosunku do reszty elementów nie jest tak duży by ryzykować i na niej oszczędzać.

    0