Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komar 50 nie odpala - Iskra paliwo jest a motorek nie odpala

patrykp4 29 Sty 2018 22:55 3540 32
  • #31
    patrykp4
    Poziom 6  
    po remoncie odpaliłem go raz wyregulowałem obroty sprzęgło, przejechałem się, następnego dnia tez normalnie odpalił w celu pokazania kumplowi a wieczorkiem juz nawet nie zacharczał.
  • #32
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Na popych bydlaka :D . Istnieje jeszcze możliwość przestawienia się czopu wału korbowego w przeciwwadze. Sprawdź Ty ten GPZ + iskrę raz jeszcze. Druga sprawa - częsciowe przebicie nawet w nowej cewce zapłonowej, też się to zdarza.
  • #33
    E8600
    Poziom 38  
    Miałem kiedyś podobny przypadek chodził w silniku 019 i winny był klin. Przypadek o tyle ciekawy, że zerwał się klin ale silnik nie zgasł co zapiekło magneto na wale (na stożku) blokując się w odpowiednim położeniu. Sporo tak przejeździłem zanim się zorientowałem bo silnik chodził prawidłowo jednak do czasu jak zdjąłem magneto to zbaraniałem. Wał w na stożku przypalony od tarcia a miejsca z klinem próżno szukać (brak śladu nawet po oczyszczeniu). Skończyło się to wymianą wału. Od tamtej pory już dokręcałem tak magneto, że nie ścinało mi klinów. Miło powspominać tamte czasy. :)

    Te silniki ogólnie dość proste ale zdarzały się też upierdliwe usterki. Zaletą było to, że 2 godzinki można było zrobić szybki remont mając części zapasowe.

    U kolegi wał to zregenerowany z epoki czy nowy zamiennik? Podobnie cewka zapłonowa pewnie chińska?
    Sprawdził bym jeszcze czy w skrzyni biegów nie pojawia się ciśnienie. Przykładasz palec po wykręceniu korka do wlewu oleju i wtedy kopiesz. Być może simering puścił na wale. Oraz czy nie jest zgięty korbowód - wystarczy zdjąć samą głowicę i sprawdzić czy tłok dochodzi do końca (korbowody lubiły się zgiąć).