Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dysk 100% zużycia, logi FRST

tewez111 27 Sty 2018 08:57 486 17
  • #1 27 Sty 2018 08:57
    tewez111
    Poziom 3  

    Witam, mam problem z 100% zużyciem dysku, przez co komputer jak wiadomo wolno pracuje. Wykonałem scanowanie i wyczyściłem programami Ccleaner, Malvares anti malvare jednak nie przyniosło to efektu. Wykonałem scan programem FRST. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi w rozwiązaniu problemu . Z góry dzięki.
    Laptop Lenovo y580, win10, Intel Corei5 3230M 2,6GHz, 8Gb RAM
    dysk 100% zużycia, logi FRST

    0 17
  • #2 27 Sty 2018 09:35
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Pokaż SMART dysku.

    0
  • #3 27 Sty 2018 09:41
    tewez111
    Poziom 3  

    Programem Hdtune może być czy z jakiegoś innego będzie się Panu wygodniej odczytywało?

    0
  • #4 27 Sty 2018 09:43
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Jak wyświetla atrybuty może być i HDTune (zakładka health).

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Sty 2018 09:53
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    SMART nie jest idealny. 01, 0B, C8 wskazuje na możliwe problemy mechaniczne dysku, w tych modelach to niestety standard. Jeśli wartości RAW w tych atrybutach będą rosły, to wg mnie tylko wymiana dysku na nowy. Pokaż jeszcze wynik skanu powierzchni z MHDD.

    0
  • #7 27 Sty 2018 09:59
    tewez111
    Poziom 3  

    Dziękuje za sugestie. Nie wiem czy dobrze rozumiem czyli sprawdzić badsectory jak robi to kolega z tego filmiku ? Link

    0
  • #8 27 Sty 2018 10:13
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Po uruchomieniu MHDD i wybraniu swojego dysku 2 x F4 i po zakończeniu skanowania pokaż wynik. Potem F8 i zamieść kontrolny SMART po skanowaniu.

    0
  • #9 27 Sty 2018 10:48
    tewez111
    Poziom 3  

    Program chyba nie widzi dysku

    EDIT
    Już mam wyłączyłem tryb dysku AHCI
    Dodano po 3 [godziny] 20 [minuty]:
    Efekt końcowy:
    dysk 100% zużycia, logi FRST
    dysk 100% zużycia, logi FRST
    dysk 100% zużycia, logi FRST

    EDIT
    Mam nadzieję, że skoro nie ma żadnych badsectorow to dysk może jeszcze trochę popracować. Co potrzeba jeszcze zrobić by określić jaki program może powodować 100% zużycia dysku. Logi FRST nie wystarczą?

    Scaliłem. RADU23

    1
  • #10 28 Sty 2018 09:28
    mati211p
    Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych

    Sam wynik skanu w MHDD jest ok.

    0
  • #11 28 Sty 2018 10:28
    tewez111
    Poziom 3  

    Dziekuje za opinie. Zdając się się na doświadczenie jakie kroki zaleca Pan teraz poczynić? Czy pozostaje mi czekać na kogoś umiejącego czytać te logi?

    0
  • #12 28 Sty 2018 22:10
    RADU23
    Moderator - Komputery Serwis

    tewez111 napisał:
    Czy pozostaje mi czekać na kogoś umiejącego czytać te logi?

    Przenoszę temat do działu Pogotowie Antywirusowe.
    Tam koledzy sprawdzą logi z FRST.

    0
  • Pomocny post
    #13 29 Sty 2018 10:12
    Kolobos
    Spec od komputerów

    Error: (01/27/2018 08:31:21 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7001) (User: )
    Description: Usługa Centrum zabezpieczeń zależy od usługi Instrumentacja zarządzania Windows, której nie można uruchomić z powodu następującego błędu:
    Nie można uruchomić określonej usługi, ponieważ jest ona wyłączona lub ponieważ nie są włączone skojarzone z nią urządzenia.

    W services.msc sprawdz czy usluga Instrumentacja zarządzania Windows jest wlaczona, jezeli nie to sprawdz czy uslugi skojarzone z nia sa wlaczone.

    Odinstaluj:
    Avast Free Antivirus
    Malwarebytes Anti-Malware wersja 2.1.8.1057
    McAfee Security Scan Plus
    McAfee WebAdvisor

    Uzyj AdwCleaner, opcja Szukaj i Usun.

    Wykonaj Fixlist.txt dla FRST:
    Task: {08127897-7B90-4AB2-A8C8-698E92F46740} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {1A74690A-276C-41F3-8BCA-B9073B1BE835} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {1B7B916F-BE6C-49CC-B034-0C0675186E43} - System32\Tasks\Opera scheduled Autoupdate 1455299610 => C:\Program Files (x86)\Opera\launcher.exe [2017-06-12] (Opera Software)
    Task: {2B6DA495-6CF8-478F-ADD1-A06A182E67DC} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {2C903A14-3AE4-497B-9157-76E86DECC83E} - System32\Tasks\{AD47535D-EDAD-4175-B7A5-4F3903828589} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a E:\Setup.exe -d E:\
    Task: {30185BF2-E1FB-4480-A225-CBE3A9DB5A3F} - System32\Tasks\{F52F61AB-1B1B-4881-97F1-325A49F7018F} => C:\WINDOWS\system32\pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\GTAIII\gta3.exe" -d "C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\GTAIII\"
    Task: {358A28BD-17DB-4DF0-A807-5D70AFE4AD95} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {37D5A4A3-6A7A-4533-868D-DE88C3B83116} - \Microsoft\Windows\Setup\EOONotify -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {39C060BC-845C-4B1A-8294-C6AB6A2039B3} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {3A5D625B-B6EF-4E47-946A-9F84701530DE} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {471230E4-0656-4CB3-B834-A5C7973817A6} - \User_Feed_Synchronization-{29A65711-9C0F-4C50-9892-15DC11A75AE9} -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {47909681-767E-495F-83FB-9FA59109EE0B} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-Weekend -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {50C2E148-5E24-4A14-B26C-EB203FB2B1BD} - System32\Tasks\S-1-5-21-3625499355-3639228649-3597089228-1002\DataSenseLiveTileTask => C:\WINDOWS\System32\DataUsageLiveTileTask.exe [2017-11-02] (Microsoft Corporation)
    Task: {5C49ECD2-55EF-495B-A0F0-DAD7410F72C7} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {79EBA075-2BF7-457E-A33D-F24E0F531622} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA




    Task: {7AA95AF9-E92B-41EC-89D1-B002405445BD} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {A5519CE6-7EF7-4CB1-8427-28855903045F} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {A9E5D19B-90BC-473C-9447-BF54FD5B5B57} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <====
    Task: {D5881D70-4D35-479A-A233-D792EB716530} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {D7511F08-7C42-49E3-ADC6-C6CC1ED7F0BD} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {E02D9AD7-428B-49CF-8AB2-0A04CDFC9E64} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {E1DFD63C-BBEE-420E-9D7A-185E941063E5} - System32\Tasks\Odkurzacz => C:\Program Files (x86)\Odkurzacz\odkurzacz.exe
    Hosts:
    HKU\S-1-5-21-3625499355-3639228649-3597089228-1002\...\Policies\Explorer: []
    IFEO\taskmgr.exe: [Debugger]
    Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\McAfee Security Scan Plus.lnk [2017-04-14]
    ShortcutTarget: McAfee Security Scan Plus.lnk -> C:\Program Files\McAfee Security Scan\3.11.523\SSScheduler.exe (McAfee, Inc.))
    GroupPolicy: Ograniczenia <==== UWAGA
    BHO: McAfee WebAdvisor BHO -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\x64\McIEPlg.dll [2017-05-16] (McAfee, Inc.)
    BHO-x32: McAfee WebAdvisor BHO -> {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} -> c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McIEPlg.dll [2017-05-16] (McAfee, Inc.)
    Handler: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\x64\McIEPlg.dll [2017-05-16] (McAfee, Inc.)
    Handler-x32: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\McIEPlg.dll [2017-05-16] (McAfee, Inc.)
    FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\saffplg.xpi
    FF Extension: (McAfee WebAdvisor) - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\saffplg.xpi [2017-04-18] [Przestarzałe]
    FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [{4ED1F68A-5463-4931-9384-8FFF5ED91D92}] - C:\Program Files (x86)\McAfee\SiteAdvisor\saffplg.xpi
    CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxp://www.mystarting123.com/search/index.php...96d2eca684028076724g5z2t2web4g6qcmfwcg&q={searchTerms}
    CHR DefaultSearchKeyword: Default -> mystarting123
    CHR Extension: (McAfee® WebAdvisor) - C:\Users\Łukasz\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho [2017-11-25]
    CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKU\S-1-5-21-3625499355-3639228649-3597089228-1002\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\...\Chrome\Extension: [lmjegmlicamnimmfhcmpkclmigmmcbeh] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [fheoggkfdfchfphceeifdbepaooicaho] - hxxp://clients2.google.com/service/update2/crx
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx <nie znaleziono>
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [lifbcibllhkdhoafpjfnlhfpfgnpldfl] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx


    Jak masz ustawiony rozmiar pliku wymiany?

    Mozesz tez sprobowac wylaczyc Superfetch:
    https://www.technipages.com/windows-enable-disable-superfetch

    Jezeli nadal nic sie nie zmieni to moze cos z tego:
    https://www.tenforums.com/performance-mainten...indows-10-100-disk-usage-every-5-seconds.html
    Wylaczenie powiadomien, przesylania aktualizacji itd.

    0
  • #14 29 Sty 2018 15:13
    tewez111
    Poziom 3  

    Dziękuję za odzew. Instrumentacja zarządzania Windows jest włączona, rozumiem, że mam ją wyłączyć? Plik wymiany ma rozmiar 1280MB. Resztę zrobiłem jak w zaleceniach. Przesyłam plik Fixlog.txt. Jest znacznie lepiej zużycie dysku gdy wszystko wyłączone spadło oscyluje miedzy 8-30% czasami wzrasta do 90% po czym spada.

    0
  • #15 29 Sty 2018 15:23
    tewez111
    Poziom 3  

    Jednak po ponownym uruchomieniu nadal 100% zużycia .

    0
  • #16 29 Sty 2018 15:32
    safbot1st
    Poziom 43  

    tewez111 napisał:
    Jest znacznie lepiej zużycie dysku gdy wszystko wyłączone spadło oscyluje miedzy 8-30% czasami wzrasta do 90% po czym spada.

    Z aktywnym antywirem to będzie typowa sytuacja.
    Dysk masz jak na nasze czasy dosyć już powolny - MAX 84MB/s (to naprawdę słabo→dyski talerzowe mają teraz 120MB/s max, a nawet więcej).
    Możesz zastanowić się nad usunięciem antywira.
    Przy rozsądnym klikaniu może być zbędny, a przy wolnym dysku niepotrzebnie obciążać system.
    Możesz pozostać przy sprytnym firewallu np. ZoneAlarm → nie wykonuje on skanowania, a wręcz przeciwnie → odciąża system z niepotrzebnych procesów.
    EDIT:
    tewez111 napisał:
    Jednak po ponownym uruchomieniu nadal 100% zużycia .

    Przykro mi. Zamieść procesy wg. użycia dysku z programu Process Explorer.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zalecałbym wyłączenie wszelkich "wodotrysków" w W10, jak radził @Kolobos, w tym:
    https://www.pcworld.com/article/2955491/windo...cs-bandwidth-to-update-strangers-systems.html

    Usunięcie antywira też jest opcją.

    0
  • #17 29 Sty 2018 15:38
    Kolobos
    Spec od komputerów

    > Instrumentacja zarządzania Windows jest włączona, rozumiem, że mam ją wyłączyć?

    Powinna byc wlaczona.

    0
  • #18 29 Sty 2018 16:30
    tewez111
    Poziom 3  

    Antywirus odintalowany, róznica nieodczuwalna. Kupuje dysk zewnętrzny seagate expansion 1tb, widzę obecnie za 200zl mozna dostać, zgrywam co ważne i przywracam system z partycji, może to poskutkuje.

    0