Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak w ogóle przetopu przy spawaniu na maxa mma, starych drziwczek do pieca..:-(

26 Sty 2018 10:06 762 5
  • Poziom 12  
    Witam,
    Czy ktos miał taką sytuacje zeby mma w ogóle nie prztopić metalu..
    Wczoraj spawam, przerabiam drzwiczki do pieca (te do ciągu), chodzi o zrobienie z jednych dużych, kilku podzielonych do lepszej regulacji.
    Zatem pocięcie ich i zrobienie stalowych zawiasów oraz uchwytów na haczyk. Ustawiam spawarkę na maksa, różne elektrody, wszystko sie topi wkoło, nawet rękawice robocz, leca iskry itd.. ładnie.
    Ale po minucie cała spoina odkleją się, jak po szkle.. ? :-(
    Czy to wina starego materiału, utleniania, korozji.
    Wszystko było czyszczone itd.
  • Poziom 29  
    Może za dużo węgla w tym materiale jest... Jak Kolega wspomniał wyżej, może to żeliwo albo staliwo?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Może to ciężki materiał, ale chyba nie żeliwo..
  • Poziom 17  
    Powodów może być kilka. Pierwsze o czym wspomniał @mn997 to rodzaj żeliwa. Pozostałe metale bez większych problemów można pospawać. Wyjątkiem są właśnie stare drzwiczki pieców które miały długi kontakt z paleniskiem ( mowa o wewnętrznych drzwiczkach) z powodu wypalenia węgla. Na zdjęciu o ile mnie wzrok nie myli to jest blacha aluminiowa a z tym materiałem trzeba się troszkę pobawić w przygotowanie przed spawaniem. Pokaż zdjęcie tych z którymi masz problem. Podaj typ elektrod i z jaką polaryzacją spawałeś.
    Niepotrzebne zwiększanie wartości prądu za wiele nie pomoże.

    Może się również okazać iż twoje drzwiczki zrobiono z materiału żaroodpornego np X10.