Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 16V 75KM - Czyszczenie przepustnicy sprayem

ber 26 Jan 2018 21:07 9561 11
  • #1
    ber
    Level 14  
    Chciałem wyczyścić przepustnice ale najlepiej bez odkręcania jej. Słyszałem że są różne spraye, nawet byłem w sklepie motoryzacyjnym gdzie był specyfik firmy K2. Czy jest to bezpieczne? Przecież preparat i zanieczyszczenia dostaną się do silnika.
    Ewentualnie jeśli ktoś stosował taki spray może poradzi czego użyć?

    Przepustnice chce wyczyścić gdyż silnik czasami (nie zawsze) traci moc przy przyśpieszaniu (poza tym nic się nie dzieje: obroty nie falują, silnik nie gaśnie itd. itp.). Filtry wymieniłem, chciałem teraz wyczyścić przepustnice i zobaczyć czy to pomoże.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Nie sądzę żeby to było problemem.
  • #3
    Mermania
    Level 7  
    Nie czyść tej przepustnicy żadnym sprayem ew. zrób jej adaptacje.
  • #4
    Misiek8161
    Level 9  
    Moim zdaniem, lepiej będzie ją wykręcić i wyczyścić na stole. Ja osobiście czyściłem benzyną ekstrakcyjną
  • #5
    ber
    Level 14  
    Misiek8161 wrote:
    Moim zdaniem, lepiej będzie ją wykręcić i wyczyścić na stole.

    Też tak uważam. Tyle że ponieważ nie jestem pewien czy to jest przyczyną usterki, staram się minimalizować nakład pracy :) Pewnie gdybym miał własny, przestronny, dobrze wyposażony garaż to nawet bym nie pytał tylko rozbierał i czyścił.
  • #6
    Misiek8161
    Level 9  
    Demontaż i wyczyszczenie zajmuje max 1h, czy pomoże zlikwidować przyczynę, to nie zagwarantuje, ale na pewno poprawi się kultura pracy silnika. Spróbować można, jak nie pomoże, to chociaż będziesz miał pewność, że problem leży gdzie indziej
  • #7
    seba694637
    Level 16  
    Panowie benzyna ekstrakcyjna lub izopropanol IPA. Chodź lepiej sprawdzi się to drugie. Demontaż przepustnicy to wykręcenie 4-5 śrubek. Do czyszczenia z grubsza można użyć szczoteczki a później małego pędzelka. Praca na 05-1h. Tak jak wcześniej napisano - opisana usterka nie musi wynikać z zabrudzonej przepustnicy. Ale od czasu do czasu warto wykonać czyszczenie
  • #8
    ber
    Level 14  
    Wykonałem czyszczenie sprayem. Wbrew temu co czytałem w internecie było konieczne kasowanie błędów i adaptacja (silnik wariował).
    Ponieważ niewiele to dało zdjąłem przepustnicę, wyczyściłem dokładnie i wydaje mi się że działa ok (nie wiem jak to dokładnie sprawdzić - otwiera się i zamyka, komputer błędów nie pokazuje). Brzeg klapki po czyszczeniu sprayem był czysty ale reszta wewnątrz strasznie zasyfiona.
    Niestety w pracy auta nic się nie zmieniło - dalej brak mocy przy niektórych obrotach (choć zmienił się zakres obrotów podczas których nie ma mocy).
  • #9
    Misiek8161
    Level 9  
    W jakim stanie jest układ zapłonowy ? Robiłeś coś przy nim / wymieniałeś ? . Komputer napewno żadnych błędów nie pokazał ? typu przepływomierz, czujnik położenia wału ?. Pozatym sprawdzałeś ciśnienie paliwa ? i wtryski ?

    Dodano po 43 [minuty]:

    Teraz mi jeszcze przyszło na myśl, mówisz że w niektórych zakresach obrotów traci moc ? całkowicie ? i w stałych zakresach ? bo z tego co kojarzę to u Ciebie nie ma linki gazu tylko masz sterowanie elektroniczne. Więc zaczął bym od sprawdzenia czujników przy pedale i przy przepustnicy, ale komputer raczej powinien pokazać błąd
  • #10
    ber
    Level 14  
    @Misiek8161 Dzięki za wskazówki. Lekko się podłamałem niepowodzeniem z przepustnicą bo byłem pewien że to jest to. Czemu? Po pierwsze już chyba 2 lata temu mechanik mówił mi że kiedyś przy okazji przydałoby się wyczyścić przepustnicę ale że nie jest to pilne (coś tam popatrzył na swoim komputerze i tak wywnioskował) , po drugie nawet wymiana filtra powietrza 2 tygodnie temu zmieniła lekko pracę silnika, a jak teraz spryskałem sprayem przepustnice to na krótką chwilę jazdy (1km) było ok a później brak mocy, falujące obroty itp dlatego zdjąłem przepustnice i ją dokładnie wyczyściłem.

    Misiek8161 wrote:
    komputer na pewno żadnych błędów nie pokazał ? typu przepływomierz, czujnik położenia wału ?. Poza tym sprawdzałeś ciśnienie paliwa ? i wtryski ?

    Nie, żadnych istotnych błędów nie ma i nie było (nie licząc tych przy czyszczeniu przepustnicy). W zasadzie jedyną planową rzeczą w aucie do zrobienia jest wymiana paska od alternatora (zaczyna piszczeć).
    Misiek8161 wrote:
    mówisz że w niektórych zakresach obrotów traci moc ? całkowicie ? i w stałych zakresach ?

    Obecnie auto ma przyzwoitą moc dopiero od około 3000 obrotów. Wygląda to tak że chcąc w miarę dynamicznie przyspieszyć na 2gim biegu muszę maksymalnie wcisnąć gaz.

    Znajomy radził mi nalać sporo płynu do czyszczenia przepustnic do przepustnicy podczas pracy silnika i całość "przepalić" tak żeby z rury wydechowej poszedł siwy dym (u niego ponoć pomogło).
  • #11
    Misiek8161
    Level 9  
    Mi to wygląda na słabe ciśnienie paliwa. Na sam początek sprawdziłbym ciśnienie na listwie, a w drugiej kolejności sprawdziłbym wtryski
  • #12
    ber
    Level 14  
    By zamknąć temat napiszę, że przyczyną problemów okazała się nie przepustnica a cewka zapłonowa. Mimo że nie dawała żadnego "trwałego" błędu był to początek jej końca. Wbrew temu co czytałem, że cewka albo działa albo nie - ta działała tylko że nie nie tak jak powinna ;) Po wymianie auto odzyskało moc.